Ailib.ir
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
وب سایت هوش مصنوعی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
Home کاربردهای هوش مصنوعی Chatbots

آیا ChatGPT باعث منسوخ شدن نقش های خرید می شود؟

می 16, 2023
در Chatbots, OpenAI
0 0
0
آیا ChatGPT باعث منسوخ شدن نقش های خرید می شود؟
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

از آنجایی که انتظار می‌رود ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT در نقش‌های خرده‌فروشی از CRM تا HR اضافه کاری ایجاد کنند، مارک هاپکینز، خریدار سابق لباس‌های مردانه Marks & Spencer و New Look دیدگاه‌های خود را در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر خرید مد ارائه می‌دهد.

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی صنایع مختلف از جمله مد را متحول کرده است. در حالی که دیدن مزایای آن‌ها و تصور آینده‌ای که در آن پشتیبانی هوش مصنوعی در زنجیره تامین، مدیریت سهام و تعامل با مشتری بسیار ساده است، می‌تواند جایگزین نقش خریدار یا حتی طراح شود؟

خرید مد و طراحی ترکیبی پویا از هنر و علم هستند. آنها شامل یک چشم خلاق برای طراحی و روند، و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها و تحقیقات بازار هستند. موفق ترین خریداران و طراحان مد کسانی هستند که می توانند احساسات هنری خود را به طور هماهنگ با دقت تحلیلی ادغام کنند تا مجموعه هایی را که از نظر بصری فریبنده، تجاری قابل دوام هستند و با مصرف کنندگان طنین انداز می شوند، تنظیم کنند. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های هوش مصنوعی در مد، امکان آموزش ماشین‌ها برای درک سلیقه است. اما واقعاً سلیقه چیست و آیا واقعاً می توان آن را آموزش داد؟

ذائقه ذهنی است و می تواند به عنوان ترجیح یک فرد برای ویژگی های زیبایی شناختی خاص تعریف شود. این بیان شخصی از سبک است که تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند فرهنگ، تربیت، تحصیلات و تجربیات شخصی قرار دارد. در مد، سلیقه می تواند همه چیز را شامل شود، از انتخاب رنگ و پارچه گرفته تا ترجیحات شبح و الگو. این فقط در مورد آنچه که خوب به نظر می رسد نیست، بلکه آنچه که احساس واقعی و رسا می کند نیز مربوط می شود.

این سوال که آیا می توان ذوق را آموزش داد یا نه بحث برانگیز است. برخی استدلال می کنند که این یک توانایی ذاتی است که نمی توان آن را آموخت یا تکرار کرد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که می توان از طریق قرار گرفتن در معرض سبک ها و گرایش های مختلف بر ذائقه تأثیر گذاشت و شکل داد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دیدگاه جدیدی را در مورد این موضوع ارائه می دهند. با تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده ها در مورد رفتار مصرف کننده، روند مد و ترجیحات شخصی، ماشین ها می توانند یاد بگیرند که الگوها را تشخیص دهند و در مورد آنچه مردم دوست دارند پیش بینی کنند. این امر باعث شده است که برخی از کارشناسان پیشنهاد کنند که در واقع می توان به ماشین ها یاد داد که طعم را درک کنند.

هوش مصنوعی مطمئناً پتانسیل پیش بینی روندهای مد را دارد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند حجم وسیعی از داده‌ها، مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، رفتار خرید آنلاین، وبلاگ‌های مد، نمایش‌های باند و داده‌های فروش تاریخی را تجزیه و تحلیل کنند تا الگوها را شناسایی کرده و پیش‌بینی کنند که کدام سبک‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها احتمالاً پرفروش‌تر می‌شوند. آینده. با این حال، در حالی که سلیقه و روند اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، آنها یک چیز نیستند.

سلیقه شخصی و ماندگار است، در حالی که روندها زودگذر و در معرض تغییر هستند. در حالی که سلیقه در مورد بیان فردی است، روندها اغلب توسط عوامل خارجی مانند خودی های صنعت، تغییرات فرهنگی و پیشرفت های تکنولوژیکی هدایت می شوند و بنابراین تشخیص و پیش بینی آسان تر است.

سلیقه فقط دنبال کردن روندها یا پیش بینی چیزی نیست که بفروشد. این در مورد اصالت و فردیت است، و در حالی که ماشین ها ممکن است بینش های ارزشمندی در مورد رفتار مصرف کننده ارائه دهند، آنها نمی توانند جایگزین خلاقیت و شهود انسانی در هنگام ایجاد مد واقعا منحصر به فرد و شخصی شوند، حداقل هنوز.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین امکانات هیجان انگیزی را برای هر خرده فروش مد آینده اندیش ارائه می دهد. با این حال، اینکه آیا آنها هرگز می توانند جایگزین خلاقیت و شهود انسانی در ایجاد مد واقعا شخصی و معتبر شوند، هنوز مشخص نیست. مفهوم ذائقه قابل تقلیل به الگوریتم ها نیز سؤالاتی را در مورد ماهیت خلاقیت و نوآوری ایجاد می کند. سلیقه اغلب شامل فشار دادن مرزها، به چالش کشیدن قراردادها و معرفی ایده های جدید است. این نتیجه تخیل انسان، آزمایش، و توانایی تفکر خارج از چارچوب است، چیزی که هوش مصنوعی در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند. با این حال، با ادامه پیشرفت‌ها، این امکان وجود دارد که هوش مصنوعی در درک و تکرار برخی از جنبه‌های سلیقه پیچیده‌تر شود. اما این که آیا واقعاً می‌تواند تمام ذائقه و ماهیت ذهنی آن را به تصویر بکشد، سؤال پیچیده‌ای است که باید به طور کامل پاسخ داده شود.

برای شنیدن بیشتر در مورد هوش مصنوعی و سایر نوآوری‌ها در صنعت خرده‌فروشی مد، مکان خود را رزرو کنید دریپرز آینده مد کنفرانس اینجا

برچسب ها: chat gptChatGPT
نوشته قبلی

نتایج مسابقه | 17:35 ویندزور

نوشته‌ی بعدی

Chat-GPT امتحان هیئت رادیولوژی را گذرانده است

نوشته‌ی بعدی
Chat-GPT امتحان هیئت رادیولوژی را گذرانده است

Chat-GPT امتحان هیئت رادیولوژی را گذرانده است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You might also like

Humanoids ، Avs ، و آنچه در سخت افزار AI بعدی در اختلال 2025 وجود دارد

Humanoids ، Avs ، و آنچه در سخت افزار AI بعدی در اختلال 2025 وجود دارد

سپتامبر 10, 2025
منابع: راه اندازی آموزش AI Mercor Eyes 10B $+ ارزیابی با نرخ 450 میلیون دلار

منابع: راه اندازی آموزش AI Mercor Eyes 10B $+ ارزیابی با نرخ 450 میلیون دلار

سپتامبر 10, 2025
مایکروسافت برای کاهش اعتماد به اوپای با خرید AI از Rival anthropic

مایکروسافت برای کاهش اعتماد به اوپای با خرید AI از Rival anthropic

سپتامبر 9, 2025
ماشینهای تفکر به نام اولین شریک APAC Openai

ماشینهای تفکر به نام اولین شریک APAC Openai

سپتامبر 9, 2025
مدل Qwen جدید Alibaba برای شارژ ابزارهای رونویسی AI فوق العاده

مدل Qwen جدید Alibaba برای شارژ ابزارهای رونویسی AI فوق العاده

سپتامبر 9, 2025
مبارزه با کلاهبرداری آنلاین با هوش مصنوعی

مبارزه با کلاهبرداری آنلاین با هوش مصنوعی

سپتامبر 8, 2025

AiLib

هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده است. قابلیت‌های اخیر آن موجب حیرت همگان شده است. در این حیرت جذاب در کنارتان هستیم.

دسته‌ها

  • Chatbots
  • OpenAI
  • Uncategorized
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
  • کاربردهای هوش مصنوعی

برچسب‌ها

ChatGPT chat gpt
  • کاربردهای هوش مصنوعی
  • شرکت‌های هوش مصنوعی

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار