Amazon Astro همان تعریف یک محصول خاص است. هنوز هم فقط برای خریداران با دعوتنامه و با قیمتی که به تازگی 100 دلار به 1599 دلار افزایش یافته است، سال ها از تبدیل شدن به یک محصول اصلی فاصله دارد تا در همان نفس Kindle یا Echo بیان شود.
همچنین در شکل فعلی خود به طور مشخص محدود است، و اساساً ثابت شده است که چیزی بیش از یک صفحه نمایش هوشمند روی چرخ است و مزیت اضافی این است که یک دوربین رومینگ در زمان دوری شما باشد. اما طبق اسناد داخلی که توسط Insider مشاهده شده است، نسل بعدی می تواند همه چیز را به سطح کاملاً جدیدی برساند (در برگه جدید باز می شود).
آمازون ظاهراً در حال کار روی چیزی با اسم رمز «برنهام» است. این به انبوهی از علاقه نشان داده شده در هوش مصنوعی مولد (AI) مانند ChatGPT میپردازد، با هدف آمازون افزودن لایهای از «هوشمندی و رابط گفتاری گفتاری» به روباتهای خانه هوشمند آینده از طریق مدلهای زبانی بزرگ.
این در عمل به چه معناست؟ این سایت گزارش می دهد که هدف آمازون برای رباتی است که بتواند چیزهای اطراف خانه را به یاد بیاورد و سپس «در یک گفتگوی پرسش و پاسخ درباره آنچه دیده است شرکت کند».
به عنوان مثال، اگر یک ربات Astro در آینده متوجه شود که شخصی اجاق گاز یا شیر آب را روشن گذاشته است، می تواند یک انسان را ردیابی کند تا به آنها اطلاع دهد. اگر در حالی که برای روشن کردن اجاق گاز عجله میکند، متوجه سقوط انسانی شود، میتواند وضعیت را زیر نظر بگیرد و در صورت لزوم با 911 تماس بگیرد.
در حال حاضر، دوربین Astro عمدتاً به دلایل امنیتی استفاده می شود، اما به نظر می رسد آمازون به دنبال گسترش آن است تا مفیدتر نیز باشد. طبق گزارشها، این سند شامل نمونههایی است که Astro میتواند به ردیابی کلیدهای گمشده شما کمک کند، بررسی کند که آیا پنجرهای باز مانده است یا حتی ببیند آیا بچهها بعد از مدرسه دوستانی دارند یا خیر.
این گزارش میگوید که یک Astro باهوشتر نیز میتواند برای استدلال و اولویتبندی وظایف مهمتر استفاده شود. به عنوان مثال، اگر روباتی با شیشه شکسته روبرو شود، می تواند بفهمد که این یک خطر است و سعی کند آن را به صورت اضطراری جارو کند.
نه اینکه Astro کنونی بتواند این کار را انجام دهد، حتی اگر هوش داشته باشد. اما با خرید 1.7 میلیارد دلاری رومبا توسط آمازون در سال گذشته (در برگه جدید باز می شود)، افزودن عملکرد خلاء به یک Astro آینده مانند چیزی غیرمعمول است.
در حالی که این هوشمندی به نظر یک گام بزرگ رو به جلو برای فرزندان Astro به نظر می رسد، هوشمندی چنین دستگاهی بلوک اصلی به سوی یک محصول واقعاً در حال تغییر بازی نیست: مکانیک است.
Astro نمی تواند لباس ها را جمع کند، ماشین ظرفشویی را پر کند یا حتی از پله ها بالا برود. در حالی که شرکت هایی مانند تسلا و دایسون در حال کار روی روباتیک نرم با مهارت در دست گرفتن اقلام ظریف هستند. (در برگه جدید باز می شود)، ما تا حدودی از این رویا که یک واقعیت تجاری است فاصله داریم. و حتی دورتر از چنین عملکردی که از راه دور برای مصرف کننده معمولی مقرون به صرفه است.