سیسکو چگونه از هوش مصنوعی در ابزارهای امنیتی خود استفاده می کند
با این حال، چیزی که جدید است، یا حداقل هنوز در حال ظهور است، این است که مجرمان سایبری تا چه حد از هوش مصنوعی برای کمک به هک کردن خود استفاده می کنند، مثلاً از آن برای ایجاد خودکار بدافزار استفاده می کنند. جیتو پاتل، معاون اجرایی و مدیر کل امنیت و همکاری سیسکو، گفت: بسیار مهم است که سازمانها راهحلهای امنیتی داشته باشند که از هوش مصنوعی پشتیبانی میکنند، همانطور که مجموعه راهحلهای سیسکو هستند.
در Cisco Live، این شرکت راه حل جدید سرویس امنیتی خود را به نام Cisco Secure Access معرفی کرد که شامل اطلاعات تهدید مبتنی بر هوش مصنوعی از Cisco Talos برای شناسایی و مسدود کردن تهدیدهای بیشتر است.
در همان زمان، پاتل گفت، همانطور که شرکتها پروژههای هوش مصنوعی خود را آزمایش میکنند، ممکن است ناخواسته چالشهای امنیتی جدیدی ایجاد کنند که باید به آنها نیز توجه شود. به عنوان مثال، شرکت ها به طور فزاینده ای متوجه می شوند که کارمندان آنها داده های شرکتی را در معرض نمایش قرار می دهند زیرا از ابزارهای هوش مصنوعی عمومی مانند Chat GPT برای کمک به کارهای مختلفی مانند نوشتن کد یا تولید محتوای بازاریابی استفاده می کنند.
او گفت: «کاری که اکنون میتوانیم انجام دهیم این است که میتوانیم در واقع پیشگیری از از دست دادن دادهها را در خروجی اجرا کنیم. بنابراین، اگر یک کارمند سند یا کدی داشته باشد که میخواهد آن را در Chat GPT قرار دهد، میتوانم یک فیلتر DLP داشته باشم که به آن کارمند اجازه انجام این کار را نمیدهد. این بخشی از اولین نسخه Cisco Secure Access خواهد بود. سپس میتوانم امتیازی دریافت کنم که مثلاً بگوید این قطعه کد به احتمال 95 درصد توسط هوش مصنوعی نوشته شده است، و سپس با تغییر کد، امتیاز تغییر میکند.
غواصی عمیق تر: هوش مصنوعی چه تاثیری بر امنیت سایبری در سال های آینده خواهد داشت؟
هوش مصنوعی مولد نقش فزاینده ای در راهکارهای سیسکو ایفا می کند
در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد در راه حل های موجود، یک مثال قابل توجه مجموعه جدیدی از قابلیت های خلاصه سازی جلسات در راه حل همکاری Cisco Webex است.
اینها شامل «خلاصههای جلسات هوشمند» است، ویژگیای که از هوش مصنوعی برای تولید موارد اقدام و نکات کلیدی مورد بحث در جلسات Webex استفاده میکند. این شرکت در یک بیانیه خبری خاطرنشان کرد: «این یک صرفهجویی بزرگ برای شرکتکنندگان و افرادی است که نمیتوانند به جلسه بپیوندند، و نیازی به گوش دادن به ضبط یا خواندن متنهای متنی را از بین میبرد.» در مرکز تماس Webex، عوامل انسانی اکنون می توانند خلاصه ای از ارتباطاتی که مشتریان با نمایندگان دیجیتال داشته اند را دریافت کنند.
این شرکت در بیانیه خاطرنشان کرد: «خلاصههای چت، خلاصهای واضح از مسائل و راهحلهایی که قبلاً از طریق سلفسرویس بررسی شدهاند و خلاصهای از تماس با نماینده و مشتری پس از پایان آن به نماینده ارائه میدهد.»
سیسکو همچنین از هوش مصنوعی مولد برای کمک به شرکتها برای بهبود امنیت استفاده میکند. به عنوان مثال، دستیار مرکز عملیات امنیتی جدید آن “تحلیل وضعیت جامع” را برای تحلیلگران SOC ارائه خواهد کرد، “همبستگی اطلاعات در سراسر راه حل های پلت فرم سیسکو امنیت Cloud، انتقال اثرات بالقوه و ارائه اقدامات توصیه شده.”
سنتونی گفت: «با هوش مصنوعی مولد، به ویژه با آمدن Chat GPT، کاری که انجام شده است دسترسی دموکراتیک است. من بارها از آن استفاده کردهام، و فکر میکنم که واقعاً الهامبخش خودکار است. بنابراین، ما فرصت های زیادی را در اطراف آن می بینیم، اما در عین حال، یک عمل متعادل کننده وجود دارد که چگونه مسئولانه با هوش مصنوعی کار می کنید؟
چه در Cisco Live شرکت می کنید یا نه، ما را در توییتر دنبال کنید @BizTechMagazine و حساب رسمی کنفرانس توییتر، @CiscoLiveو با استفاده از هشتگ به گفتگو بپیوندید #سیسکو لایو.