ما هنوز به دلایل ذکر شده در این مقاله به آنجا نرسیده ایم، اما ChatGPT یک مختل کننده با پتانسیل تغییر شکل مدیریت مزایا است.
از زمانی که OpenAI ChatGPT خود را در نوامبر 2022 در دسترس عموم قرار داد (و آخرین نسخه، GPT-4، در ماه مارس)، نوآوران منابع انسانی راه هایی را برای استفاده از توانایی آن برای گرفتن مقادیر زیادی از داده ها و ایجاد پاسخ های انسان مانند به کاربر در نظر گرفته اند. درخواست می کند. در حالی که مبتکران منابع انسانی کاربردهای آن را بررسی میکنند، گروه دیگری از رهبران منابع انسانی دستهای جمعی خود را در مورد نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی، دقت، تعصب و استفاده کارکنان در محل کار تحت فشار قرار میدهند.
جستجوی آنلاین «ChatGPT برای منابع انسانی استفاده میکند» (بهویژه در اکثر مرورگرها توسط ChatGPT پشتیبانی میشود) برنامههای منابع انسانی متعددی را تولید میکند – از جمله استخدام، شرح وظایف، انطباق و مشارکت کارکنان. با این حال، عمدتاً موارد استفاده از مزایا و مدیریت مزایا وجود ندارد. قبل از ChatGPT، ارائه دهندگان خدمات مدیریت مزایا به سرعت هوش مصنوعی را پذیرفتند و آن را به عنوان یک ویژگی کلیدی محصول معرفی کردند که در بیشتر موارد، چیزی بیشتر از یک چت ربات فوق هوشمند بود. تاکنون، تیم ما در مورد هیچ ابزار سودمند جدیدی که ChatGPT را در خود جای داده باشد، نشنیده است.
منافع مربوط به حقایق است. شما “منافع X” را ارائه می دهید یا نه. مشخصات Benefit X بر اساس وضعیت شغلی فرد و سطح پوشش انتخابی سازگار است. ChatGPT ممکن است به کارکنان در درک گزینه های پوشش خود کمک کند، اما بسیاری از ابزارهای موجود و موثر در حال حاضر از این عملکرد پشتیبانی می کنند. باید دید که ChatGPT می تواند کار بهتری انجام دهد یا خیر.
محدودیتهای ChatGPT برای مزایا
توسعه دهنده ChatGPT OpenAI در مورد محدودیت های فعلی خود صریح است. در ادامه بحثی در مورد چگونگی ارتباط این محدودیت ها و خطرات بعدی به مدیریت مزایا ارائه می شود.
دقت. ChatGPT برای اینکه منبع اطلاعات باشد طراحی نشده است. در عوض، کارکرد اصلی آن استفاده از زبانی است که منعکس کننده مکالمه انسان است (و قانع کننده به نظر می رسد). اگرچه برای استخدام عالی است، اما متقاعد کردن کارمندی که از مزایایی برخوردار است (یا باید استفاده کند) ممکن است نامناسب و بالقوه خطرناک باشد. تصور کنید که ChatGPT به یک کارمند اطلاع می دهد که برنامه پزشکی آنها درمان های پرهزینه ای را پوشش می دهد که کارمند متوجه نمی شود تا زمانی که شرکت بیمه ادعا را رد کند دروغ است. یا بدتر از آن، کارمندی نتواند یک روش پیشگیرانه نجات دهنده را دنبال کند که ChatGPT به اشتباه توصیه شده بود تحت پوشش قرار نگرفت. احتمال بیشتری وجود دارد که اشتباهات جزئی، به عنوان مثال، خطاهای اطلاعاتی مرتبط با طرحهای بهداشتی متعدد «بلوز»، که مارک و پوشش مشابهی دارند، اما بر اساس مالکیت، مکان و طرح متفاوت هستند.
حریم خصوصی. ChatGPT با HIPAA سازگار نیست. شرایط استفاده امکان جمعآوری و استفاده از دادههای شخصی را فراهم میکند که با استفادههای مورد تأیید HIPAA از اطلاعات شخصی در تضاد است. حتی اگر کارفرما داده های محافظت شده کارمندان را به اشتراک نگذارد، این امکان وجود دارد که کارمند در طول “مکالمه” با ChatGPT این کار را انجام دهد. و از آنجایی که OpenAI از مکالمات برای آموزش ChatGPT استفاده می کند، خطر به اشتراک گذاری اطلاعات حساس با کاربران آینده وجود دارد. به دلیل این خطر، برخی از مشاغل به کارمندان اجازه نمی دهند از ChatGPT برای عملکردهای مرتبط با کار استفاده کنند.
همانطور که فناوری در حال تکامل است، چیزهای زیادی وجود دارد که شناخته نشده است. به عنوان مثال، ممکن است ChatGPT شروع به “پروفایل” کردن کارکنان کند؟ نمایه سازی نگرانی های قابل توجهی را ایجاد می کند، به ویژه در مورد استفاده های چند وجهی که در آن اطلاعات جمع آوری شده برای یک هدف برای یک تحقیق نامرتبط بر اساس مشخصات آموخته شده یک “نوع” کارمند به اشتراک گذاشته می شود.
جانبداری. نگرانی در مورد سوگیری در الگوریتم ها از زمانی که الگوریتم مدرن به وجود آمد وجود داشته است. نمونه های رایج مربوط به شیوه های استخدام است. LexisNexis گزارش می دهد که قانونگذاران قوانین مرتبط با هوش مصنوعی را در حداقل 28 ایالت معرفی کرده اند. چهار ایالت – کلرادو، ایلینویز، ورمونت و واشنگتن – قوانین هوش مصنوعی را تصویب کردند که استفاده از هوش مصنوعی در مصاحبههای شغلی را به دلیل احتمال سوگیری آن ممنوع میکرد. در مورد مزایا، میتوان سناریویی را متصور شد که در آن ChatGPT نمیتواند اطلاعات حیاتی را به یک کارمند دارای معلولیت ارائه کند، زیرا این ناتوانی در درصد کمی از جمعیت معین وجود دارد.
طبق دستورالعمل 2022 کمیسیون فرصت های شغلی برابر (EEOC) و وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) کارفرمایان مسئول بررسی ابزارهای هوش مصنوعی خود هستند تا اطمینان حاصل کنند که قانون آمریکایی های دارای معلولیت را نقض نمی کنند. با توجه به اینکه تخلف گزارش شده معمولاً سوگیری را آشکار می کند، عملاً این یک دستور بلند است. کارفرمایانی که قصد استفاده از ChatGPT را دارند، ابتدا باید به شدت قانونی بودن استفاده از آن را بررسی کنند، که به ویژه برای کارفرمایان چند ایالتی و بینالمللی که باید در باتلاق مقررات در حال تکامل حرکت کنند، چالش برانگیز خواهد بود.
فرصت هایی برای ChatGPT با مزایا
روش مشاوره فناوری منابع انسانی گالاگر شامل هر فناوری جدیدی است که به طور مؤثری از استراتژی کارکنان سازمان پشتیبانی و پیشرفت می کند. ما در مورد پتانسیل ChatGPT برای پشتیبانی از عملکردهای HR هیجان زده هستیم. در حالی که استفاده از آن با مزایا نگرانی هایی را ایجاد می کند، فرصت هایی وجود دارد، تا زمانی که نرده های محافظ مناسب وجود داشته باشد. این موارد استفاده را در نظر بگیرید:
- تحلیل مزایا – ChatGPT می تواند تفاوت بین برنامه ها را تجزیه و تحلیل و گزارش کند. فرض کنید یک کارفرما دو سطح از مزایا را ارائه می دهد. ChatGPT می تواند توضیحاتی ایجاد کند و ویژگی های طرح را با هم مقایسه کند تا به کارمندان کمک کند پوشش مناسب را انتخاب کنند.
- پیشنهادات سود رقبا را تحقیق کنید – شما باید بدانید که بازار چه چیزی را برای رقابتی بودن ارائه می دهد. ChatGPT با مقایسه سازمان های مشابه (اندازه، صنعت و غیره) می تواند بینش هایی در مورد میانگین حقوق و مزایا در بازار شما ارائه دهد.
- شبانه روزی – با فرض اینکه ثبت نام در مزایا بخشی از فرآیند ورود شما باشد، ChatGPT می تواند تجربه ثابت تری را برای استخدام های جدید ارائه دهد. منابع انسانی میتواند از آن برای ایجاد دستورالعملهای ثبتنام استفاده کند که راهنماییهای واضح و توضیحات مزایا را ارائه میدهد که ارزش پیشنهادی جامعی را ارائه میکند که با مشخصات استخدامهای جدید شما صحبت میکند. به عنوان مثال، اگر سن معمولی کارمندان شما زیر 40 سال است، توضیحات باید بر مزایای خانواده تأکید کند، به عنوان مثال، مرخصی والدین با حقوق، در مقابل مراقبت طولانی مدت. ChatGPT همچنین می تواند به سؤالات رایج در مورد مزایا پاسخ دهد و استخدام جدید را از طریق ثبت نام راهنمایی کند.
- توسعه و تجزیه و تحلیل نظرسنجی سود – ابزارهای نظرسنجی با ChatGPT میتوانند سؤالات ایجاد و شخصیسازی کنند، گزینههای پاسخ برای یک سؤال ایجاد کنند، اقدامات توصیهشده را بر اساس نتایج نظرسنجی ایجاد کنند، تجزیه و تحلیل SWOT ایجاد کنند، یافتهها را خلاصه کنند و موارد دیگر. این ابزارها می توانند به منابع انسانی کمک کنند تا کارکنان را در مورد مزایای آنها درگیر کنند و میزان استفاده و رضایت آنها را ارزیابی کنند.
مانند هر فناوری پیشرفته دیگری، ما به رهبران منابع انسانی توصیه می کنیم قبل از ادامه کار مطلع شوند و مزایا و خطرات استفاده از ChatGPT را ارزیابی کنند. توصیه های اصلی عبارتند از:
- محدودیت ها را بشناسید. رهبران منابع انسانی باید محدودیت های شناخته شده ChatPGT را درک کنند تا تصمیمی آگاهانه در مورد استفاده از آن بگیرند. همچنین محدودیت های کاربران این فناوری را بشناسید. فرض اینکه تیم منابع انسانی و کارفرمایان شما می توانند اطلاعات اشتباه را تشخیص دهند ممکن است یک جهش ایمانی باشد – به ویژه برای یک کارمند جدید که زمینه کمی برای ارزیابی اطلاعات دارد.
- یک انسان را درگیر نگه دارید. استفاده مسئولانه از ChatGPT نیاز به بازبینی انسانی از خروجی ها (و احتمالاً برخی ویرایش ها) قبل از اتخاذ آنها دارد. نتایجی را که انتظار دارید بررسی کنید. هر چیزی کمتر باعث ایجاد مشکلات می شود. همچنین، در حالی که ChatGPT می تواند برخی از عملکردها را ساده و بهبود بخشد، باید به عنوان ابزاری برای کمک به تیم های منابع انسانی در نظر گرفته شود، نه جایگزینی آنها.
- پادمان ها را شناسایی کنید. در حالی که توسعه دهندگان همچنان به ترکیب حفاظتی بر اساس تهدیدات شناسایی شده ادامه می دهند، کارفرما در نهایت مسئول هر گونه پیامد بد (از جمله موارد غیرقانونی) است. هیچ رویکرد ساده ای برای محافظت از استفاده سازمان شما از ChatGPT وجود ندارد، بنابراین چندین ذینفع را ثبت نام کنید تا دیدگاه ها و تخصص های مختلف را به کار بیاورید.
- اگر میخواهید کاوش کنید، با چیزهای قابل کنترل و قابل اثبات، به عنوان مثال، تاریخهای واجد شرایط بودن برای مراقبتهای بهداشتی، از کوچک شروع کنید. شرکتهای کوچک و نوآوری که میتوانند به راحتی خطاها را تشخیص دهند و اقدامات حفاظتی را شناسایی کنند، برای توسعه برنامههای کاربردی سودمند مناسبتر هستند.
- در جریان باشید. در حالی که ما هشدار میدهیم که در لبهی نوین فناوری جدید قرار نگیریم، مهم است که خیلی از منحنی عقب نمانیم. ChatGPT بهبود می یابد و به طور فزاینده ای در ابزارهای فناوری منابع انسانی ادغام می شود. آنچه را که در حال وقوع است از طریق گروه های صنعتی و منابع آنلاین دنبال کنید.
مرتبط: یافتن راه حل های مناسب با فناوری برای مزایای کارکنان
هوش مصنوعی – شامل ChatGPT – دارای پتانسیل نامحدودی در عرصه منابع انسانی، از جمله مدیریت مزایا است. ابزاری را تصور کنید که تاریخچه مطالبات یک کارمند، استفاده از مزایای داوطلبانه و بیومتریک فعلی را برای پیشنهاد یک طرح سود سفارشی تجزیه و تحلیل می کند. ما هنوز به دلایل ذکر شده در این مقاله به آنجا نرسیده ایم، اما ChatGPT یک مختل کننده با پتانسیل تغییر شکل مدیریت مزایا است. امکانات تا آنجا که ذهن می تواند تصور کند گسترش می یابد.
اد بری، رئیس منطقه، فناوری منابع انسانی، گالاگر