کریستین لمکائو، مدیر ارشد بازاریابی در JPMorgan Chase، در مصاحبه ای با فوربس در مورد تأثیرات می گوید: «هوش مصنوعی می تواند کارهای سنگین را از مشاغل بازاریابان انجام دهد و به ما امکان می دهد بر جنبه های استراتژیک و خلاقانه کار خود تمرکز کنیم. هوش مصنوعی در بازاریابی
10 کاربرد برتر هوش مصنوعی
در اینجا 10 کاربرد هوش مصنوعی برای CMO ها (مدیران ارشد بازاریابی) و CGO (افسران ارشد رشد) در صنعت حسابداری آورده شده است.
- بازاریابی شخصی: الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند داده ها و رفتارهای مشتری را برای ایجاد کمپین های بازاریابی شخصی و بهبود تعامل با مشتری تجزیه و تحلیل کنند.
- تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده: هوش مصنوعی میتواند بینشهای ارزشمندی در مورد رفتار مشتری، روندهای بازار و عملکرد محصول ارائه دهد و CMOها و CGOها را قادر میسازد تا تصمیمهای مبتنی بر داده را بگیرند.
- تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی: ابزارهای هوش مصنوعی می توانند داده های رسانه های اجتماعی را برای شناسایی احساسات مشتری، نظارت بر شهرت برند و کشف فرصت های جدید برای تعامل تجزیه و تحلیل کنند.
- خدمات مشتری: چت ربات ها و دستیاران مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند پشتیبانی 24 ساعته را به مشتریان ارائه دهند، به سوالات متداول پاسخ دهند و مشکلات را حل کنند.
- تولید سرنخ: الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند به شناسایی سرنخهای بالقوه بر اساس دادههای مشتری، تعاملات وبسایت و سایر عوامل مرتبط کمک کنند و کارایی و اثربخشی تلاشهای تولید سرنخ را بهبود بخشند.
- پیشبینی فروش: هوش مصنوعی میتواند دادههای فروش تاریخی و روندهای بازار را برای پیشبینی فروش آینده تجزیه و تحلیل کند و به CMOها و CGOها کمک کند تا استراتژیهای فروش را بر این اساس توسعه دهند.
- ایجاد محتوا: هوش مصنوعی می تواند محتواهایی مانند توضیحات محصول، پست های وبلاگ و به روز رسانی رسانه های اجتماعی را بر اساس الگوهای از پیش تعریف شده و داده های کاربر تولید کند.
- بهینهسازی تبلیغات: هوش مصنوعی میتواند کمپینهای تبلیغاتی را با تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد، شناسایی بخشهای مخاطب، و تنظیم هدفگذاری تبلیغات و استراتژیهای پیشنهادی بر این اساس بهینه کند.
- تحقیقات بازار: هوش مصنوعی میتواند مقادیر زیادی از دادهها را برای کشف روندهای جدید بازار، ترجیحات مشتریان و سایر بینشهای ارزشمند تجزیه و تحلیل کند و CMOها و CGOها را قادر میسازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.
- تجزیه و تحلیل رقابتی: هوش مصنوعی میتواند فعالیتهای آنلاین رقبا، راهاندازی محصول و استراتژیهای قیمتگذاری را زیر نظر داشته باشد و بینشهایی را در مورد چشمانداز رقابتی ارائه دهد و به CMOها و CGOها کمک کند جلوتر از رقبا بمانند.
در عمل
برای نشان دادن اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند به شما و تیمتان در کارهای روزمره کمک کند، این نمونه تولید محتوا را با استفاده از مدل 3.5 Chat GPT ایجاد کرده ام.
درخواست: 5 ایده پست وبلاگ برای حسابداری ساخت و ساز ارائه دهید
نتایج:
- “اهمیت هزینهیابی دقیق شغل در حسابداری ساختمانی”
- “5 نکته برای ساده سازی فرآیندهای حسابداری ساخت و ساز”
- “مزایای نرم افزار حسابداری ساخت و ساز مبتنی بر ابر”
- “درک تاثیر استاندارد جدید تشخیص درآمد بر حسابداری ساخت و ساز”
- “نقش حسابداری ساخت و ساز در مدیریت جریان نقدینگی برای پیمانکاران”
درخواست: یک پست وبلاگ 500 کلمه ای برای شماره 5 بنویسید
نتیجه: وبلاگی را که نوشته است ببینید.
اکنون که یک پست وبلاگ دارید، آن را مرور کنید و شخصیت برند خود را بپاشید. آن را با نقل قول های متخصصان خط خدمات خود آغشته کنید. و، به یاد داشته باشید که پیوندهایی را به محتوای دیگری که در مورد موضوع دارید اضافه کنید.
اعلان: برای این محتوا یک توضیحات متا 160 کاراکتری بنویسید
نتیجه: یاد بگیرید که چگونه حسابداری ساخت و ساز می تواند به مدیریت جریان نقدی برای پیمانکاران کمک کند. ثبت دقیق، پیشبینی و نظارت کلیدی است. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.
درخواست: 3 پست در رسانه های اجتماعی از جمله هشتگ برای این محتوا بنویسید
نتیجه:
- حسابداری ساخت و ساز مناسب برای مدیریت جریان نقدی ضروری است. بیاموزید که چگونه ثبت سوابق دقیق، پیش بینی و نظارت می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند! #حسابداری ساختمانی #مدیریت جریان نقدی #ثبات مالی
- آیا شما یک پیمانکار هستید که برای مدیریت جریان نقدی مشکل دارید؟ حسابداری ساخت و ساز می تواند کمک کند! مزایای بودجه ریزی، پیش بینی و مدیریت حساب های دریافتنی را کشف کنید. #contractorlife #جریان نقدی #حسابداری ساخت و ساز
- حسابداری ساخت و ساز موثر می تواند به شما کمک کند از نظر مالی پایدار بمانید و تصمیمات تجاری آگاهانه بگیرید. نحوه مدیریت جریان نقدی خود را با ثبت و پیش بینی دقیق بیابید. #مدیریت مالی #صنعت ساختمانی #برنامه ریزی جریان نقدی
اعلان: یک کمپین قطره ای ایمیل برای این محتوا بنویسید
نتایج: ایمیل قطره ای Chat GPT ایجاد شده برای این محتوا را مشاهده کنید.
من میتوانم با این سناریو ادامه دهم و از Chat GPT بخواهم یک اسلاید، تبلیغات آنلاین، کتاب الکترونیکی، وبینار و موارد دیگر درباره این محتوا ایجاد کند.
هوش مصنوعی روشی را تغییر می دهد که CMO ها و CGO ها به استراتژی بازاریابی و رشد می پردازند. از بازاریابی شخصی گرفته تا تجزیه و تحلیل رقابتی، برنامههای هوش مصنوعی بینشهای ارزشمندی را ارائه میکنند و وظایف روتین را خودکار میکنند و زمان را برای CMOها و CGOها برای تمرکز بر برنامهریزی و اجرای استراتژیک آزاد میکنند. با استفاده از انواع ابزارهای هوش مصنوعی، CMOها و CGOها می توانند به شرکای استراتژیک در شرکت خود تبدیل شوند.
چگونه از ابزارهای جدید برای به حداکثر رساندن بهره وری، تولید ایده و پشتیبانی تیم خود استفاده می کنید؟