توسط ALICIA FEYERHERM
Chat GPT، یک فناوری جدید هوش مصنوعی که پاسخهایی را به درخواستهای کاربر ایجاد میکند، سر و صدای زیادی در جامعه آموزشی ایجاد کرده است.
قبل از پایان ترم، بخش آموزش نوآوری و فناوری یادگیری (TILT) FHSU میزبان یک وبینار برای بحث در مورد Chat GPT و پیامدهای آن بود.
یکی از چالش برانگیزترین مولفه های این نرم افزار سرعت انتشار به روز رسانی ها و بهبودها است.
هر هفته تغییر می کند. هدر اولسون، مدیر آموزش آنلاین و تجربه یادگیری در کالج ایالتی جنوب غربی فلوریدا، گفت:
نه تنها بهروزرسانیها سریع هستند، بلکه نرخ پذیرش Chat GPT بسیار بیشتر از برنامهها و برنامههای قبلی است. به عنوان مثال، زمانی که اینستاگرام راه اندازی شد، دو ماه و نیم طول کشید تا این پلتفرم به یک میلیون کاربر برسد. چت GPT در عرض پنج روز پس از راه اندازی به یک میلیون کاربر رسید و در عرض دو ماه به 100 میلیون کاربر رسید.
اندرو فلدشتاین، دستیار پروست TILT گفت: «ما نمی توانیم آن را متوقف کنیم.
برای اساتید، فهمیدن چگونگی تعدیل Chat GPT در کلاس درس دشوار است.
کریستینا مازافرو گفت: «رشد این امر خیلی سریع در حال تغییر است و نمیتوانیم در ماه اوت قوانینی را که میخواهیم در ماه مه دنبال کنیم، پیشبینی کنیم.» Mazzaferro یک معلم انگلیسی دبیرستانی در ایلینوی است.
حتی با وجود این ابهام، مازافرو بر اهمیت ایجاد سیاست در مورد هوش مصنوعی تاکید کرد. او در کلاس درس خود از Chat GPT برای کمک به یادگیری دانش آموزان استفاده کرده است و معتقد است که این فناوری می تواند برای همیشه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، سایر معلمان مدرسه او کاملاً با استفاده از Chat GPT در هر عنوان مخالف هستند.
Mazzaferro گفت: “تمایز انتظارات از کلاس به کلاس یا معلم به معلم برای دانش آموزان می تواند دشوار باشد.”
ایجاد خط مشی باعث می شود که دانش آموزان با نیت خوب از نقض تصادفی قوانین یا انتظارات جلوگیری کنند.
Mazzaferro همچنین در مورد شناسایی مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی بحث کرد. پس از چسباندن اعلانهای مقاله در Chat GPT، Mazzaferro تفاوتی در نوشتار Chat GPT در مقایسه با دانشآموزان خود دید.
Mazzaferro گفت: “برای من بسیار قابل تشخیص بود که در حالی که ابزار بسیار قدرتمندی بود و من از آنچه که به عنوان یک کامپیوتر تف می دهد بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم، اما برای من هیچ تطابقی با نوشتن انسان نداشت.”
کتی هورین، مشاور برنامه درسی در Packback (یک شرکت آموزشی هوش مصنوعی)، موافقت کرد که مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی توسط مربیان با تجربه قابل مشاهده است.
هورین گفت: «صدای دانشآموز واقعاً در کلاس مهم است، پس فقط به روحیه خود اعتماد کنید.»
راه دیگر برای تشخیص سرقت ادبی از Chat GPT این است که به منابع ذکر شده نگاه کنید. در هسته خود، Chat GPT یک مدل زبان است، بنابراین نرم افزار نقل قول هایی ایجاد می کند که از نظر آماری محتمل به نظر می رسند، اما این منابع واقعی نیستند. هورین مثالی را نشان داد که در آن دانشآموزی از Chat GPT برای نوشتن مقالهای که به منابع استناد میکرد استفاده کرد.
هورین گفت: «اگر شما اینها را جستجو نمی کردید، دلیلی نداشتید که باور کنید اینها وجود ندارند. اما آنها این کار را نمی کنند. مجلات وجود ندارند، خود مقالهها وجود ندارند، نویسندگان وجود ندارند و آنچه که مقاله بیرون میریزد کاملا ساختگی است.»
Chat GPT ممکن است برای دانشآموزانی که به دنبال راهی آسان هستند وسوسهانگیز به نظر برسد، اما اولسون معتقد نیست که Chat GPT منجر به تقلب بیشتر شود.
«این همان درصد دانش آموزان است. اولسون گفت: فقط نحوه تقلب آنها متفاوت است.
الکسا سامرز علوم کامپیوتر را در UMKC تدریس می کند و می گوید که تشخیص سرقت ادبی در کد کمی متفاوت است. سامرز به دنبال ترکیب عناصر سطح بالا یا سایر تکنیک های پیشرفته است که در کلاس پوشش داده نشده است. Chat GPT همچنین گاهی اوقات عناصر غیر ضروری را اضافه می کند که کدنویسان باتجربه می توانند آنها را تشخیص دهند.
هر چند سامرز نگران Chat GPT نیست. در دنیای کدنویسی، منابع مختلفی از قبل وجود دارد. اگر دانشآموزان از Chat GPT کمک نمیخواستند، سؤالات خود را در گوگل جستجو میکردند یا از همکلاسیشان میپرسیدند یا منبع دیگری پیدا میکردند. سامرز Chat GPT را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری می بیند.
سامرز گفت: “در حالی که این یک سقوط است، آنها نیز اینگونه یاد می گیرند، زیرا در آینده، آنها می دانند که چگونه این کار را انجام دهند.”
به تازگی نسخه جدید و پولی Chat GPT (GPT 4) منتشر شده است.
فلدشتاین میگوید: «پیشرفتهایی که از یکی به دیگری در چنین بازه زمانی کوتاهی صورت گرفته است، از نظر پیچیدگی پاسخهایی که از GPT 4 میآیند، شگفتانگیز نیست.
این بهروزرسانی جدید نگرانیهای مربوط به حقوق صاحبان سهام را افزایش میدهد، زیرا کسانی که میتوانند هزینه GPT 4 را بپردازند، میتوانند برای کسانی که نمیتوانند، مزیت داشته باشند، و در فضای آموزشی بین «داراها و نداشتنها» خط بکشند. اولسون معتقد است که مسائل مربوط به برابری قبل از هوش مصنوعی در کلاس درس وجود داشته است، و در حالی که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، نباید مانع از استقبال معلمان از هوش مصنوعی شود.
اولسون گفت: “این فرصتی است که به دانش آموزان به روش های جدید آموزش دهیم، این فرصتی است که از آنها به روش های جدید حمایت کنیم، این فرصتی است که واقعا یادگیری را شخصی سازی کنیم و به آنها یاد دهیم که چگونه با تغییر کار کنند.”
ناتان ریدل، فنشناس آموزشی TILT تشخیص میدهد که هوش مصنوعی بازار کار را تغییر خواهد داد. برخی از مشاغل منسوخ می شوند، در حالی که مشاغل جدید ایجاد می شوند.
ریدل گفت: “مدیران رسانه های اجتماعی 15 سال پیش وجود نداشتند و اکنون در همه جا هستند.”
اولسون موافقت کرد. اختراع مجدد نحوه آموزش دانش آموزان برای کمک به دانش آموزان برای کسب حداکثر بهره از تحصیلات دانشگاهی حیاتی است.
اولسون گفت: “من بسیار می ترسم که اگر اکنون با این فناوری سازگار نباشیم، دانشجویانی فارغ التحصیل خواهیم شد که آمادگی کار را ندارند و این مرا می ترساند.”
در مجموع، هوش مصنوعی مولد و برنامههایی مانند Chat GPT سوالات زیادی را مطرح میکنند و پاسخهای مشخص کمی ارائه میدهند.
فلدشتاین گفت: «ما نمیدانیم این به کجا میرود. “این تنها آغاز است.”