آیا ظهور هوش مصنوعی راهی برای آموزش در آینده است یا ما را به پایین خواهد کشید؟
با افزایش هوش مصنوعی و فناوری در زندگی روزمره و آموزش، نگرانی فزاینده ای در مورد استفاده دانش آموزان از این هوش مصنوعی برای سرقت ادبی وجود دارد.
در چند هفته گذشته، گفتگوها در مورد هوش مصنوعی – به ویژه ChatGPT – در جامعه CCC افزایش یافته است. برخی احساس میکنند که این ابزار مفیدی است، و برخی دیگر فکر میکنند که به دلیل افزایش دانشآموزانی که از ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده میکنند، باعث نگرانی است.
اما ChatGPT چیست؟ ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط OpenAI ساخته شده است و در نوامبر سال 2022 منتشر شد. OpenAI، کاربردهای ChatGPT از ارائه پیشنهاداتی برای محافظت از خود در برابر سرقت، بررسی کد برای خطاها، و نوشتن یادداشت برای معرفی خود به همسایه ها متفاوت است. یک دستور تحقیق محور را در جعبه چت ارائه دهید و ChatGPT این کار را انجام خواهد داد.
اگر ChatGPT بسیار مفید است، استفاده از آن یا خرید آن باید هزینه داشته باشد، درست است؟ خیر، ChatGPT از یک مرورگر اینترنتی با تأیید حساب رایگان و شماره تلفن کار می کند – خرید لازم نیست.
از آنجایی که ChatGPT بسیار آسان در دسترس است، برخی از اساتید کالج Contra Costa ابراز نگرانی کردهاند که خطر زیادی وجود دارد که دانشجویان از این برنامه برای سرقت علمی کار خود استفاده کنند.
براندون مارشال، استاد انگلیسی در CCC، اشاره کرد که از دانشجویان خواسته است کارهای ساخته شده توسط ChatGPT را تحویل دهند.
“ترم گذشته، من یک مقاله مزخرف به درخواستی که در حال نوشتن روی کتابی در کلاسم بودیم، دریافت کردم. مارشال گفت و من فکر کردم که این یک شوخی است. “این ربطی به کتاب نداشت، اما اینطور نوشته شده بود: “من متخصص این کتاب هستم.” هیچ ربطی به آن نداشت.»
مارشال برای آزمایش تکلیف خود به ChatGPT روی آورد.
ما به ChatGPT رفتیم، به منبع هوش مصنوعی باز، فقط درخواست من را در آنجا قرار دادیم، و آن مقاله تقریباً دقیقاً مانند آنچه من دریافت کرده بودم، منتشر شد.
Angela Villafañe، استاد مطالعات La Raza در CCC، نگرانی خود را خارج از دانشآموزانی که از ChatGPT برای انجام تکالیف استفاده میکنند، ابراز کرد.
ویلافانی در رابطه با مراجعه دانشجویان به ChatGPT به جای استادان خود برای کمک، اظهار داشت: “این کمی جدا است و شما را به نوعی از دیگران دور می کند.” “من احساس می کنم که ما این ارتباط را از دست می دهیم. میدانم که میتوان از آن برای چیزهای خوب استفاده کرد، اما فکر میکنم باید به بهترین نحو تحت نظر باشد.»
در حالی که استفاده از Chat GPT تحت معیارهای سرقت ادبی قرار می گیرد، مارشال معتقد نیست دانش آموزانی که از آن استفاده می کنند مخرب هستند.
مارشال گفت: “دانش آموزانی که تقلب می کنند، تقلب می کنند چون گم شده اند، نه به این دلیل که می گویند: “اوه، من تنبل هستم، من نمی خواهم کاری انجام دهم.” میدانید، من فکر میکنم در بیشتر موارد، اگر آنها در دانشگاه هستند، اینجا هستند زیرا اهدافی دارند، و معمولاً با انگیزه هستند.»
بنابراین اگر ChatGPT منبع مفیدی نیست، چرا دانش آموزان از آن استفاده می کنند؟
من آن را در تیک توک پیدا کردم. یکی از دانشجویانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: فکر میکنم این در زمانی قبل از برگزاری میانترم بود. “من شروع به استفاده از آن کردم زیرا در تلاش برای ارائه ایده ها یا فقط یک طرح کلی برای مقالاتم مشکل داشتم. این به من ایده های بیشتری داد که چگونه باید مقاله خود را طرح کنم و در مورد آنچه باید در هر پاراگراف صحبت کنم فکر کنم.
این دانشآموز گفت که در موقعیتهای استرسزای مدرسه – مانند زمانی که با ضربالاجلهای زیادی روبرو هستند- ChatGPT منبع مفیدی برای یافتن پاسخ به سؤالات تکالیف ساده یا موارد مشابه بوده است.
به نظر نمی رسد که مدارس برای مبارزه با خطرات سرقت ادبی ChatGPT، اقدام روشنی انجام دهند. بسیاری از مربیان درگیر این هستند که ChatGPT را به عنوان منبعی برای مهار یا تهدیدی برای یادگیری ببینند.
برنامههایی که کالج برای تشخیص سرقت ادبی استفاده میکند، مانند TurnItIn، برای شناسایی ChatGPT و سایر نوشتههای به کمک هوش مصنوعی بهروزرسانی شدهاند.
رئیس ارشد کالج کنترا کاستا گفت: «برنامههای درسی همیشه دارای بیانیههای سرقت ادبی، بیانیههای صداقت آکادمیک هستند، من فکر میکنم این احتمالاً چیزی است که اعضای هیئت علمی میخواهند آن را بهروزرسانی کنند تا Chat GPT را درج کند تا دانشجویان بدانند که این نیز سرقت ادبی است». دستورالعمل، جیسون برنر. و میتواند پیامدهای آکادمیک داشته باشد، از نظر اطمینان از اینکه آنها از آن به روشی مضر استفاده نمیکنند.»
در حال حاضر، ChatGPT بسیار جدیدتر از آن است که راه حل های مشخصی برای جلوگیری از سرقت ادبی وجود داشته باشد. تاثیر آن هنوز به طور کامل درک نشده است.
برنر توضیح داد: «من در این مرحله به جای تهدیدآمیز، آن را جالب می دانم. “من فکر می کنم که می دانید، دوباره، هر فناوری جدید چالش هایی را به همراه خواهد داشت.”