کار حالتی از آشوب است – و فراتر از جابجایی در مکان و زمانی که افراد کار می کنند، تغییراتی در محتوای کار رخ می دهد – به معنای واقعی کلمه در مسئولیت ها، وظایف و تکالیف. این توسط هوش مصنوعی و اخیراً ChatGPT تقویت شده است. مردم مطمئن نیستند که آیا فناوری جایگزین آنها خواهد شد یا نه – و در عین حال، آنها به دنبال معنای بیشتر از کار و انعطاف بیشتر در نحوه انجام آن هستند.
اما می توان تجربه کاری را در چشم انداز دیجیتال جدید تجسم کرد، با تاکید بر آنچه که انسان ها بهترین انجام می دهند و اطمینان حاصل کرد که تجربه کاری جذاب، چالش برانگیز و ایمن است. شما می توانید در مورد چشم انداز آینده و اینکه چگونه می توانند بخشی از کمک به سازمان برای رسیدن به آن هدف باشند، به مردم الهام بخشید.
ترس اینجاست
برای دههها، مردم نگران این هستند که فناوری جایگزین شغل شود. اصطلاح بیکاری تکنولوژیک اولین بار توسط اقتصاددان معروف جان مینارد کاینز در اوایل دهه 1930 استفاده شد. و در اواسط دهه 1800، خیاطان نگران استفاده از ماشینهای خیاطی بودند و کارگرانی که هنگام ورود کشتیها به بنادر، مواد را بیل میکردند، نگران آسانسورهای غلات بودند. در اوایل دهه 1900، چراغافکنها دست به اعتصاب زدند، زیرا شغل خود را به خاطر جدیدترین فناوری: برق از دست میدادند.
امروزه مردم نگران این هستند که فناوری شغلشان را بگیرد، اما در مقابل اعتماد کامل به هوش مصنوعی نیز مقاومت میکنند. در یک تحقیق اخیر توسط MITER و نظرسنجی هریس، 78٪ از پاسخ دهندگان نگران بودند که هوش مصنوعی می تواند برای اهداف مخرب استفاده شود و 82٪ از مقررات دولتی برای کاهش خطرات حمایت می کنند. علاوه بر این، 70 درصد از صنعت فناوری میخواهند تا برای اطمینان از محافظت از مردم، کارهای بیشتری انجام دهد.
مردم نگران تأثیرات هوش مصنوعی هم در شغل و هم در زندگی خود هستند.
ارزش انسانها
چیزهای زیادی وجود دارد که فناوری بهتر از مردم عمل می کند. در جایی که ماشینها دقیق هستند، انسانها اشتباه میکنند و اغلب نادرست هستند. در مقایسه با اتوماسیون، در جایی که اتوماسیون سریع است، مردم آهسته و در حال حرکت هستند. و در جایی که فناوری می تواند مقیاس پذیر باشد، انسان ها تا حد زیادی با محدودیت های زیادی تعریف می شوند.
اما انسان ها همچنین دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که با تکنولوژی بی نظیر است.
انسان ها هستند خلاق– طراحی چیزی از هیچ، شهود، استنباط، انطباق و عملکرد با جزئیات. مردم نیز منحصر به فرد هستند کنجکاو– تخیل، کاوش و تعجب. راهحلهایی مانند ChatGPT میتوانند برخی از پاسخها را ارائه دهند، اما مردم در وهله اول بهترین سؤال را میپرسند.
مردم نیز به طور منحصر به فردی در آن مهارت دارند برقراری ارتباط، ارتباط و حضور برای دیگران. البته این انسانها هستند که همدل خواهند بود و ابراز محبت می کنند و از همدردی با دیگران حمایت می کنند. مردم اعتماد را در جوامع ایجاد می کنند و به یکدیگر الهام می بخشند. مردم همچنین اخلاق و درستکاری را به ارمغان می آورند که برای روابط و انعطاف پذیری گروه ها بسیار مهم است.
تجربه انسانی در دنیای دیجیتال
بنابراین، چگونه میتوانید تجربیات انسانی بزرگی را در دنیای دیجیتال ایجاد کنید – بهینهسازی تمام کارهایی که انسانها به بهترین شکل انجام میدهند و ترس را فرو نشاند؟
از نظر عصبی، افراد اطمینان را ترجیح می دهند و تمایل دارند از ابهام اجتناب کنند. و هنگامی که مردم ترس را تجربه می کنند، احتمالاً قفل می شوند، تعطیل می شوند و دسترسی به بهترین تفکر یا خلاقیت خود را از دست می دهند. بنابراین، مهم است که در زمانها و شرایط نامشخصی که میتواند ترس از شغل، کار و اشتغال ایجاد کند، به خوبی پیشروی کنید.
شماره 1 – بر هویت تأکید کنید
بسیاری از افراد از کار خود احساس هویت سالمی دریافت می کنند. آنها فقط در زمینه طراحی کار نمی کنند، بلکه طراح هستند. آنها فقط تدریس نمی کنند، بلکه مربی هستند. و آنها به سادگی اعداد را دستکاری یا تجزیه و تحلیل نمی کنند، بلکه دانشمندان داده هستند.
یکی از ترسناک ترین چیزها در مورد تسلط فناوری بخش های خاصی از کار، از دست دادن هویت است. اگر یک حرفه ای برای کارهای خاصی وقت صرف کرده باشد، از دست دادن آن کار ممکن است احساس ارزشمندی آنها را تهدید کند. ChatGPT وظایف نوشتن شرح شغل، پاسخ به سؤالات کارکنان یا تجزیه و تحلیل دادههای شرکت را بر عهده میگیرد، اما متخصص منابع انسانی همچنان در حصول اطمینان از حضور افراد مناسب در مشاغل مناسب و ایجاد شرایط برای فرهنگهای معنادار و عادلانه، ارزش افزوده خواهد داشت. هوش مصنوعی نوشتن پستهای اجتماعی را غصب میکند، اما حرفهایهای بازاریابی همچنان برای تشخیص مهمترین موضوعات و بررسی دقیق پستها برای نکات ظریفی که تضمین میکند در برند هستند و با موفقیت از عواقب ناخواسته جلوگیری میکنند، حیاتی است.
به مردم در مورد ارزش آنها و اهمیت آنها در سازمان یادآوری کنید. از کاری که انجام میدهند تا نیازهای هم تیمیها و روشهای ایجاد تفاوت در ارزشی که سازمان برای افراد ایجاد میکند، به افراد یک خط بینش بدهید. به مردم در مورد تمام روشهایی که سهم آنها امروز اهمیت دارد و در آینده نیز اهمیت خواهد داشت، اطمینان دهید.
شماره 2 – مهارت ها را توسعه دهید
ترس همچنین از نگرانی در مورد شکاف در مهارت های جدید ضروری ناشی می شود. اگر متخصص ارتباطات دیگر نیازی به نوشتن نداشته باشد، بلکه نیازی به شروع استراتژیهای جدید برای انتقال دانش استراتژیک داشته باشد، ممکن است به مهارتهای جدیدی نیاز داشته باشد.
بخش کلیدی هدایت از طریق عدم اطمینان، ایجاد توسعه برای مهارت ها و قابلیت های جدید است. از آنجایی که فناوری وظایف قدیمی را بر عهده می گیرد و افراد باید به کارهای جدید بپردازند، باید بدانند که در ایجاد تغییر از آنها حمایت می شود. ارائه نه تنها اطمینان، بلکه مسیر شغلی و گامهای توسعه راه طولانی را به سمت افراد میآورد که کمتر نسبت به آینده احساس نگرانی میکنند و بیشتر درگیر ایجاد آن هستند.
شماره 3 – ایجاد انجمن
همانطور که فناوری کار را به دست می گیرد، خطر این است که ممکن است معاملاتی تر و کمتر دانشگاهی شود. در واقع، یک نظرسنجی اخیر توسط Cigna نشان داد که 48٪ از ژنرال Zs گزارش دادند که کار احساس می شود و فرصتی برای ارتباط با همکاران ندارند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل BetterUp گزارش داد که تنها 31٪ از مردم از میزان ارتباط اجتماعی خود در محل کار راضی هستند و 22٪ حتی یک دوست در محل کار ندارند.
یکی از مهمترین عناصر کار احساس ارتباط است – و این بخشی از معادله ارزش است که نه تنها افراد را در یک سازمان نگه می دارد، بلکه انگیزه می دهد تا بهترین کار را انجام دهند. بنابراین در دنیای دیجیتال آینده، اطمینان از اینکه مردم احساس رفاقت و کار تیمی میکنند بسیار مهم است. وقتی مردم مطمئن نیستند یا میترسند، غریزه انسان این است که با هم کنار بیایند تا به نتیجه برسند. و زنده ماندن در روزهای سخت یکی از منابع اولیه پیوند است. متأسفانه، فاصله می تواند مانع ایجاد روابط عمیق تر شود.
رهبران عاقلانه هستند که نه تنها زمان اجتماعی را برای افراد فراهم کنند، بلکه به افراد نیز اهداف مشترکی بدهند که نیازمند ترکیبی از مهارت ها و استعدادهای منحصر به فرد برای دستیابی به نتایج ضروری است. رهبران و سازمانها همچنین میتوانند فرهنگهایی را ایجاد کنند که در آن کارکنان میتوانند در گروهها با هم ارتباط برقرار کنند و بر سر علایق مشترکی مانند فرزندپروری، مراقبت از سالمندان یا دویدن پیوند بخورند. وقتی افراد احساس تعلق میکنند، احتمال بیشتری دارد که از ترسی که ممکن است با آن روبهرو هستند جلوتر بمانند.
قدرت بینایی
در مواجهه با عدم قطعیت، رهبران میتوانند گامهای زیادی برای کاهش ترس بردارند – و شاید بینش بسیار مهم باشد. به مردم این حس را بدهید که چه چیزی در راه است، سازمان به کجا می رود و چه آینده درخشانی در انتظار شما خواهد بود. شما نمی توانید اطمینان حاصل کنید، اما می توانید بر وضوح تأکید کنید. به مردم اجازه دهید بدانند که در مورد چه چیزی هیجان زده هستید و همچنین در مورد چیزهایی که متعجب هستید. از مردم دعوت کنید تا به کاوش، نوآوری و شهودی بپردازند که همه چیز به کجا خواهد رفت و چگونه می توانند بخشی از همه چیزهای بعدی باشند.
من را دنبال کنید توییتر یا لینکدین وارسی وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من در اینجا.