زمانی که استادیار متیو موتر، تست فیزیک خود را در ChatGPT وارد کرد، چت ربات به 95 درصد از سوالات به درستی پاسخ داد. در صلاحیت دانشجویان دکتری فیزیک به 100% رسید.
در چند ماه گذشته، اساتید و کارکنان ایالت ویچیتا نگرانیها و سوالات مختلفی در مورد استفاده از هوش مصنوعی داشتند. در اوایل آوریل، سنای دانشکده سیاست ایالت ویچیتا در مورد ChatGPT را بدون تصمیم گیری مشخص مورد بحث قرار داد.
علاقه به هوش مصنوعی (AI) با گسترش ChatGPT، یک ربات چت که متن را بر اساس یک اعلان تولید می کند، افزایش یافته است. مطابق با گرایش های دیجیتال، ChatGPT بر اساس یک مدل زبان بزرگ ساخته شده است که بر روی مقادیر زیادی از محتوای مختلف اینترنتی آموزش داده شده است.
جان جونز، مدیر اجرایی مرکز منابع رسانه ای، یک گروه علاقه مندی هوش مصنوعی را سازماندهی کرد تا اساتید بتوانند در مورد استفاده از هوش مصنوعی در کلاس ها و آموزش دانش آموزان در مورد این ابزار بحث کنند.
ما میخواستیم بتوانیم برای مقایسه یادداشتها سعی کنیم و مکالمه داشته باشیم… و با مردم در مورد اینکه چگونه از آن برای پروژه های شخصی استفاده می کنند، چگونه از آن برای موسسه استفاده می کنند و چگونه با دانش آموزان در مورد آن صحبت می کنند صحبت کنید.
در اولین جلسه در ماه آوریل، گروه ذینفع هوش مصنوعی در مورد نیاز به آموزش اساتید در مورد نحوه عملکرد هوش مصنوعی بحث کردند.
عدم صداقت علمی و نویسندگی
به گفته Muether، برخی از اساتید در مورد صداقت دانشگاهی ابراز نگرانی کرده اند، مانند دانشجویانی که کارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به عنوان کار خود واگذار می کنند.
موتر گفت GPT-4، آخرین مدل ChatGPT که برای اشتراک ماهانه در دسترس است، تشخیص اینکه متن توسط هوش مصنوعی تولید شده است را دشوار می کند. مجموعه Microsoft 365که WSU به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می دهد، همچنین قصد دارد ChatGPT را به نرم افزار خود اضافه کند.
«(ChatGPT) کپی و چسباندن نیست. این به خودی خود در حال تولید (متن) است،” Muether گفت. “این ابزارها روز به روز قدرتمندتر می شوند.”
پروفسور انگلیسی دارن دیفرین گفت که دپارتمان انگلیسی قبلاً از چند دانشجو خواسته است مقالات تولید شده توسط Chat GPT را ارسال کنند.
او گفت که دوستی در دانشگاه دیگری دارد که از هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری استفاده میکند، و تشخیص تفاوت با دانشجویانی که از هوش مصنوعی برای بخشهایی از مقاله خود استفاده میکنند، دشوار است.
دیفرین گفت: «تشریح این موضوع به روشی که برای دانشجو و سایر دانشجویان دانشگاه منصفانه باشد، می تواند مشکل باشد.
به گفته آمریکا دفتر کپی رایت در ماه مارس، یک اثر باید توسط یک انسان ساخته شود تا قابل کپی رایت و “محصول نویسندگی” باشد. این دفتر اعلام کرد که آثار تولید شده توسط یک ماشین را «بدون هرگونه ورودی خلاقانه یا مداخله نویسنده انسانی» ثبت نخواهد کرد.
در حالی که گروه AI Interest دستورالعملهای هوش مصنوعی را برای دانشگاه ایجاد نمیکند، اعضایی مانند Muether و Imran Musaji تأکید کردند که معلمان باید به وضوح سیاستهای خود را در مورد هوش مصنوعی بیان کنند، مانند اینکه آیا دانشآموزان باید به هوش مصنوعی اعتبار دهند یا اصلاً از آن استفاده نکنند.
موساجی، استادیار علوم ارتباطات و اختلالات، گفت: «اگر به شما تکلیفی داده شود، و از ابزاری برای تکلیفی استفاده کنید که به شما گفته شده است انجام ندهید، اشکالی ندارد.
DeFrain گفت که هوش مصنوعی به طور بالقوه می تواند به طوفان فکری یا نوشتن با صدای خاص برای مقاله کمک کند، اما دانش آموزان باید به هوش مصنوعی اعتبار دهند.
دیفرین گفت: “کاری که دانش آموزان باید انجام دهند این است که در متن مقاله خود اذعان کنند: “GPT این را ساخته است.”
آموزش هوش مصنوعی به دانش آموزان
جونز گفت که هوش مصنوعی در حال حاضر در زمینه هایی مانند امور مالی، تجارت و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود و آموزش دانش آموزان در مورد کاربردهای آن برای اساتید مهم است.
جونز گفت: ظهور ChatGPT نوک یک کوه یخ است. “ما باید به خوبی با هم ارتباط داشته باشیم… تا بدانیم از چه ابزارهایی استفاده می شود و چگونه (در زمینه های مختلف) استفاده می شود، بنابراین می توانیم آن را در برنامه درسی خود بسازیم.”
موساجی می گوید زمانی که گوگل برای اولین بار در حالی که او در کالج بود ظهور کرد، استاد زیست شناسی او به دانش آموزان یاد داد که چگونه جستجوی گوگل را انجام دهند، چیزی که او قصد دارد با ChatGPT تقلید کند.
موساجی گفت: «(استاد من) متوجه شد که این یک فناوری مخرب است که قرار است در زندگی همه ما مهم شود. “من به آن فکر می کنم، و می خواهم این کار را برای این دسته از دانش آموزان بعدی (با ChatGPT) انجام دهم.”
دفرین گفت که او همچنین قصد دارد در پاییز دستیاران آموزش زبان انگلیسی خود را در زمینه هوش مصنوعی آموزش دهد.
موساجی و موتر هر دو گفتند که مردم باید از نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی با هوش مصنوعی آگاه باشند. موساجی گفت که درک درستی از نحوه ذخیره و ذخیره دادههای وارد شده در مدلهای شرکتها وجود ندارد، که به گفته او بهعنوان یک ارائهدهنده مراقبتهای بهداشتی بسیار نگرانکننده است.
موساجی همچنین گفت که مردم باید متوجه شوند که هوش مصنوعی از محتوایی که در آن آموزش داده شده است مغرضانه است و این می تواند بر پاسخ های آن تأثیر بگذارد.
“(اگر) من گفتم، “من می خواهم (ChatGPT) متنی به سبک نوجوانان تولید کند، و مجموعه ای از متن ها را برای من تولید می کند، این داده های آموزشی را از کجا می آورد – و آیا دقیق است؟” موساجی گفت.
هوش مصنوعی در محوطه دانشگاه
به گفته سوزان کاسترو، رئیس سنای دانشکده، استفاده از هوش مصنوعی احتمالاً در هر زمینه متفاوت است.
موتر گفت که فیزیک و سایر رشته ها از انواع دیگری از هوش مصنوعی برای ترکیب، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل داده های تحقیقاتی در محوطه دانشگاه استفاده می کنند. او گفت که ChatGPT میتواند در کدنویسی یا تولید مجموعههای تمرین کمک کند، که به گفته او تعدادی از دانشجویان فیزیک از آن استفاده کردهاند.
Muether گفت: “من می توانم تصور کنم که ناشران قصد دارند از این ابزار استفاده کنند، زمانی که بررسی کنیم که آنها معتبر هستند.” از آنجایی که (ChatGPT) در حال ایجاد (مجموعه مشکل) است، مشکلات می توانند به طور خاص به چیزهایی که دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم می کنند پاسخ دهند.
جونز که دارای مدرک کارشناسی ارشد در زبان انگلیسی و داستان است، گفت که انتظار ندارد از هوش مصنوعی در کلاس های ادبیات استفاده شود. او گفت که استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن می تواند یادگیری مهارت های مهم را تضعیف کند.
جونز گفت: «افرادی که اشتباه میکنند از ابزارها استفاده غیرمسئولانه میکنند، مهارتهایی را که بعداً به آنها نیاز خواهند داشت، توسعه نمیدهند، و بنابراین به خود آسیب میزنند». “این بخشی از کار ما به عنوان مربی است که به دانش آموزانمان کمک کنیم تا ارزش رشد این مهارت ها را خودشان درک کنند.”
DeFrain گفت استفاده از هوش مصنوعی برای مقالات زمانی که دانش آموزان متوجه نادرست بودن پاسخ ها نمی شوند می تواند مشکل ساز باشد. در حین بازی با ChatGPT، او به مواردی اشاره کرد که الگوریتمها نمیتوانستند ایدههای جداگانه را به هم متصل کنند و فقط «آن را با هر چیزی که میتواند به آن برسد پر میکند».
دفرین گفت: «این به نوعی مشابه با برخی از موارد سرقت ادبی است که من در طول سالها میبینم، که در آن مردم چیزی را به صورت عمده میخرند و در مقاله خود کپی میکنند، و واقعاً به آن نگاه نمیکنند.
جونز گفت با استفاده از ChatGPT برای نوشتن، او انتظار داشت که برخی از کلاس ها به تکالیف نوشتاری در کلاس یا امتحانات شفاهی تغییر کنند. وقتی از او پرسیده شد که چگونه این امر بر دانشآموزان معلولی که با این وظایف دست و پنجه نرم میکنند، تأثیر میگذارد، او تسکینها و محدودیتهای وبسایتهای هوش مصنوعی را برجسته کرد.
جونز گفت: “اگر دانش آموزی داریم که دارای ناتوانی یادگیری مانند نارساخوانی است، و برای آنها، دست نویسی یک تکلیف به طور نامتناسبی دشوار است … (استفاده از کامپیوتر) محل اقامتی است که (دفتر) خدمات معلولیت می تواند ترتیب دهد.”
DeFrain گفت که با بسیاری از کلاس های آنلاین انگلیسی، اساتید همچنین به دنبال رویکردهای دیگری برای پیگیری نوشتن هستند و در عین حال اعتماد دانشجویان را متعادل می کنند.
دفرین گفت: “ما می خواهیم دانش آموزان بدانند که این چیزی است که به وضوح بخشی از دنیای آنها خواهد بود و آنها باید راه های اخلاقی برای استفاده از آن بیابند.”
موتر گفت که دانشگاه باید در ایجاد دستورالعمل ها سریع عمل کند.
موتر گفت: «حداقل، ما باید منابعی برای آموزش اساتید و دانشجویان در مورد این ابزارها برای پاییز داشته باشیم… زیرا این ابزارها تا آن زمان به طور گسترده به کار خواهند رفت».
هوش مصنوعی در بازار کار
برخی از دانشآموزان ممکن است نگران امنیت شغلی به دلیل ChatGPT باشند. جونز گفت برخی مشاغل ممکن است ناپدید شوند یا تغییر کنند، اما فناوری جدید همچنین به فرصتهای جدیدی مانند تولید محتوا در YouTube و TikTok منجر شده است.
جونز گفت: “یکی از چیزهای عالی در مورد برنامه هایی مانند برنامه ما، که در آن تمرکز زیادی بر کارآفرینی و نوآوری داریم، ایالت ویچیتا در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است تا به دانش آموزان کمک کند مسیری را در دنیایی در حال تغییر پیدا کنند.”
وقتی از DeFrain پرسیده شد که چگونه ChatGPT می تواند بر مشاغل مبتنی بر نویسندگی تأثیر بگذارد، گفت که ممکن است بر نحوه برخورد افراد با نوشتن تأثیر بگذارد، اما «عنصر انسانی» همیشه بسیار مهم است، به ویژه در خاطرات یا عبارات مربوط به افراد خاص.
دفرین گفت: «کامپیوتر میتواند حقایق را به من بدهد، و حتی میتواند آنها را مخفی کند و به نظر برسد که توسط یک انسان واقعی نوشته شده است». اما اگر اینطور نیست، اساساً چیزی در آن تصویر اشتباه است.»
موساجی گفت که او همه را تشویق می کند تا با ChatGPT بازی کنند.
موساجی گفت: «هم دانشجویان و هم اساتید باید درک اولیه داشته باشند. “مردم نمی دانند که (AI) چقدر قدرتمند است.”