[author: Noreen Fishman]
ChatGPT یک ابزار تحقیقاتی قدرتمند است که می تواند بسیاری از فرآیندها را سرعت بخشد. بسیاری از بازاریابان دیجیتال در حال استفاده از این پلتفرم هستند راه های خلاقانه برای آسان کردن کارشان تحقیق کلمات کلیدی یکی از این حوزه هاست. در حالی که ChatGPT نباید جایگزین ابزارها یا تاکتیک های سنتی کلمه کلیدی شود، می تواند یک مکمل مفید باشد – منجر به نتایج بهتر و سریعتر شود.
درخواست هایی برای استفاده در ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی
ورودیها چیزی هستند که محتوایی را که در ChatGPT دریافت میکنید هدایت میکنند. بنابراین، اعلانها یکی از مهمترین عناصر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند. کارشناسان ما می گویند که این اعلان ها را می توان برای هر موضوعی، حتی موضوعاتی که کمتر با آنها آشنا هستید، استفاده کرد. در اینجا برخی از با ارزش ترین دستورات برای ChatGPT آورده شده است:
- چه هستند [X] محبوب ترین موضوعات فرعی مرتبط با [topic]?
- چه هستند [X] محبوب ترین موضوعات فرعی مرتبط با [sub-topic]?
- لیست بدون شرح بالا [X] محبوب ترین کلمات کلیدی برای [topic].
- لیست بدون شرح بالا [X] محبوب ترین کلمات کلیدی دم بلند برای [topic].
- بدون شرح، کلیدواژه ها و موجودیت های مرتبط از نظر معنایی برتر را برای موضوع فهرست کنید [X]
نکته حرفه ای: هنگامی که ابزار را آزمایش کردید و دستورات مختلفی را وارد کردید، احتمالاً ترکیبی را خواهید یافت که واقعاً مؤثر است. سپس، می توانید همه آنها را در یک فرمان اضافه کنید. باید به ChatGPT بگویید تا دستورات را به ترتیب درست دنبال کند. با این متن شروع کنید: «مراحل زیر را به ترتیب متوالی مرحله 1، مرحله 2، مرحله 3، مرحله 4 و مرحله 5 انجام دهید». سپس دستورهای بالا را با اعداد ترتیب دهید تا ابزار را هدایت کنند.
حتی میتوانید کارها را یک قدم جلوتر بردارید و رایجترین سؤالات را در مورد موضوع مستند کنید، که میتواند برای تولید کلمات کلیدی واقعا مفید باشد. با فهرست کردن مراحل شماره گذاری شده در بالا شروع کنید و سپس اضافه کنید: «بر اساس مراحل 1،2،3 بالا، فهرست نهایی سؤالات را پیشنهاد میکند که از تکرار یا سؤالات معنایی مشابه اجتناب شود».
روش دیگر مشابه استفاده از تکمیل خودکار در گوگل است (زمانی که شروع به تایپ می کنید و نتایج به طور خودکار پر می شوند). می توانید همین کار را در ChatGPT انجام دهید. یک مثال می تواند این باشد: «کلمات کلیدی محبوبی را به من بدهید که شامل کلمه کلیدی هستند [topic]و حرف بعدی کلمه با a شروع می شود. باز هم، می توانید مراحل را در یک فرمان ترکیب کنید تا در زمان صرفه جویی کنید. این را وارد کنید: «پنج کلیدواژه محبوب را به من بدهید که شامل [topic] در کلمه، و حرف زیر با a شروع می شود. پس از انجام پاسخ، به ارائه پنج کلمه کلیدی محبوب دیگر که شامل آن می شود، بروید [topic] برای هر حرف الفبای b تا z.” این یک لیست گسترده با پنج کلمه مرتبط برای هر حرف ایجاد می کند.
یک راه منحصر به فرد برای استفاده از ChatGPT برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی این است که درخواست ها را بر اساس شخصیت های کاربر قرار دهید. این به شما کمک می کند تا درک بهتری از شخصیت های کاربر به دست آورید که برای ایجاد محتوای مرتبط و هدفمند مفید است. سعی کنید موارد زیر را وارد کنید: «برای موضوع [topic] هر کدام 10 کلمه کلیدی را برای انواع مختلف شخصیت های کاربر فهرست کنید. با پرسیدن سؤالات بر اساس موضوعات خاصی که شخصیت های مختلف کاربران ممکن است به دنبال آن باشند، یک قدم جلوتر بروید.
در نهایت، از ابزار بخواهید کلماتی را که بررسی کردهاید در یک جدول سازماندهی کند: «برای هر سؤال فهرستشده در بالا برای هر شخصیت، کلمات کلیدی و همچنین کلمات کلیدی دم بلند را فهرست کنید و آنها را در یک جدول قرار دهید».
درک هدف جستجوگر
اولین گام در تحقیق موثر کلمات کلیدی، درک عباراتی است که شخصیت های کاربر شما ممکن است به دنبال آن باشند. از آنجا، شما باید هدف جستجوی آن کلمات کلیدی و اینکه کدام قالب محتوا ممکن است بهترین کار را داشته باشد را درک کنید. این اصطلاحات تا حدی به جایی که افراد در مرحله تحقیق هستند بستگی دارد. کسی که به تازگی با موضوعی آشنا شده است، قصد جستجوگر متفاوتی نسبت به کسی که در تلاش برای انجام تحقیقات عمیق تر است، خواهد داشت. مهم است که شامل اعلانهایی باشد که کلمات کلیدی را تولید میکنند که در مراحل مختلف ناوبری کاربرد دارند.
دسته بندی کلمات کلیدی با استفاده از ChatGPT
یکی از قدرتمندترین راهها برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی کمک به فرآیندهای خسته کننده و دستی است که باید تکمیل شوند. تحقیق کلمات کلیدی تفاوتی ندارد. این معمولاً بخشی از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است که همه چیز را در صفحه گسترده ای قرار دهید که حروف الفبا باشد و امکان وارد کردن اطلاعات دیگر را فراهم کند. اگر قبلاً تحقیقاتی انجام داده اید و لیستی از کلمات کلیدی آماده کرده اید، از ChatGPT برای سازماندهی آنها استفاده کنید. این را امتحان کنید: «فهرست زیر از کلمات کلیدی را به دستهها، شخصیت هدف، هدف جستجوگر، حجم جستجو فیلتر کنید و اطلاعات را به یک جدول شش ستونی اضافه کنید: فهرست کلمات کلیدی – [LIST OF KEYWORDS]، حجم جستجوی کلمه کلیدی [SEARCH VOLUMES] و مشکلات کلمات کلیدی [KEYWORD DIFFICULTIES]”
بردن:
احتمالاً متوجه خواهید شد که ChatGPT منبع ارزشمندی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما است. با این حال، این نباید مال شما باشد فقط منبع ChatGPT میتواند ایدههای بیپایانی به شما بدهد و به شما در سازماندهی کارتان کمک کند، اما نباید روی دقت این ابزار به اندازه سایر ابزارهای سئو که به آنها تکیه کردهاید حساب کنید. کورکورانه به اطلاعاتی که در ChatGPT به دست می آورید اعتماد نکنید، اما این یک نقطه شروع عالی است. برای مشاوره در مورد تمامی جنبه های سئو، با کارشناسان ما تماس بگیرید.