ChatGPT طوری آموزش داده شده است که به شیوه ای مکالمه مانند یک انسان تعامل داشته باشد. اما برخی از مکالمات در محل کار پیچیده تر از دیگران است.
ChatGPT که مخفف عبارت Generative Pre-trained Transformer است، میتواند به مشتری بگوید که یک کالا به راحتی چه رنگهایی دارد، اما احتمالاً هنگام ارسال یادآور کد لباس حرفهای به کارمند، دچار مشکل میشود.
کمتر از سه ماه پس از راهاندازی ربات چت هوش مصنوعی توسط OpenAI، صدها شرکت از آن برای کارهایی مانند نوشتن کد، کپینویسی، پشتیبانی مشتری و ارزیابی متقاضیان استفاده میکردند.
اما به عنوان یک مدیر چگونه عمل می کند؟
JobSage ChatGPT را وادار کرد تا ایمیل هایی را در مورد 15 سناریو مدیریت حساس بنویسد، سپس از متخصصان حقوق، منابع انسانی و مدیریت خواسته شد که نتایج را ارزیابی کنند..
به طور کلی، 60٪ قابل قبول بودند در حالی که 40٪ شکست خوردند.
تست JobSage نشان داد در حالی که ChatGPT میتوانست تعادل و همدلی را با برخی از ارتباطات خاص کارمندان و سراسر شرکت فراهم کند، در مواقع دیگر همدلی و تعادل وجود نداشت و باعث میشد که ناشنوا به نظر برسد.
JobSage گزارش داد که در برخی شرایط، پاسخهایی را ارائه میدهد که بسیاری آن را نامناسب میدانند، در حالی که پاسخهای دیگر ناتوانی ChatGPT را در ارائه اطلاعات دقیق و متناسب درباره سیاستهای شرکت و سناریوهایی که رخ میدهند برجسته میکنند.
ChatGPT قوی ترین نمرات خود را با توجه به کارمندی که به دلیل آزار جنسی تحت بازجویی قرار گرفته بود و شرکتی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را برای کاهش هزینه ها تغییر داده بود، کسب کرد.
زمانی که از کارمندی که نگران برابری حقوق، نیاز مردم به کار سختتر از همیشه، و توقف افزایش حقوق علیرغم پرداخت رکورد به مدیرعامل است، خواسته شد، ضعیفترین عملکرد را داشت.
در مورد موضوع آزار جنسی، JobSage گزارش داد که ChatGPT یک ایمیل عینی و مستقیم با لحنی مناسب ارسال کرده است. کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد که این امر فوقالعاده بود، اما به دلیل این واقعیت که قول میدهد به جای صرفاً نتیجه، کارمند را از پیشرفت تحقیقات مطلع کند. این یک محدودیت ChatGPT را برجسته میکند، زیرا از اینکه شرکتها چگونه میتوانند موقعیتهای خاص را مدیریت کنند، آگاه نیست.
در این گزارش اشاره شده است که پاسخ ChatGPT به نگرانی کارکنان در مورد حقوق و دستمزد، در درجه اول بر وضعیت شرکت متمرکز است در حالی که در نشان دادن همدلی با وضعیت کارمند ناکام است. همچنین جزئیات مربوط به غرامت کارمند دیگر و نحوه تعیین آن را افشا می کند.
ChatGPT نوشت: «تفاوت حقوق بین شما و کارمند دیگر عمدی نبوده و به دلیل شرایط منحصر به فرد رخ داده است. «وقتی کارمند دیگر را استخدام کردیم، در وضعیت ناامیدکنندهای قرار داشتیم و آنها درخواست حقوق بیشتری کردند. در آن زمان، ما تصمیم گرفتیم با درخواست آنها موافقت کنیم تا سریعاً این موقعیت را پر کنیم، اما این بازتابی از ساختار حقوق استاندارد ما نبود.
به همین ترتیب، اعلامیه توقف دستمزد فاقد همدلی بود و کاملاً ناخوشایند بود.
با وجود این واقعیت که مدیرعامل ما اخیراً به دلیل عملکرد سهام ما غرامت بی سابقه ای دریافت کرده است، ما فعلاً در حال توقف افزایش حقوق و پاداش هستیم. ما درک می کنیم که این ممکن است برای برخی از شما اخبار ناامید کننده باشد، و می خواهیم به شما اطمینان دهیم که این تصمیم ساده گرفته نشده است.» Chat GPT نوشت. صنعت ما با تعدادی چالش و عدم قطعیت مواجه است و ما معتقدیم که باید اقدامات پیشگیرانه ای برای تضمین ثبات و موفقیت بلندمدت شرکت خود انجام دهیم. این شامل تصمیم گیری های دشواری مانند تصمیمی است که امروز اعلام می کنیم.»
JobSage گزارش داد که اعتماد به ChatGPT برای پاسخ به سؤالی در مورد پرداخت یا نوشتن یک اطلاعیه در مورد توقف دستمزد، عاقلانه نیست، زیرا در نظرسنجی سال 2023 دریافت غرامت مهمترین عامل استرس ناشی از کار است.
o