تصویر روی جلد توسط Dall-E در پاسخ به درخواست «ایجاد یک تصویر روی جلد جذاب برای مقالهای با عنوان «ظهور هوش مصنوعی: کاوش در آینده فناوری و جامعه.» که توسط GPT-4 در 24/5/24 تولید شد. /23 در پاسخ به درخواست “برای Dall-E برای تصویر جلد مقاله در ChatGPT یک درخواست ایجاد کنید.”
خانمها و آقایان، دستهایتان را برای ChatGPT بینظیر، یگانه، کنار هم بگذارید! درست است. بنابراین، دست و پنجه نرم کنید و آماده شوید تا کمی سرگرم شوید، زیرا با ChatGPT در اطراف، شما هرگز بیش از چند ضربه کلید با یک زمان خوب فاصله ندارید!
درخواست: “یک مقدمه 250 کلمه ای خنده دار برای یک مقاله خبری درباره ChatGPT بنویسید.” تولید شده با GPT-4 در تاریخ 3/24/23.
الگوریتمهای هوش مصنوعی (AI) سالهاست که از طریق سرویسهایی مانند Siri، Photomath و Speechify در دسترس عموم قرار گرفتهاند. در نوامبر 2022، یک برنامه جدید و انقلابی به این ترکیب پیوست: ChatGPT.
ChatGPT کاربران را قادر میسازد تا مقالات کاملی را بر اساس درخواستهای منحصربهفرد تولید کنند، همچنین لحن و سطح نوشتار پاسخهای نوشتاری را سفارشی کنند. با توجه به این فرصت برای سرقت علمی گسترده، گروه های علوم انسانی در سراسر کشور در حال بحث در مورد آینده دوره های انگلیسی و نوشتن در آموزش هستند. در قطعه ای با عنوان “پایان رشته انگلیسی” نیویورکر روند گستردهتر کاهش ثبتنام در رشتههای علوم انسانی و افزایش تأکید بر رشتههای STEM را مشاهده کرد که با پیشرفتهای فناوری اخیر همراه بوده است. در پاسخ مستقیم به ظهور ChatGPT، اقیانوس اطلس به “مرگ کالج انشا” فکر کرد و مجله نیویورک تایمز مقاله ای را با عنوان “این همه چیز را تغییر می دهد” منتشر کرد.
برای ارزیابی این نگرانیها و تأثیر کنونی ChatGPT بر جامعه ما، توانایی معلمان کارشناسی ارشد را برای تشخیص مقالات نوشته شده توسط دانشآموز از مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی ارزیابی کردیم. ما 27 درخواست نمونه را از کلاسهای مختلف کارشناسی ارشد انگلیسی جمعآوری کردیم، با استفاده از ChatGPT پاسخهای مقالهای برای آنها تولید کردیم و آنها را با پاسخهای نوشتاری واقعی دانشجوی کارشناسی ارشد در بستههای شش تا هشت مقاله ترکیب کردیم. سپس 11 معلم انگلیسی کارشناسی ارشد را مورد بررسی قرار دادیم تا ببینیم چقدر می توانند بین دانش آموز و نوشتن هوش مصنوعی تمایز قائل شوند. این مقالات شامل تجزیه و تحلیل شعرها و رمانها، پاراگرافهایی بود که آهنگهای تیلور سویفت را با خطوطی از شکسپیر مقایسه میکرد، روایتهایی درباره لحظات شرمآور، مقالات استدلالی و موارد دیگر.
برای جلوگیری از انتظار معلمان از یک مقاله نوشته شده توسط دانش آموز و یک مقاله تولید شده توسط chatbot در هر درخواست، که تجربیات آنها را در خواندن تکالیف واقعی منعکس نمی کند، ما دو مقاله تولید شده توسط chatbot را برای برخی از اعلان ها با دو مقاله اضافه کردیم.
معلمان به درستی 62 درصد از مقالات را که توسط ChatGPT یا دانشآموزان نوشته شده بودند شناسایی کردند. آنها 33 درصد بیشتر از مقالاتی که توسط ChatGPT تهیه شده بودند، به درستی مقالات نوشته شده توسط دانش آموزان را شناسایی می کردند. این نشان می دهد که بعید است معلمان به اشتباه دانش آموزی را به استفاده از ChatGPT مشکوک کنند، اما ممکن است در شناسایی نوشتار ایجاد شده توسط ChatGPT مشکل بیشتری داشته باشند.
معلمان به ویژه برای شناسایی نوشتار چت ربات زمانی که با مقالاتی که توسط افراد کلاس بالا نوشته شده بود ترکیب شد، تلاش کردند. آنها میانگین دقت 53 درصدی در انشاهای دوره اول و دوم داشتند، در مقایسه با میانگین دقت 79 درصدی در مقالات سال اول و دوم. این میتواند به این دلیل باشد که دستورالعملهایی که ما برای مقالات طبقهی بالای جامعه استفاده کردیم، موضوعاتی مانند مجازات اعدام و رمانهایی مانند گتسبی بزرگ، که بیشتر به صورت آنلاین مورد بحث قرار می گیرند و بنابراین نوشتن در مورد چت بات آسان تر است. همچنین میتواند به این معنا باشد که با پیشرفت دانشآموزان در سیستم آموزشی، نوشتههای آنها به قراردادهای نوشتاری بیشتری پایبند است و در نتیجه تشخیص آن از نوشتار تولید شده توسط هوش مصنوعی دشوارتر است. همچنین ممکن است اشتباهات در نوشتن کمتر توسعه یافته به تشخیص آن به عنوان انسان کمک کند.
معلمان امتیاز نسبتاً بالایی در اعلانهای نوشتاری خلاقانه و تحلیلی کسب کردند (به ترتیب 75% و 73%)، اما در شناسایی صحیح نویسندگان مقالات استدلال (55%) مشکل داشتند.
مقالههای مورد استفاده در جمعآوری دادهها همگی با استفاده از نسخهای از ChatGPT که روی GPT3 اجرا میشد، تولید شدند. از آن زمان Open AI این نرمافزار را برای ایجاد پاسخهای بهتر بهروزرسانی کرده و اعلام کرده است که GPT3 را با GPT4 که روی دادههای بیشتری اجرا میشود، جایگزین میکند.
پاسخ هایی که ChatGPT ارائه می دهد با گذشت زمان بهبود می یابند زیرا برنامه نویسان نرم افزار را ویرایش می کنند و داده های بیشتری را به الگوریتم آن اضافه می کنند. در حالی که افزودن دادههای بیشتر برای افزایش کیفیت پاسخها تضمینی نیست، سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI معتقد است که قابلیتهای هوش مصنوعی با سرعتی تصاعدی پیشرفت خواهند کرد. علاوه بر این، توسعه دهندگان در حال کار بر روی هوش مصنوعی هستند که می تواند برای هوش مصنوعی کدنویسی کند، که این روند را بیشتر تسریع می کند.
شناسایی مقالات ایجاد شده توسط ChatGPT ممکن است دشوار باشد. با این حال، چند نکته رایج وجود دارد که می تواند به تشخیص هوش مصنوعی از نوشته های انسانی کمک کند. به عنوان مثال، مقالاتی با جملاتی که تنوع کمی در ساختار جمله و طول دارند، احتمالاً توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی نیز به طور سفت و سختی سازماندهی می شوند و لحنی یکنواخت و روباتیک دارند.
GPTZero، برنامهای که تعیین میکند متنی توسط انسان نوشته شده است یا توسط الگوریتم هوش مصنوعی، میتواند مقالات نوشته شده توسط ChatGPT را با دقت بیش از ۸۵ درصد از طریق تجزیه و تحلیل آماری این ویژگیها شناسایی کند.
مشخصاً شناسایی مقالات ChatGPT در مورد تکالیف واقعی با شناسایی آنها در نظرسنجی متفاوت است. وقتی معلمان به اندازه تکالیف خود را به همان اندازه که در نظرسنجی طراحی شده برای آزمایش توانایی آنها در انجام آن نمره می دهند، بعید است که مقالات نوشته شده با ChatGPT را جستجو کنند. در همان زمان، همانطور که یکی از معلمان خاطرنشان کرد، “در واقعیت، معلمان با سبک نوشتاری هر دانش آموز آشنایی دارند، بنابراین تشخیص کورکورانه این که آیا این ها توسط دانش آموزان نوشته شده اند یا هوش مصنوعی اگر این کار دانش آموزان خود ما نیست، دشوار است. ”
در تلاش برای جلوگیری از تقلب با استفاده از نرم افزار، MA ChatGPT را برای هر کسی که از WiFi مدرسه استفاده می کند مسدود کرده است. با این حال، دانشآموزان همچنان میتوانند به ChatGPT در خانه یا حتی در محوطه دانشگاه دسترسی داشته باشند، اگر رایانههای خود را به نقاط اتصال تلفن متصل کنند.
هفتهها پس از انتشار ChatGPT، معلم تاریخ آن اولسون چندین دانشآموز را با استفاده از ChatGPT برای سرقت ادبی در ویرایشهای مقاله دستگیر کرد. اولسون توضیح داد: «وقتی با مقالاتی مواجه شدم که به نظر میرسید مانند نوشتههای دانشآموزانم جریان نداشته باشد، نگران شدم. بعلاوه، چند زنگ خطر خاص در نوشته وجود داشت، مانند سؤالات بلاغی عجیب در سرتاسر پاراگراف ها. من با دانشجویان در مورد آن مواجه شدم و آنها اعتراف کردند که از ChatGPT استفاده کرده اند.
معلم انگلیسی کت کیگر نیز یکی از دانشآموزانش را در حال ارسال مقالهای که با ChatGPT نوشته شده بود دستگیر کرد. «خطاهای گرامری صفر وجود داشت، و پاسخی وجود داشت، اما به نظر بسیار کلی بود. من فکر میکنم این حس مشاهده مبهم، عمومی و سطحی بود که توسط رایانه ایجاد شد.»
اولسون گفت: «من ضد هوش مصنوعی نیستم، اما ضد سرقت ادبی هستم. اگر برای درک چیزی مشکل دارید، هوش مصنوعی میتواند راه دیگری برای یادگیری باشد، اما گرفتن کار از ChatGPT و تبدیل آن به عنوان خود غیرقابل قبول است.
Open AI، توسعهدهنده ChatGPT، کاری برای جلوگیری از تقلب انجام نداده است، حتی تا آنجا پیش رفت که در بیانیهای در مورد ملاحظات مربی در وبسایت خود گفت: «ما … هشدار میدهیم در صورت عدم وجود انتظارات مناسب، اقدامات تنبیهی علیه دانشآموزان به خاطر استفاده از این فناوریها انجام دهیم. زمان برای آنچه کاربران مجاز هستند یا مجاز نیستند.”
در حالی که خطمشی یکپارچگی تحصیلی M-A به طور خاص به هوش مصنوعی اشاره نمیکند، بیان میکند که دانشآموزان نمیتوانند «بخشی از یک سند را که از یک نویسنده کپی شده است، یا توسط شخص دیگری ساخته شده است، و ارائه کنند. [it] به عنوان کار اصلی.»
درست است که تشخیص پاسخهای ChatGPT سختتر از پاسخهایی است که با استفاده از یک جستجوی ساده گوگل پیدا میشوند، زیرا این پلتفرم پاسخهای بسیاری از منابع مختلف را ترکیب میکند. با این حال، آشکارسازهای سرقت ادبی ChatGPT مانند GPTZero، Writer، ZeroGPT و Writefull که با مهندسی معکوس الگوریتم هایی که ChatGPT روی آنها اجرا می شود، کار می کنند، دائما در حال بهبود هستند. Turnitin، یک سایت تشخیص سرقت ادبی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، در حال حاضر در حال توسعه فناوری برای شناسایی نوشته های ChatGPT است.
علیرغم مسائل مربوط به سرقت ادبی، ChatGPT این پتانسیل را دارد که سیستم آموزشی و همه یادگیری ما را برای بهتر شدن تغییر دهد. شاید در آینده، معلمان ChatGPT را در درس خود ادغام کنند. آکادمی خان در حال حاضر در حال توسعه یک ابزار یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی است که هدف آن دسترسی بیشتر به تدریس خصوصی، آموزش به دانشآموزان در مورد چگونگی بهبود نوشتن و کمک به معلمان در برنامهریزی درس است. هوش مصنوعی پیشرفته میتواند به شیوههای اداری خستهکننده کمک کند، دانشآموزان زبان خارجی را قادر سازد تا مهارتهای مکالمه خود را تمرین کنند، یا به ترجمه مجلات علمی متراکم و فنی به اصطلاحات سادهتر کمک کند.
ChatGPT قبلاً به عنوان یک ابزار آموزشی وارد برخی از کلاس های کارشناسی ارشد شده است. کیگر از دانش آموزانش خواست که بیانیه های شخصی نوشته شده با ChatGPT را در کلاس تجزیه و تحلیل کنند و گزارش دادند که بسیاری از خوب بودن نوشته آن شگفت زده شده اند. او گفت: “این یک معکوس خوب از مکالمه در مورد نوشتن بود، زیرا من فکر می کنم تغییر در آموزش نوشتن و نوشتن اکنون است که شما باید ربات را شکست دهید. اگر بهتر از هوش مصنوعی نمی نویسید، در این صورت برتری نخواهید داشت. شما موفق نخواهید شد شما می توانید از ChatGPT به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، اما اگر نتوانید آن را بهتر، منحصر به فرد یا غیرقابل پیش بینی کنید، مفید نخواهد بود.
او ادامه داد: «فکر میکنم برای بسیاری از معلمان، از جمله خود من، این به معنای تجدیدنظر در نوع تلقینهایی است که از دانشآموزان میخواهیم انجام دهند و در قالب ارائه تکالیف تجدید نظر کنند. به عنوان مثال، شروع همه چیز به صورت حضوری بر خلاف خانه. من فکر میکنم این گامهای اولیه خوبی هستند تا زمانی که دانشآموزان بفهمند چگونه از ChatGPT بهعنوان یک منبع استفاده کنند نه بهعنوان یک فرار.»
با این حال، گنجاندن هوش مصنوعی در کلاسهای درس نیز بالقوه برای آسیبهای بیشتر به همراه دارد. اگر ادغام ChatGPT در کلاس درس به این معنی است که معلمان برای جلوگیری از سرقت ادبی اجازه بازبینی مقاله یا اختصاص دادن برخی از نوشتهها را به طور کلی متوقف میکنند، این به آموزش همه دانشآموزان آسیب میزند، نه فقط کسانی که تقلب میکنند.
با پیشرفت تکنولوژی، نقش گروه های علوم انسانی بدون شک تکامل خواهد یافت. در حالی که بسیاری در مورد ارتباط یادگیری نحوه نوشتن با توسعه سیستمهایی که قادر به نوشتن برای انسان هستند، ابراز نگرانی کردهاند، نوشتن همچنان یک مهارت حیاتی زندگی است.
راشل وان، معلم انگلیسی، گفت: «نوشتن راهی است برای تمرین دادن به وضوح ایدهها. وقتی مقاله ای را ارائه می کنید و بازخورد دریافت می کنید، یاد می گیرید که چگونه واضح تر باشید. نوشتن بازتاب افکاری است که در مغز ما وجود دارد و وقتی یاد می گیریم چگونه واضح تر بنویسیم، یاد می گیریم که چگونه واضح تر فکر کنیم. وقتی با افراد دیگر کار میکنید، به مهارت انتقال افکار و عدم سوء تفاهم آنها نیاز دارید.»
ChatGPT وزن کرد، آینده نویسندگی و آموزش علوم انسانی بدون شک توسط فناوری شکل خواهد گرفت، اما مهم است که به یاد داشته باشیم که عنصر انسانی خلاقیت و تفکر انتقادی همیشه برای تولید نوشتههای معنادار و روشنگر و درک و درک کامل پیچیدگیهای انسان ضروری است. تجربه.”