در Goafest 2023، Leo Burnett India به عنوان آژانس خلاق سال در جوایز Abby Oneshow 2023 برگزیده شد. همچنین به عنوان آژانس تخصصی محتوا و سرگرمی با نام تجاری سال و آژانس تخصصی فعالسازی و تبلیغات برند سال معرفی شد. دییراج سینها، مدیر عامل شرکت لئو برنت جنوب آسیا و رئیس هیئت مدیره BBH هند با او صحبت کردند. خط کسب و کار در حاشیه جشنواره خلاقیت، مصرف، رشد و موارد دیگر. گزیده ها:
موضوع این Goafest “آینده خلاقیت” است و این بحث در پس زمینه تهدید هوش مصنوعی اتفاق می افتد. فکر می کنید هوش مصنوعی چه تاثیری بر خلاقیت خواهد داشت؟
اولاً، فکر نمیکنم هیچ تهدیدی از جانب هوش مصنوعی وجود داشته باشد. ما باید از این تغییر تکنولوژیک استقبال کنیم. اگر بتوانم از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد 100 پست در رسانه های اجتماعی برای مشتریانم استفاده کنم یا از گرافیک برای فیلمبرداری یک فیلم تبلیغاتی با نصف هزینه به جای پرواز به مقصد استفاده کنم، آنگاه هوش مصنوعی کار من را بهتر، سریعتر می کند و مهمتر از همه این کار من را آزاد می کند. منابع خلاق برای تمرکز بر چیزهای بزرگتر
ما باید جایگاه خود را در زنجیره ارزش درک کنیم. ما به عنوان یک صنعت اعتماد به نفس نداریم. ما شروع به نگرانی در مورد اینکه هوش مصنوعی مشاغل ما را می خورد یا تبلیغات رسانه های اجتماعی را از بین می برد. ما باید درک کنیم که قدرت خلاقیت در چت GPT یا هوش مصنوعی یا اجرای رسانههای اجتماعی نیست، بلکه در حل مشکلات و استفاده از فرصتها برای کسبوکارها و برای نوع بشر است. و ما باید بر پرورش استعدادهای جوان و مهار قدرت تمرکز کنیم.
سال گذشته برای آژانس شما چگونه بود و پیش بینی های رشد برای امسال چیست؟
ما در حال رشد دو رقمی قوی هستیم و به تعهدات خود عمل می کنیم. فکر میکنم در فناوری کمی کندی وجود دارد. با توجه به سرمایۀ زمستانی، حتی بازیکنانی که دارای بودجه بزرگ هستند، کیف پول خود را محکم کرده اند. در همان زمان، بازیکنان دیگری نیز وجود دارند که سرمایهگذاری شدهاند، که خوب کار کردهاند و در حال خرج کردن در ساخت یک برند هستند. اما به طور کلی یک کاهش قطعی وجود دارد و احتمالاً امسال نیز ادامه خواهد داشت.
با این حال، افزایش جالب توجهی در مخارج مصرف وجود داشته است. بخش های FMCG و CPG به خوبی کار می کنند. همچنین دسته بندی های جدیدی با بسیاری از شرکت های تاسیس شده در حال ورود به مناطق جدید است. وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان یک دسته، شاهد اقدامات زیادی است.
رشد از کجا می آید؟
اکنون شروع به برش زدن پای به قطعات زیادی می کنیم. به عنوان مثال، ما پیشنهاد منطقهای را داریم که در آن به برندها کمک میکنیم استراتژی منطقهای خود را شکست دهند، زیرا بسیاری از برندها اکنون میگویند که اگر یک ایالت را در هند برنده شوید، مانند برنده شدن یک کشور در اروپا است. دیجیتال محرک رشد قوی بوده است. در عین حال ما در حال انجام کارهای استراتژیک ناب نیز هستیم. برخی از این خدمات جدید در سه سال گذشته رشد کرده اند و اکنون حدود 15 درصد به درآمدهای ما کمک می کنند.
سال گذشته، یونیکورن هایی برای عرضه اولیه سهام شرکت می کردند و همه درباره بودجه تبلیغاتی پر زرق و برق خود صحبت می کردند. موضوع کلیدی این مالی چیست؟
این مالی درباره CPG و داستان FMCG است. کالاهای خانگی و کالاهای مصرفی بادوام به خوبی کار می کنند. همچنین رشد زیرساختی با سیمان، رنگها و مبلمان به خوبی انجام خواهد شد. با بهبود حاشیه، شرکت های FMCG شروع به افزایش هزینه ها کرده اند. بنابراین به نوعی بازگشت به مبانی است.
در فضای استارتآپ، شاهد خواهیم بود که بازیکنانی که یک نیاز اساسی را برآورده میکنند، علیرغم زمستان سرمایهگذاری همچنان قوی خواهند ماند.
در حال حاضر دیجیتال چقدر به درآمد شما کمک می کند؟
بیشتر دستوراتی که اکنون امضا می کنیم، دستورات یکپارچه هستند. تیم ها یکپارچه هستند، کار یکپارچه است. در پنج سال گذشته، ما آژانس 600 نفری خود را به فکر عصر جدید قرار دادیم. بنابراین اکنون ما به سفر مصرف کننده فکر می کنیم و نه خط اصلی یا دیجیتال.