اما دو ماه پس از معرفی، ChatGPT بیش از 30 میلیون کاربر دارد و روزانه تقریباً پنج میلیون بازدیدکننده دارد. این باعث می شود آن را به یکی از محصولات نرم افزاری با سریع ترین رشد در حافظه تبدیل کند. (در مقابل، اینستاگرام نزدیک به یک سال طول کشید تا 10 میلیون کاربر اول خود را به دست آورد.)
رشد با چالش هایی همراه بوده است. ChatGPT به دلیل تمام شدن توان پردازشی، مکرراً دچار قطعیهایی شده است و کاربران راههایی برای دور زدن برخی از ویژگیهای ایمنی ربات پیدا کردهاند. هیاهوی پیرامون ChatGPT همچنین برخی از رقبای شرکت های بزرگتر فناوری را آزار داده است با اشاره به که فناوری زیربنایی آن، به طور دقیق، آنقدرها هم جدید نیست.
ChatGPT نیز در حال حاضر، یک گودال پول است. هیچ تبلیغاتی وجود ندارد و مکالمه متوسط برای شرکت هزینه دارد.سنت تک رقمیبا توجه به پستی که سم آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI در توییتر منتشر کرد، در قدرت پردازشی که احتمالاً میلیونها دلار در هفته است. برای جبران این هزینه ها، این شرکت این هفته اعلام کرد که فروش اشتراک ماهانه 20 دلاری، معروف به ChatGPT Plus را آغاز خواهد کرد.
موفقیت ChatGPT علیرغم محدودیتهایش، OpenAI را در ردیف بازیگران قدرتمند سیلیکون ولی قرار داده است. این شرکت اخیراً با مایکروسافت قراردادی 10 میلیارد دلاری منعقد کرده است که قصد دارد فناوری این استارت آپ را در موتور جستجوی Bing و سایر محصولات خود بگنجاند. گوگل در پاسخ به ChatGPT یک «کد قرمز» اعلام کرد و بسیاری از محصولات هوش مصنوعی خود را در تلاشی برای پیگیری سریع ردیابی کرد.
کوین روز و کیسی نیوتن میزبان هارد فورک هستند، پادکستی که دنیای تکنولوژی را به سرعت در حال تغییر است. مشترک شوید و گوش دهید.
آقای آلتمن گفته است که هدف او در OpenAI ایجاد چیزی است که به عنوان “هوش عمومی مصنوعی” یا AGI شناخته می شود، یک هوش مصنوعی که با عقل انسان مطابقت دارد. او یکی از قهرمانان صریح هوش مصنوعی بوده است و در مصاحبه اخیر خود گفته است که فواید آن برای نوع بشر می تواند «به حدی باورنکردنی خوب باشد که حتی تصورش برای من سخت است». (او همچنین گفته است که در بدترین سناریو، هوش مصنوعی می تواند همه ما را بکشد.)
از آنجایی که ChatGPT تخیل جهان را به خود جلب کرده است، آقای آلتمن در موقعیت نادری قرار گرفته است که سعی می کند یک محصول موفق را کم اهمیت جلوه دهد. دو نفر از آشنایان به نظرات او گفتند که او نگران است که تبلیغات بیش از حد برای ChatGPT می تواند واکنش منفی نظارتی را برانگیزد یا انتظارات بزرگی را برای نسخه های آینده ایجاد کند. در توییتر، او سعی کرده است هیجان را کاهش دهد، تماس با ChatGPT “بسیار محدود” و به کاربران هشدار می دهد که “این اشتباه است که در حال حاضر برای هر چیز مهمی به آن اعتماد کنیم.”
او همچنین کارکنان را از لاف زدن درباره موفقیت ChatGPT منصرف کرده است. در ماه دسامبر، چند روز پس از اینکه شرکت اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر برای این سرویس ثبت نام کرده اند، گرگ براکمن، رئیس OpenAI، توییت کرد که به دو میلیون کاربر رسیده است. دو نفری که این تبادل را دیدند گفتند که آقای آلتمن از او خواست این توییت را حذف کند و به او گفت که تبلیغ چنین رشد سریعی عاقلانه نیست.