CXC برای تغییر روش های ارزیابی در میان افزایش استفاده از چت بات
نوشته جنیک بلگریو
شورای امتحانات کارائیب (CXC) ارزیابی امتحانات خود را با توجه به استفاده رو به رشد از پلتفرمهای هوش مصنوعی (AI) مانند Chat GPT تنظیم خواهد کرد.
Chat GPT که میتواند به سوالات پاسخ دهد، متون را خلاصه کند و داستان، شعر و مقاله بنویسد، در بین دانشآموزان در سراسر جهان محبوب شده است.
دکتر مارگارت نایلز، مدیر بخش تحقیقات، بینش و نوآوری محصول در CXC، گفت: “ما درک می کنیم که ChatGPT اینجا با ما است، اینجاست که بماند و بنابراین تنظیمات لازم را برای رویه های ارزیابی خود انجام خواهیم داد تا بتوانیم آن را تطبیق دهیم.” در روز سه شنبه
او افزود که هم CXC و هم معلمان باید هوشیاری خود را هنگام علامت گذاری کار، به ویژه ارزیابی های مدرسه محور (SBA) افزایش دهند.
نایلز، یکی از اعضای میزگرد در انجمن معاونت دانشگاه وست اندیز، گفت: «من به این نکته توجه میکنم که ورودیهای خارجی زیادی به SBA توسط دانشجو وجود دارد که استفاده از Chat GPT برای تولید یک محصول نهایی بسیار آسان است. در مورد اطلاعات مصنوعی: نعمت یا نفرین برای آموزش عالی؟.
ما قبول داریم که در روشی که به ارزشیابی می پردازیم تفاوت وجود دارد، اما همچنین باید تفاوتی در رویکرد ما به تدریس نیز وجود داشته باشد.
اما من فکر میکنم اگر ما روی تلقین مهارتهای نرم، ارزشهای اخلاقی، درک درست و نادرست از نظر یکپارچگی تحصیلی تمرکز کنیم، آنگاه راه طولانی را پیش خواهیم برد، نه تنها در آمادهسازی آنها برای قبولی در امتحانات یا در دانشگاه تحصیل می کنند اما می توانند این مهارت ها را بعد از مدرسه وارد زندگی خود کنند.
نایلز گفت که مخالف ممنوعیت یا مسدود کردن چت بات از موسسات آموزشی است. در عوض، او گفت، باید در برنامه درسی ادغام شود.
“ما درک می کنیم که اکنون باید روی ارزیابی معتبر تمرکز زیادی داشته باشیم و ذینفعان ما، به ویژه معلمان ما، اکنون باید بسیار هوشیار باشند. و همانطور که ما استراتژی ها و خط مشی ها را توسعه می دهیم، این امر از ادغام Chat GPT در سرفصل های درسی و برنامه درسی ما پشتیبانی می کند.”
[email protected]