طبق یک گزارش جدید، 32 درصد از مدل هوش مصنوعی ChatGPT برای برنامه ریزی سفر با وجود عدم دقت و مبهم استفاده می کنند.
اگر قصد رزرو سفر یا ثبت نام برای یک کارت اعتباری جدید را دارید، لطفا اینجا را کلیک کنید. هر دو از LiveAndLetsFly.com پشتیبانی می کنند.
اگر ما را در فیس بوک یا اینستاگرام دنبال نکرده اید، همین امروز ما را اضافه کنید.
گزارش جدید
یک گزارش جدید ارائه شده توسط Longwoods International، یک شرکت تحقیقاتی مسافرتی، نشان میدهد که 32 درصد از آمریکاییها قصد دارند از پلتفرمهای هوش مصنوعی برای کمک به برنامهریزی سفر خود استفاده کنند.
طبق آخرین مطالعه ردیابی Longwoods International در مورد مسافران آمریکایی، 32٪ از آنها احتمالاً از Chat GPT به عنوان ابزاری برای برنامه ریزی سفر بعدی خود استفاده می کنند. Chat GPT یک فناوری چت بات هوش مصنوعی است که توسط شرکت تحقیقاتی Open AI توسعه یافته است. در مقابل، 27 درصد از پاسخ دهندگان از Chat GPT آگاه نبودند. – لانگ وود
همانطور که فوربز اشاره می کند، این ایده خوبی نیست زیرا دیگران این گزینه را ارزیابی کرده و مخالف آن را پیشنهاد کرده اند.
طی چند ماه گذشته، انبوهی از مردم تلاش کردهاند تا با استفاده از ChatGPT سفری را برنامهریزی کنند، که اغلب با نتایج کمتر از ستارهای همراه بوده است. ویراستار سفر CNBC آن را در حال کشف اطلاعات واقعی نادرست، در حالی که یکی بود، گرفت Conde Nast مسافر نویسنده دریافته است که “فقدان ویژگی و خطاهای واقعی در چت ربات پر سر و صدا می تواند در مورد توصیه های سفر خسته کننده باشد.” – فوربس
من قبلاً در این سایت درباره هوش مصنوعی و کاربردهای آن صحبت کرده ام و اینکه چرا مسافران نباید بر اساس داده ها، حتی آخرین نسخه چت ربات های هوش مصنوعی، تصمیم بگیرند.
یک نکته جالب از مقاله فوربس در بالا این است که Google Flights (نه لزوماً Google Bard، ابزار بزرگ مدلسازی زبان که منتشر کرده است) سالها از دادههای پیشبینی هوش مصنوعی استفاده میکند. اینگونه است که گوگل تغییرات قیمتی را که هنوز اتفاق نیفتاده است تخمین می زند.
برای کسانی که بی خبر می مانند
27 درصد تکان دهنده از پیشرفت های هوش مصنوعی و کاربردهای آن بی اطلاع هستند. برای کسانی که خود را در این اردوگاه می بینند، در اینجا یک پس زمینه سریع وجود دارد.
ChatGPT یک ربات چت آنلاین است که از هوش مصنوعی (AI) برای برقراری ارتباط با کاربران و ارائه پاسخ های مفید به سوالات آنها استفاده می کند. هوش مصنوعی فناوری است که ماشینها را قادر میسازد تا کارهایی را انجام دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند یادگیری، حل مسئله و تصمیمگیری.
آخرین نسخه، GPT-4، چیزی فراتر از چت است. می تواند به سؤالات پاسخ دهد (حتی نسخه رایگان ChatGPT فوق العاده مفید است) و می تواند برای پاسخ به سؤالات یا یافتن اطلاعات در یک مجموعه داده خاص به خوبی تنظیم شود.
مهمترین چیزی که باید بدانید این است که سیستمهای هوش مصنوعی به زمان زیادی برای خزیدن در وب و قدرت باورنکردنی نیاز دارند. به این ترتیب، ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT به اطلاعات فعلی دسترسی ندارند، بلکه فقط به اطلاعات موجود در آخرین باری که در وب خزیده بودند دسترسی دارند. در مورد GPT (که به چت بینگ مایکروسافت قدرت میدهد) آخرین خزیدن در سپتامبر 2021 تکمیل شد، اگرچه همه اطلاعات استفادهشده مربوط به آخرین تاریخ نیست.
یک گروه تشویقی
حدود 41 درصد از کسانی که پاسخ دادند اظهار داشتند که آنها قصد ندارند برای کمک به برنامه ریزی سفر از GPT استفاده کنید. در این مرحله، این رویکرد درستی است، زیرا هنوز ابزاری وجود ندارد که شامل قیمتگذاری فعلی، ساعات کاری و قوانین دسترسی برای کسانی باشد که میخواهند در مورد اطلاعات اقدام کنند. وقتی این تغییر میکند، میتواند یک مزیت بزرگ هم برای مسافران و هم برای شرکتی باشد که میداند چگونه به طور موثر اجرا کند.
این ابزار شبیه یک موتور جستجو است، اما در واقعیت به سادگی یک ابزار زبان طبیعی است که عناصر خوانده شده را تقلید و تکرار می کند. ایلان ماسک در ابتدا 100 میلیون دلار بودجه OpenAI را تامین کرد، اما از آن زمان کسبوکار هوش مصنوعی خود را راهاندازی کرده است، در حالی که در مورد خطرات استفاده از آن صحبت میکند.
سوال 41 درصدی که گفته اند فعالانه از ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه ریزی سفر استفاده نمی کنند این است که چرا این کار را نمی کنند. آیا این نادرستی است که من (و سایر سفرنامه نویسان) بیان کردم؟ آیا به این دلیل است که آنها این ابزار را امتحان کرده اند و نتایجی را که به دنبال آن هستند ارائه نمی دهد؟ یا به این دلیل است که آنها به طور کلی از ابزارهایی مانند این می ترسند؟ با این حال، با توجه به اینکه آنها از محصول آگاه هستند و فعالانه اعلام کرده اند که از آن استفاده نمی کنند، داده ها روشن نیست، شاید این دلگرم کننده باشد که این مسافران آمریکایی به این نکته توجه دارند که این ابزار چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.
نتیجه
علیرغم نادرستیهای متعدد، توانایی ایجاد توهم (پاسخهایی که قانعکننده به نظر میرسند اما تصور میشوند)، و اطلاعات تاریخی، حیرتانگیز 32 درصد از مسافران آمریکایی نشان دادهاند که قصد دارند از GPT برای کمک به برنامهریزی سفر استفاده کنند. در حالی که این تعداد زیاد به نظر می رسد، من توسط 41٪ که اعلام کرده اند از ابزار برای این عملکرد استفاده نمی کنند، تشویق می شوم.
شما چی فکر میکنید؟