درخواست ChatGPT می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. زمانی که چت ربات را وادار می کنید دقیقاً آنچه را که می خواهید انجام دهد، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. با این حال، مانند یادگیری دوچرخه سواری، ممکن است چند ضربه و خراش در طول مسیر ایجاد شود. گاهی اوقات، گرفتن ربات چت برای ارائه نتایج رضایت بخش می تواند یک ماجراجویی دشوار باشد.
نتایجی که از ChatGPT به دست می آورید به خوبی درخواست هایی است که ارائه می دهید. پیام های ضعیف به معنای پاسخ های ضعیف است. به همین دلیل است که ما یک راهنمای مفید در مورد برخی از اشتباهات که هنگام استفاده از ChatGPT اجتناب کنید، گردآوری کرده ایم.
1. ترکیب موضوعات در یک جلسه چت
در حالی که ممکن است به نظر نگران کننده نباشد که موضوعات مختلف را در یک جلسه چت مطرح کنید، اما ارزش توجه به آن را دارد. ChatGPT به زمینه بسیار حساس است. هر درخواستی که در طول یک جلسه چت معرفی می کنید می تواند تا حد زیادی پاسخ هایی را که از درخواست های بعدی دریافت می کنید شکل دهد.
فرض کنید شما یک جلسه چت را با پرسیدن ChatGPT شروع کردید، “آیا می توانیم در مورد ارتش ایالات متحده صحبت کنیم؟” اگر مکالمه را ادامه دهید و تصمیم بگیرید که از چت بات بخواهید تا در مورد برخی از جنگ های اخیر به شما بگوید، این احتمال وجود دارد که فقط جنگ هایی را که ارتش ایالات متحده در آنها شرکت کرده است در زمانی که ممکن است نیاز به دید وسیع تری از همه درگیری های جهانی داشته باشید، برجسته کند. چرا؟ ChatGPT از زمینه مکالمات قبلی برای پردازش پاسخ برای درخواست های بعدی استفاده می کند.
این ویژگی به ChatGPT کمک می کند تا در طول مکالمات طولانی در مورد هر موضوعی در موضوع باقی بماند. با این حال، زمانی که ربات چت اطلاعاتی را از یک موضوع کاملاً متفاوت به یک پاسخ جدید برای حفظ زمینه و ماندن در موضوع می آورد، مضر می شود. گاهی اوقات می توان این را به راحتی تشخیص داد. با این حال، همچنین می تواند ظریف و ناشناخته باشد و منجر به اطلاعات نادرست شود.
در مثال زیر، پس از گفتگوی طولانی در مورد ارتش ایالات متحده، از ChatGPT خواستیم تا در مورد برخی از درگیری های جهانی به ما بگوید، و آن فقط کسانی را انتخاب کرد که به نوعی مشارکت ایالات متحده داشتند.
2. دستورالعمل های بسیار زیاد در یک اعلان واحد
ChatGPT قادر است چندین دستورالعمل را در یک اعلان مدیریت کند. با این حال، آستانهای برای تعداد دستورالعملهایی وجود دارد که میتواند به طور همزمان بدون به خطر انداختن کیفیت پاسخهایش مدیریت کند. ممکن است با درخواستهای آنلاینی مواجه شده باشید که حاوی دستورالعملهای متعددی هستند که به نظر میرسد به خوبی کار میکنند. با این حال، همیشه اینطور نیست، و برای اطمینان از نتایج بهینه، یک رویکرد ظریف مورد نیاز است.
بهترین راه برای مقابله با اعلان های پیچیده، شکستن آنها و استفاده از آنها با رویکرد پیشنهاد زنجیره ای است. این شامل جداسازی دستورات پیچیده به چندین بخش است که هر کدام حاوی دستورالعمل های کمتری است. سپس میتوانید هر فرمان را در بیتهای سادهتر به ChatGPT بدهید، سپس بیتهای سادهتر دیگری که پاسخ اعلانهای قبلی را اصلاح میکنند تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
بنابراین، به جای استفاده از یک اعلان مانند:
- در مورد تاریخچه برج ایفل، از جمله مصالح ساختمانی، بودجه، طراحی، اهمیت آن، شرکت ساخت و ساز درگیر، و جنجال ها بگویید.
می توانید استفاده کنید:
- از تاریخچه برج ایفل بگویید.
- آیا آنها مناقشات بزرگی پیرامون این پروژه داشتند؟
- چه مصالح ساختمانی عمده ای استفاده شد؟
- از طراحی و طراحان آن بگویید
- اهمیت آن را توضیح دهید
- بیایید در مورد بودجه صحبت کنیم
مجموعه دوم دستورات اطلاعات بسیار دقیقتری و پاسخهای مرتبط را تولید میکند.
3. بیش از حد خاص بودن با دستورالعمل های خود
اگرچه ممکن است ارائه اعلانهای بسیار دقیق مفید به نظر برسد، این استراتژی همیشه بهینه نیست. دستورالعمل های دقیق در واقع به ChatGPT یک جهت روشن برای ایجاد پاسخ ارائه می دهد. با این حال، جزئیات بیش از حد میتواند ناخواسته پاسخهای ChatGPT را به یک زمینه بسیار محدود محدود کند، که به طور بالقوه منجر به پاسخها و توهمات کمتر دقیق میشود.
ChatGPT تمایل دارد هر زمان که اطلاعاتی از واقعیت وجود نداشته باشد، اطلاعات را ایجاد کند. بنابراین اگر واقعیت محدودی در محدودیت دستورالعملهایی که ارائه میدهید وجود داشته باشد، احتمالاً اطلاعات نادرستی دریافت خواهید کرد.
به عنوان نمونه، از ChatGPT خواستیم که پاسخهای خود را به هر سؤالی که درباره دیدگاه ایلان ماسک درباره این موضوع میپرسیم محدود کند. ما از ChatGPT در مورد مریخ، موشکها و وسایل نقلیه الکتریکی پرسیدیم و پاسخها خوب بود زیرا ایلان ماسک به وضوح در مورد این موضوع بسیار گفته است. با این حال، وقتی از ChatGPT خواستیم تا درباره پیتزا به ما بگوید (به یاد داشته باشید، پاسخ ها فقط باید دیدگاه ایلان ماسک در مورد موضوع باشد)، ChatGPT تفسیر خندهداری را ارائه کرد.
4. عدم ارائه زمینه در صورت لزوم
زمینه نقش حیاتی در چگونگی پاسخ ChatGPT به هر درخواست داده شده ایفا می کند. حتی یک تغییر جزئی در زمینه می تواند به پاسخ های متفاوتی منجر شود. اگر هیچ زمینه ای ارائه نشود، درخواست شما مبهم می شود و در نتیجه هر بار که از همان درخواست استفاده می شود، پاسخ های متنوعی دریافت می شود. این عدم ثبات ممکن است هنگام جستجوی پاسخ های دقیق مطلوب نباشد زیرا راهی برای دانستن پاسخ درست وجود ندارد. اما چگونه زمینه را فراهم می کنید و چه زمانی باید انجام دهید؟
فرض کنید می خواهید از ChatGPT به عنوان یک ابزار ترجمه استفاده کنید. همانطور که می دانید زبان می تواند بسیار مبهم باشد. به عنوان مثال، یک جمله بسته به متن می تواند معانی مختلفی داشته باشد. به عبارت دیگر، در چنین شرایطی، زمینه بسیار مهم است. در اینجا یک مثال است.
عبارت اسپانیایی “Gracias por preguntar, pero estoy bastante seguro aquí” را در نظر بگیرید. ChatGPT این را به این صورت ترجمه می کند: “از اینکه پرسیدید متشکرم، اما من در اینجا کاملاً مطمئن هستم.” در متنی که این جمله از آن کپی شده بود، معنای مورد نظر این بود: “ممنون که پرسیدید، اما من اینجا امن هستم.”
با این حال، این به اشتباه تفسیر شد، زیرا هیچ زمینه ای ارائه نشد. پس از اینکه با افزودن اطلاعات اضافی مبنی بر اینکه جمله باید از بافت فردی که در مورد ایمنی صحبت می کند (که در متنی که از آن کپی شده بحث شده است) تفسیر شود، به ChatGPT ارائه کردیم، ChatGPT ترجمه مورد انتظار را ارائه کرد.
5. عدم استفاده از مثال
گنجاندن مثالها یکی از جنبههای مهم ایجاد دستورات موثر ChatGPT است. در حالی که هر درخواستی نیاز به یک مثال ندارد، وقتی فرصتی پیش بیاید، از جمله یکی میتواند ویژگی و دقت پاسخهای ChatGPT را تا حد زیادی افزایش دهد.
هنگام تولید محتوای منحصربهفرد مانند جوک، موسیقی یا نامههای پوششی، مثالها بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، در تصویر زیر، ما از ChatGPT خواستیم پس از ارائه نام نوازنده، کمی طعنه درباره نوازندگان ایجاد کند. نکته قابل توجه در اینجا این است که ما هیچ نمونه ای ارائه نکردیم.
بدون مثال، شوخیهایی که ChatGPT با آنها ساخته بود، بهخصوص دندهشکن نبود. پاسخ کلی نیز چندان فریبنده نبود.
در مرحله بعد، به ChatGPT چند نمونه از نحوه نمایش جوک هایمان را ارائه کردیم. این درخواست در تصویر زیر است:
با مثال هایی برای راهنمایی ChatGPT، جوک های تولید شده به طور قابل توجهی بهتر شدند (هر چند که جوک های ChatGPT بهتر از ما به نظر می رسند کمی حسادت می کنند!). این اولین شوخی در مورد تیلور سویفت بود.
و در اینجا یک ChatGPT دیگر ساخته شده است که ما آن را با Jay-Z درخواست کردیم.
مجموعه دوم جوک ها را دوست داشتید؟ خوب، اخلاقیات داستان این است که بیشتر از مثال استفاده کنید.
6. واضح و مشخص نبودن با دستورالعمل های خود
برای دریافت بهترین پاسخ ها از ChatGPT، باید در دستورالعمل های خود تا حد امکان دقیق و بدون ابهام باشید. متأسفانه، ابهام، درخواستهای شما را به تفسیرهای متعدد باز میکند، و ارائه یک پاسخ خاص و دقیق را برای ChatGPT دشوار میکند.
“معنی زندگی چیست؟” و “بهترین راه برای سالم ماندن چیست؟” دو نمونه از اعلانها هستند که عادی به نظر میرسند اما کاملا مبهم هستند. هیچ پاسخ قطعی برای هر دو سوال وجود ندارد. با این حال، ChatGPT سعی خواهد کرد پاسخی را به شما ارائه دهد که به نظر حقایق سخت است. جملاتی مانند “معنای زندگی از منظر بیولوژیکی چیست؟” یا “برخی از تغییرات یا عادات خاص در سبک زندگی که می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند چیست؟” نمونه های خوبی از جایگزین های خاص و کمتر مبهم هستند.
دستورات خاص جهت روشن تری را برای ChatGPT ارائه می دهند. همچنین تمرکز اعلان را محدود می کند و اطلاعات مرتبط تری را برای مدل ارائه می دهد تا با آن کار کند.
ChatGPT ورود زباله و خروج زباله است
درست مانند یک سرآشپز که برای درست کردن یک غذای خوشمزه به مواد باکیفیت نیاز دارد، پاسخ های ایجاد شده توسط ChatGPT نیز تا حد زیادی به درخواست هایی که ارائه می دهیم بستگی دارد. درست همانطور که انتخاب مواد تشکیل دهنده طعم و نتیجه یک غذا را شکل می دهد، وضوح، ویژگی و زمینه دستورات ما بر دقت و ارتباط پاسخ های ChatGPT تأثیر می گذارد. با ایجاد اعلانهای ساختاریافته، به ChatGPT مواد لازم را میدهید تا تعاملات بینشانگیز و جذابی را ارائه دهد، دقیقاً مانند یک آشپز ماهر که یک شاهکار آشپزی را سرو میکند.