ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و DALL-E2 میتوانند ایدههای خلاقانهای را در اختیار بازاریابان قرار دهند، در زمان آنها صرفهجویی کنند و حتی تصاویر و ویدیو را برای محتوا تولید کنند. اما خطراتی مانند عدم دقت، نقض حق چاپ و سرقت ادبی را نیز به همراه دارند.
اگرچه خطرات وجود دارد، هوش مصنوعی مولد در حدی است که بازاریابی محتوا را برای همیشه تغییر می دهد. حوزه هایی که بیشترین تأثیر را دارد ایده پردازی، صرفه جویی در زمان و تولید محتوا است. در نظرسنجی اخیر Aira در سال 2022 از بازاریابان در سراسر جهان، 58.9٪ اظهار داشتند که قبلاً از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوای موجود استفاده می کردند. موثرترین راههایی که ChatGPT و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده محتوا را تقویت میکنند، استفاده مجدد از آن برای ایجاد محتوای مرتبط، شخصیسازی آن با ردیابی رفتار خریدار و مشتری، ایجاد محتوای با رتبه بالا با تولید میلیونها کلمه کلیدی رقابتی و آزمایش محتوا برای تعیین بازده است. بهترین نتایج
علیرغم هیجانی که در مورد هوش مصنوعی مولد وجود دارد، تنها 13 درصد از بازاریابان در نظرسنجی Aira فکر می کنند که محتوای هوش مصنوعی از قبل از محتوای انسانی قابل تشخیص نیست. در نتیجه، بعید است که هوش مصنوعی مولد بتواند به طور کامل جایگزین بازاریابان محتوا شود، مخصوصاً وقتی صحبت از ایجاد محتوای اصلی، خاص برند، معتبر و آماده انتشار باشد.
به منظور استفاده کامل از ابزارهای ChatGPT و AI برای ایجاد محتوا، توصیه می کنیم یک استراتژی محتوا ایجاد کنید، از منابع مناسب استفاده کنید، برای عملکرد آزمایش کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و هر زمان که ممکن است به عنصر انسانی اضافه کنید. آیا می خواهید درباره ChatGPT و هوش مصنوعی مولد در بازاریابی محتوا بیشتر بدانید؟ برای خرید این گزارش اینجا را کلیک کنید و از کد CHATGPT100 با 100 دلار تخفیف استفاده کنید.