پراویدنس، RI (WPRI) – این را تصور کنید: شما پشت رایانه خود نشسته اید و با یک کلیک ماوس، یک مقاله 500 کلمه ای ماهرانه ایجاد می کنید.
خوب، به لطف برنامه ای به نام “ChatGPT” دیگر نیازی به تصور ندارید.
در حالی که این فناوری توسط برخی از دانش آموزان در سراسر جهان تجلیل می شود، مربیان نیز نگران کننده است.
استفان اطلس، استاد بازرگانی دانشگاه رود آیلند، گفت: «این متن بسیار واقعی و دقیق مکالمه ای تولید می کند. «هر چیزی از ایجاد گفتوگو بین مردم، پاسخ دادن به سؤالات خاصی که ممکن است کسی بپرسد، ارائه طرح کلی برای یک مقاله بالقوه که میتوان نوشت… تا اصلاح و ویرایش همان سند».
Chat GPT نوعی هوش مصنوعی به نام مدل زبان بزرگ است. این توسط شرکت OpenAI ایجاد شد و پاییز گذشته برای عموم منتشر شد.
این برنامه با یک مجموعه داده بسیار بزرگ تغذیه شده است، و به طور مؤثری به آن آموزش می دهد تا پیش بینی کند که کدام کلمات به احتمال زیاد در یک جمله قرار می گیرند.
نتیجه: می تواند به گونه ای ارتباط برقرار کند که گاهی غیرقابل تشخیص از نوشته های انسانی است.
اطلس به معنای واقعی کلمه کتاب ChatGPT را در آموزش عالی نوشت. نویسنده همکار او ChatGPT بود.
او در مورد فناوری جدید گفت: «این ممکن است یکی از بهترین چیزهایی باشد که در حال حاضر در حال وقوع است.
اطلس معتقد است که ChatGPT می تواند به اندازه یک ماشین حساب یا غلط گیر املا در دانشگاه رایج شود.
اما او هشدار داد که دانش آموزان برای بهره مندی از آن باید مسئولانه از آن استفاده کنند.
12 اخبار در مورد ChatGPT به کالج های محلی و دانشگاه ها رسید. در حالی که برخی در حال شروع گفتگو در مورد فناوری جدید هستند، بسیاری از آنها به استانداردهای آکادمیک کلی خود متکی هستند تا به دانش آموزان هشدار دهند که استفاده از ChatGPT برای تکمیل تکالیف و افشا نکردن آن تقلب محسوب می شود.
اطلس به 12 News می گوید افشای اطلاعات کلیدی است.
«اگر بتوانیم در مورد انواع افشاگریهای ضروری بیاموزیم، به طوری که بتوانیم بنویسیم و در عین حال صادقانه و شفاف در مورد چگونگی پیدایش این ایدهها بنویسیم، پس توانایی کار با این فناوری جدید شگفتانگیز و انجام این کار را داریم. به روشی کاملاً اخلاقی،» او توضیح داد.
جانسون و ولز رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.
در بیانیه ای، سخنگوی ریچل نونز گفت که دانشگاه طی دو ماه آینده میزبان مجموعه ای از جلسات آموزشی اساتید خواهد بود “و در حال بررسی راه هایی برای استفاده از این فناوری جدید قدرتمند برای تسهیل نتایج یادگیری دانشجویان هستند.”
وقتی صحبت از نحوه استفاده از ChatGPT در کلاس می شود، اطلس گفت که نحوه ترکیب و شناسایی آن به تک تک مدارس و مربیان بستگی دارد.
12 News در رابطه با این فناوری با OpenAI تماس گرفت، سخنگویی گفت که این شرکت راهنمایی هایی را به مربیان و دانش آموزان ارائه می دهد و همچنین ابزاری را ارائه می دهد که می تواند متن تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهد.
نسخه های دیگری از نرم افزار تشخیص نیز وجود دارد، از جمله “GPTZero” که توسط ادوارد تیان، ارشد پرینستون ایجاد شده است.
این نرم افزار تکه هایی از متن را که احتمالاً توسط برنامه های هوش مصنوعی مانند ChatGPT تولید شده اند، علامت گذاری می کند.
“[More than] 40000 معلم برای لیست انتظار محصول ما از رود آیلند، نیویورک و سراسر کشور ثبت نام کرده اند.
تیان، مانند اطلس، بر این باور است که دانش آموزان باید اجازه داشته باشند که فناوری های جدیدی مانند ChatGPT را کشف کنند.
او گفت: «این آینده است. “هوش مصنوعی اینجاست تا بماند… اما در عین حال، باید مسئولانه از آن استفاده شود.”
اما تیان همچنین اعتراف میکند که دنیایی که در آن همه از ChatGPT برای نوشتن استفاده میکنند، «نوعی غمانگیز» خواهد بود.
دنیایی را تصور کنید که همه یکسان می نویسند [rather than writing] در اصل،» او گفت. “بتوانید مانند خودتان بنویسید، مهارت ارزشمندتری خواهد بود.”
تیان گفت یک راه ساده برای تشخیص اینکه آیا یک قطعه نوشته شده توسط یک انسان کامل شده است یا توسط یک ربات تولید شده است وجود دارد، چیزی که او آن را “شکستگی” توصیف می کند.
در حالی که انسانها خلاقیت زیادی دارند، روباتها بسیار سازگار هستند، که به گفته او میتواند کمی خستهکننده باشد.