Simplr Inc.، یک ارائهدهنده فناوری تجربه مشتری مبتنی بر چتبات، امروز گفت که هوش مصنوعی مولد را که توسط «ضمانتهای حفاظتی جامع» هدایت میشود در پلتفرم خود ادغام میکند.
پیشنهاد جدید که مسیرهای شناختی نام دارد، برای جلوگیری از اظهارات نادرست یا گمراه کننده توسط چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی طراحی شده است. مسیرهای شناختی از طریق ادغام با مدل زبان بزرگ OpenAI LP GPT-4، هوش مصنوعی مولد پشت ربات چت معروف ChatGPT ایجاد شد.
ChatGPT در نوامبر 2022 به دلیل توانایی آن در پاسخگویی به سؤالات و درخواست ها به روشی انسانی و مکالمه، اینترنت را تحت تأثیر قرار داد و قابلیت های آن به سرعت در صنایع متعددی ادغام شده است. یکی از بارزترین موارد استفاده آن، صنعت خدمات مشتری است، جایی که به طور بالقوه می تواند روشی را که شرکت ها با هزاران درخواست مشتری رسیدگی می کنند، خودکار کند.
با این حال، شرکت ها باید هنگام استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تعامل با مشتریان خود محتاط باشند. یکی از خطرات هوش مصنوعی تمایل آن به “توهم” و درگیر شدن در موضوعات غیر مارک تجاری زمانی است که توسط یک سوال مشتری متحیر می شود.
توهمات هوش مصنوعی زمانی رخ می دهد که هوش مصنوعی مولد نمی داند چگونه به یک سوال یا پرس و جوی خاص پاسخ دهد. به جای اعتراف به اینکه نمی داند، هوش مصنوعی مولد اغلب به جای آن پاسخی را می سازد. بنابراین برندها به راهی برای جلوگیری از این امر نیاز دارند، یا اینکه خطر آسیب جدی به شهرت خود میکنند.
اینجاست که Simplr می گوید که مسیرهای شناختی می توانند تفاوت ایجاد کنند. این شرکت میگوید ادغام GPT-4 توسط مجموعهای دقیق از پارامترهای آموزشی هوش مصنوعی کنترل میشود که رباتهای چت را بدون هیچ گونه خطر توهم به سمت وضوح مناسب مشتری هدایت میکند. این کار را با کاهش حجم اطلاعات موجود برای چت بات انجام می دهد، بنابراین نمی تواند از دانش نادرست استفاده کند.
Cognitive Paths با ایجاد یک مجموعه داده منحصر به فرد و اختصاصی برای هر مشتری کار می کند. این به عنوان یک پایگاه دانش گسترده و مدیریت شده است که بر روی مجموعه داده های بسیار هدفمند و سفارشی ساخته شده است. سپس به LLM دستور داده می شود که بر اساس ماهیت تعامل با مشتری، فقط اطلاعات را از مجموعه داده های خاص استخراج کند. Simplr میگوید که با کاهش اطلاعات موجود که چتبات میتواند به آن بپردازد، خطر توهم هوش مصنوعی را از بین میبرد.
مهندس تان، مدیر اجرایی Simplr در مصاحبه با VentureBeat گفت که فلسفه راهنما در پشت Cognitive Paths «تفکیک پایگاه داده» است. او توضیح داد که توهمات هوش مصنوعی به این دلیل اتفاق میافتد که مدلهای مولد هوش مصنوعی در معرض اطلاعات بیش از حد قرار میگیرند. LLMهای خارج از جعبه نمی توانند به طور مستقل تشخیص دهند که یک پایگاه دانش چقدر دقیق و معتبر است، که منجر به پاسخ های نادرست یا بی معنی می شود.
Simplr گفت که Cognitive Paths علاوه بر ارائه ضمانتها، رباتهای چت خدمات مشتری را قادر میسازد تا حل مسائل پیچیدهتر را خودکار کنند. تان توضیح داد که Simplr بر درک طیف کامل پرس و جوهای چند نوبتی تمرکز کرده است که چت بات ها نمی توانند به اندازه کافی از عهده آن برآیند. بنابراین این تعاملات باید به عوامل انسانی واگذار شود، اما Simplr می گوید که Cognitive Paths قادر خواهد بود بسیاری از آنها را مدیریت کند.
تان گفت: «سایر ارائه دهندگان چت بات همیشه فکر می کردند که چه چیزی را می توان منحرف کرد؟». در همین حال، Simplr همیشه روی “چه چیزی می تواند حل شود؟” تمرکز کرده است؟ چه چیزی بهترین عوامل انسانی را تکرار می کند؟ این همان چیزی است که به ما یک مزیت متمایز در مسابقه هوش مصنوعی مولد خدمات مشتری می دهد.
Simplr گفت Cognitive Paths قادر خواهد بود به سوالات پیچیده “سطح 2” مانند فرصت های فروش متقابل و فروش متقابل و همچنین سناریوهای پشتیبانی فنی رسیدگی کند. در نتیجه، میتواند انواع بسیاری از سوالات و پرسشهایی را که خارج از حوزه اختیارات چتباتهای دیگر باقی میمانند، خودکار کند.
آمیت سود، مدیر ارشد فناوری Simplr، گفت که Cognitive Paths به معنای واقعی کلمه و به معنای واقعی کلمه گفتگو را در مورد چت ربات های هوش مصنوعی تغییر می دهد. او گفت: «مسیرهای شناختی به طور چشمگیری انواع تعاملات با مشتری را گسترش می دهد که می تواند به طور موثر از طریق اتوماسیون حل شود. “در عین حال، رهبران خدمات مشتری می توانند با دانستن اینکه نام تجاری، CX و شهرت آنها تنها از طریق تصمیم گیری های سریع تر و تاثیرگذارتر برای مشتری بهبود می یابد، آسوده خاطر باشند.”
تصویر: Simplr
رای حمایت شما برای ما مهم است و به ما کمک می کند محتوا را رایگان نگه داریم.
با یک کلیک زیر از ماموریت ما برای ارائه محتوای رایگان، عمیق و مرتبط پشتیبانی می کند.
به انجمن ما در یوتیوب بپیوندید
به انجمنی بپیوندید که شامل بیش از 15000 کارشناس #CubeAlumni، از جمله اندی جاسی، مدیرعامل Amazon.com، مایکل دل بنیانگذار و مدیرعامل Dell Technologies، پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل و بسیاری از افراد برجسته و متخصص دیگر است.
متشکرم