من اخیراً در کنفرانسی در سانفرانسیسکو به مدت 45 دقیقه در مورد ChatGPT و آینده هوش مصنوعی گوش کردم.
در اینجا 10 پیشنهاد برتر من آورده شده است:
1). رابط به اندازه فناوری زیربنایی مهم است.
زبان طبیعی به ما امکان می دهد مفاهیم بسیار پیچیده را منتقل کنیم و ChatGPT به ما این توانایی را می دهد که به روش های بسیار پیچیده مستقیماً با ماشین ها ارتباط برقرار کنیم.
سام گفت
من فکر می کنم این همان چیزی است که باعث شده است که بسیاری از ما در چند ماه گذشته با ChatGPT بسیار تحت تأثیر قرار بگیریم. این فقط پاسخ هایی نیست که می دهد، بلکه نحوه تعامل ما با آن است.
مدتی است که ما یک راه قدرتمند جدید برای برقراری ارتباط موثر با فناوری مانند این داشتهایم، و تازه شروع به دیدن فرصتهایی که در حال باز شدن هستند، کردهایم.
2). زمان بندی همه چیز است.
چت بات ها در سال 2017 بزرگ بودند و از نظر خواسته مردم درست بود، اما فناوری زیربنایی وجود نداشت.
3). ما باید مراقب برنامه های مصرف کننده باشیم.
ما نسبت به اشتباهات سایر انسان ها بسیار بخشنده هستیم، اما برای اشتباه کردن رایانه ها صبر بسیار کمی داریم.
این چیزی است که من در گفتگو با افرادی مانند اسکات کوران در هتل های رنسون می شنوم که از فناوری و هوش مصنوعی برای توانمندسازی کارکنان خود استفاده می کند، اما مطمئن می شود که کارکنانش کسانی هستند که با مهمانان تعامل دارند.
من فکر می کنم که ما برای مدتی طولانی آن را خواهیم دید. ما میخواهیم در مورد تجربه مشتری در مهماننوازی واقعاً مراقب باشیم – و این به معنای حفظ یک نوار بسیار بالا برای کیفیت در تمام نقاط تماس مهمان است.
4). مشکلات جدید نیاز به دیدگاه های تازه دارند.
هنگامی که از سم پرسیده شد که چگونه یک کسب و کار را در محیط های جدید و به سرعت در حال تغییر اداره کنیم، گفت: افراد تمایل دارند بسیاری از تجربیات گذشته خود را به مشکلات جدید بیاورند. ما باید چشمانی تازه به مشکلات جدید بیاوریم.
این میتواند فرصتی برای مهماننوازان باشد تا دیگران را از خارج از صنعت در داخل استخدام کنند.
5) “این ایده که مردم می توانند برای همیشه از راه دور کار کنند یکی از بزرگترین اشتباهات فناوری بود.”
به قول سام، آن آزمایش تمام شد.
در چند سال گذشته، بسیاری از شرکت های فناوری به دلیل تشویق کارکنان خود به کار به روش توزیع شده توجه زیادی را به خود جلب کردند. شاید این دیگر کار نمی کند. این چیزی است که باید پیگیری شود، به ویژه برای کسانی که مهمان نوازی می کنند. من فکر میکنم چیزی که سام به آن دست مییابد اهمیت جمعآوری مردم در کنار هم است، که البته خبر خوبی برای کسانی است که فضاهایی را برای فعال کردن این تجمع فراهم میکنند.
6). بهترین فرصت ها در هوش مصنوعی ایجاد مدل های رابط جدید برای کارهای موجود است.
به نظر میرسد کمک خلبانها برنده آسانی در بین صنایع هستند.
در مورد کمک خلبانان هوش مصنوعی برای مواردی مانند برنامه نویسی نرم افزار صحبت های زیادی شده است، اما من همچنین در مورد مهمان نوازی برای افراد در مراکز خدمات یا مراکز تماس شنیده ام. من معتقدم این منطقه بزرگی برای ردیابی است.
7). فینتک همچنان یک حوزه فرصت بزرگ است
اگر بتوانید اصطکاک را از پرداخت ها کنار بگذارید، رشد فوق العاده ای در اقتصاد باز می شود.
این امر به ویژه در مهمان نوازی صادق است. به تجربه بدون اصطکاک که همه ما در سفر می خواهیم فکر کنید. با گذشت زمان، تحمل ما برای دردسر هنگام پرداخت کاهش می یابد و راه های بهتری برای انجام معاملات می بینیم.
8). API ها آینده هستند
چشم انداز ما برای آینده مبتنی بر API هایی است که ساده و پایدار هستند و کل اینترنت و هوش جمعی ما را بالا می برند.
بخش آخر آن برای من کمی بزرگ به نظر می رسید، اما هر آنچه در طول حرفه فناوری خود دیده ام این است که هر چه ارتباط بیشتری داشته باشیم، برای همه افراد در اکوسیستم مهمان نوازی بهتر است.
9). اکنون با هوش مصنوعی شروع کنید – حتی اگر شرکت شما اینطور نیست
ما شاهد یک واگرایی بزرگ در بهرهوری بین افراد شرکتهایی هستیم که از هوش مصنوعی استقبال میکنند و افرادی که از هوش مصنوعی استقبال نمیکنند.
سام گفت چه کسب و کار شما با هوش مصنوعی کاری انجام دهد یا نه، مطمئناً می توانید بفهمید که چگونه بر کار شما تأثیر می گذارد.
10). ما باید با هوش مصنوعی برخورد جدی کنیم
ما باید با جدیت فوق العاده با این موضوع برخورد کنیم و در اینجا یک خطر وجودی مشروع وجود دارد. [Artificial general intelligence] فقط با هر چیزی که قبلا دیده ایم متفاوت است.
بیانیه قابل توجه مدیر عامل یکی از شرکت های برجسته هوش مصنوعی!
هوش مصنوعی بهقدری سریع در حال توسعه است که در حال حاضر پیشرفتهایی هر هفته اتفاق میافتد، بهجای اینکه در چرخههای نوآوری فناوری قبلی بیش از ماهها یا سالها اتفاق بیفتد. به منظور دستیابی به اهداف خود و حفظ مشاغل مهمان نوازی پر رونق، من شما را تشویق می کنم که تا آنجا که می توانید در مورد این فناوری و نحوه استفاده از آن در سازمان خود تمرکز کنید.
–
با یوشیا در جریان باشید پادکست روزانه مهمان نوازی. برای اطلاعات بیشتر در مورد هوش مصنوعی، بخوانید هوش مصنوعی برای هتل ها: راهنمای هوش مصنوعی برای رهبران هتلداری و نظرات تخصصی Hospitality Net را اینجا ببینید.