در ماه دسامبر، برندان بنسون متوجه شد که دانشآموزان کلاس دوازدهم مقالههایی را ارائه میدهند که شبیه به هم بودند.
بنسون که در کالج Pickering در نیومارکت، اونت انگلیسی تدریس می کند، گفت: «من صداهایی شبیه به هم داشتم.
او می دانست که دانش آموزانش اغلب به برنامه هایی مانند Grammarly یا AutoCorrect متکی هستند. اما این متفاوت بود.
او گفت: “من شروع به تعجب در مورد روند نوشتن دانش آموزان کردم.” طولی نکشید که او متوجه شد که پاسخ ChatGPT است، یک چت ربات هوش مصنوعی که اغلب به عنوان جایگزین موتور جستجو استفاده می شود.
میتواند با ساختن جوک، آهنگ، شعر و پاسخهای طولانی و پیچیده – از جمله مقاله، به درخواستها پاسخ دهد.
اما بنسون به جای سرزنش دانشآموزانش و حذف این فناوری، به آنها اجازه داد توضیح دهند که چگونه از آن استفاده میکنند و ماه گذشته طرحی برای ارزیابی تکالیف انجام شده با کمک چت بات ارائه کرد.
او در میان معلمان و استادانی در سراسر کانادا است که ChatGPT را به کلاس درس دعوت می کنند، در میان بحث در مورد اخلاق، سرقت ادبی و سایر مشکلات احتمالی.
بنسون گفت که فرصتی برای کار با ChatGPT و تشویق تفکر انتقادی در بین دانشآموزان، که به اعتقاد او میتوانند بهتر از هوش مصنوعی عمل کنند، دید.
برای کمک به او در ارزیابی تکالیف انجام شده توسط ChatGPT، از دانش آموزان خواسته شد تا متن مکالمات خود را با هوش مصنوعی ارسال کنند و آنچه را که در مورد فرآیند نوشتن آموخته اند توضیح دهند. بنسون گفت، آنها هیجان زده بودند.
«وقتی گزینه استفاده از ChatGPT را قرار دادم، (یکی) از دانشآموزان لبخند زد… او فقط گفت: «این پیشرفتهترین و هیجانانگیزترین کاری است که تا به حال از من خواسته شده است. این عالی است، من حاضرم.»
جاشوا آرمسترانگ، مدیر آموزش و یادگیری در کالج Pickering، گفت که هوش مصنوعی بخشی از آموزش خواهد بود و او نگران پیامدهای اخلاقی است.
او گفت: «ما هنوز میخواهیم دانشآموزان بفهمند سرقت ادبی چگونه است. این یک اصل اساسی است که ما نسلها به دانشآموزان خود آموزش دادهایم.»
او گفت که این به “آموزش خوب در مورد چگونگی منبع یابی چیزی است که از هوش مصنوعی استفاده می کنید.”
در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، پاتریک پارا پنفادر به تازگی پروژه ای را به پایان رسانده است که در آن دانشجویان از ChatGPT برای نوشتن نمایشنامه ای به سبک ویلیام شکسپیر استفاده کردند.
پنفادر، استادیار دپارتمان تئاتر و فیلم، از دانشجویان خواست تا از ChatGPT برای نوشتن صحنه ای استفاده کنند که در آن مکبث، پورتیا، اتللو و شایلاک – شخصیت های سه نمایشنامه شکسپیر مختلف – همگی با هم ملاقات می کنند.
من دانشآموزانم را تشویق میکنم که سعی کنند بروند و خلاقانه با این سازندهها بازی کنند تا ببینند چگونه میتوانند آنها را وادار به ایجاد محتوایی کنند که در مورد آن کنجکاو هستند. بنابراین، شکسپیر یک نمونه کامل است.
Pennefather همچنین از دانشآموزان خواست تا نحوه نوشتن مقالههای ChatGPT را آزمایش کنند و نشان داد که هوش مصنوعی دوست دارد از “در نتیجه” برای شروع پاراگراف پایانی مقاله استفاده کند.
او آن را راهی برای تجهیز دانشآموزان به دانش نحوه هدایت ابزارهایی مانند ChatGPT و در عین حال بهبود تفکر انتقادی آنها میداند. در نتیجه، یکی از شاگردانش متوجه شد که او به شیوهای فرمولنویسی مینویسد و اکنون در حال بررسی راههای جدید برای آهنگسازی است.
پنفادر گفت که وانمود کردن ابزارهای هوش مصنوعی راه حلی نیست و بهتر است دانش آموزان را در مورد بهترین روش استفاده از آنها الهام کنیم.
“این چیز خوبی است. برداشت من از دانش آموزان این است که به آنها اعتماد دارم و آنها می خواهند در هر جنبه ای از دوره هایی که من تدریس می کنم شرکت کنند.
اما برخی از مربیان مراقب خطرات اخلاقی هستند.
گارث نیکولز، معاون کالج هاورگال، یک مدرسه مستقل دخترانه مستقر در تورنتو از مهدکودک تا کلاس 12، از دانشآموزان میخواهد که اهمیت مالکیت معنوی را درک کنند، زیرا هوش مصنوعی بخشی از یادگیری میشود.
او گفت که ChatGPT عصارهای از نثر یا متون موجود تولید نمیکند، بلکه در عوض یک «مدل زبان بزرگ» است، نوعی الگوریتم که خروجیاش را بر روی مقادیر زیادی داده استوار میکند. با انجام این کار میتواند محتوا را بدون استناد مناسب از سازندگان اصلی تولید کند.
نیکولز گفت که این “سوالات واقعا خوبی در مورد مالکیت معنوی و حق چاپ” ایجاد کرد.
او گفت که دانشآموزان باید از تفکر انتقادی استفاده کنند تا راههایی برای ارزش افزوده و جلوگیری از سرقت ادبی بیابند.
انجمن کالج راندل، یک مدرسه مستقل مستقر در کلگری، با کنجکاوی به هوش مصنوعی نزدیک شده است.
مدیر مدرسه جیسون راجرز گفت که مدرسه رویکردی غیررسمی و اکتشافی به هوش مصنوعی در کلاسهای درس دارد.
هنگامی که ما شروع به بررسی عمیق این سؤالات می کنیم، می توانیم به رویکردهای مبتکرانه و متنی برای اجرای تغییرات نگاه کنیم.
او گفت که هدف این است که در ماههای آینده کمکهای چت ربات هوش مصنوعی در مهدکودک را به کلاسهای کلاس دوازدهم معرفی کنیم.
چت بات نیز در سطح مدارس دولتی مورد بحث قرار گرفته است.
هیئت آموزش و پرورش کلگری گفت که در حال بررسی فرصت ها و چالش های ارائه شده توسط هوش مصنوعی در مدارس خود است.
سخنگوی مدارس دولتی ادمونتون گفت که توسعه و تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر مدارس و دانشآموزان را زیر نظر دارد. در ماه فوریه، هیئت مدیره جلسه ای برای معلمان درباره ابزارهای هوش مصنوعی برگزار کرد.
هیئت مدرسه ونکوور هفته گذشته پادکستی را منتشر کرد که بر ChatGPT متمرکز بود و در مورد تأثیر آن بر دانش آموزان و معلمان بحث می کرد.
جف اسپنس، سخنران پادکست و مدیر فناوری اطلاعات منطقه در هیئت مدیره مدرسه، گفت که او معلمان را تشویق کرده است که ChatGPT را آزمایش کنند.
اسپنس گفت: “من فکر می کنم مهم ترین چیز در مورد هر فناوری جدید این است که از آن نترسید و از آن پنهان نشوید، بلکه در مورد آن یاد بگیرید و بروید و آن را امتحان کنید.” “من در مورد همه فن آوری های جدید و نحوه استفاده از آنها و به ویژه نحوه یادگیری بهتر دانش آموزان بسیار هیجان زده هستم.”
اسپنس معرفی هوش مصنوعی را به ورود ماشین حساب ها در کلاس های ریاضی تشبیه کرد. او گفت که استفاده از چنین ابزارهایی تقلب نبود، اگر معلمان از کاربرد آنها اطلاع داشتند.
جوتا ترویرانوس، استاد تورنتو در کالج هنر و طراحی انتاریو، در یک بحث آنلاین که هفته گذشته توسط UBC میزبانی شد، شرکت کرد تا در مورد چگونگی تغییر ابزارهای هوش مصنوعی در آموزش عالی بحث کند.
او گفت که مربیان باید دانش آموزان را تشویق کنند تا مهارت های سازگاری، تفکر انتقادی و همکاری را تقویت کنند، نه اینکه آنها را برای “دوره های برخورد” با سیستم های هوش مصنوعی تنظیم کنند.
ترویرانوس گفت: “اگر ما نیاز به آموزش پلیس داشته باشیم، کار اشتباهی انجام می دهیم.” «اگر ماشینی بتواند کاری را که ما به دانشآموزانمان یاد میدهیم انجام دهد، ما به دانشآموزانمان ماشین بودن را یاد میدهیم.»
ریتیکا دوبی و نونو شن، روزنامه کانادایی
ما را در فیس بوک لایک کنید و ما را دنبال کنید توییتر.
فناوری هوش مصنوعی