من می بینم که این مشاور تغییر فناوری به روشی فکر می کند که قبلاً هرگز ندیده بودم.
از لحاظ تاریخی، اکثر مشاوران متقاعد شده بودند که فناوری نمی تواند کاری را که می تواند انجام دهد. اکنون تقریباً هر روز با افرادی صحبت می کنم که به طور ناگهانی به قدرت کامل این فناوری نوظهور پی می برند و نیاز به تغییر را تشخیص می دهند تا بتوانند از آن بهره کامل ببرند.
هر ماه بیشتر از سالی که در سال 1995 شروع به نوشتن در مورد آن کردم، در حوزه فناوری مشاور اتفاق می افتد.
هوش مصنوعی – حداقل در حال حاضر – جایگزین مشاوران نخواهد شد، اما مشاورانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند جایگزین مشاورانی خواهند شد که این کار را نمی کنند. یا اگر به طور متفاوت به آن نگاه کنیم، مشاورانی که از هوش مصنوعی استفاده نمیکنند باید بسیار سختتر از کسانی که برای رسیدن به همان نتیجه تلاش میکنند، کار کنند.
در روزهای رونق اولیه دات کام، صحبت در مورد سال های اینترنت مانند سال های سگ طبیعی بود – یعنی پیشرفت در فناوری اینترنت و رفتار در یک سال معمولاً معادل چیزی بود که معمولاً در هفت سال دیگر در صنایع دیگر مشاهده می کنید.
اکنون باید چارچوبهای زمانی هوش مصنوعی را در نظر بگیریم، جایی که در یک ماه همانقدر اتفاق میافتد که معمولاً در یک سال در صنایع سنتی اتفاق میافتد. در واقع، هر ماه بیشتر از سالی که در سال 1995 شروع به نوشتن در مورد آن کردم، در حوزه فناوری مشاور بیشتر اتفاق می افتد.
این بدان معناست که مشاوران باید بودجه فناوری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. احتمالاً نه 12 برابر بلکه احتمالاً 300٪. از نظر ارزشی که این می تواند ارائه دهد، من تعداد فزاینده ای از شرکت ها را می بینم که به این فکر می کنند که آیا باید با مزایای فناوری بیشتر و کارکنان کمتر سازگار شوند یا خیر.
هوش مصنوعی – حداقل در حال حاضر – جایگزین مشاوران نخواهد شد، اما مشاورانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند جایگزین مشاورانی خواهند شد که این کار را انجام نمی دهند.
به طور کلی پذیرفته شده است که هوش مصنوعی باید به راحتی بتواند حجم کاری خدمات حرفه ای معمولی را تا حدود 40٪ کاهش دهد.
این سؤالات جالبی را در مورد نوع مشاغلی که مشاوران تجاری می خواهند در آینده راه اندازی کنند، ایجاد می کند. آیا از این فرصت استفاده می کنید تا تعداد کار خود را به تناسب کاهش دهید؟ یا آیا نقش هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهد که همین تعداد نفر را استخدام کنید اما شاید به یک هفته سه روزه بروید؟
در حالی که یک مورد قوی برای استفاده از هوش مصنوعی در هر زمان ممکن وجود دارد، همچنین مهم است که این کار را با احتیاط زیاد انجام دهید.
موتورهای هوش مصنوعی خود را بر روی حجم عظیمی از داده های وارد شده به آنها آموزش می دهند. این موضوع مسائل عمده ای را در مورد محرمانگی و مالکیت معنوی ایجاد می کند. به طور کلی، هر چیزی که به Chat GPT وارد میکنید میتواند توسط نرمافزار حفظ شده و مجدداً استفاده شود. قابل توجه است که وقتی از نرم افزار به طور خاص در مورد استفاده مجدد از اطلاعات وارد شده سؤال می کنید، پاسخ ها در بهترین حالت مبهم هستند.
اولین سوالی که باید قبل از هر گونه استفاده از هوش مصنوعی از خود بپرسید این است: آیا بخشی از آنچه که قرار است تجزیه و تحلیل کنم/ روی آن کار کنم محرمانه است یا اختصاصی؟ اگر پاسخ مثبت است، قانون ساده این است که از هوش مصنوعی استفاده نکنید، مگر اینکه به وضوح ثابت کرده باشید که هر چیزی که وارد می کنید در برابر استفاده مجدد محافظت می شود.
اگر دادههای محرمانه یا اختصاصی وجود دارد، از خود بپرسید که آیا میتوانید از هوش مصنوعی در عنصر غیر اختصاصی استفاده کنید.
هوش مصنوعی باید بتواند حجم کاری سرویس های حرفه ای معمولی را تا حدود 40 درصد کاهش دهد.
Chat GPT امکان انصراف از ردیابی داده را ارائه می دهد. این پیوند توضیح می دهد که چگونه می توانید از آن استفاده کنید و همچنین خواندن این مقاله برای درک اینکه چگونه موتور در غیر این صورت از داده های شما برای بهبود خدمات استفاده می کند، ارزش دارد.
Chat GPT یک سرویس مبتنی بر API قابل شارژ ارائه میکند که در آن میگوید هر دادهای محرمانه باقی میماند و دوباره استفاده نمیشود. این احتمالاً بهترین راه برای استقرار سرویس در حال حاضر است.
دیدن فرصتهای هوش مصنوعی عالی است، اما درک کاستیهای این فناوری، بهویژه جایی که ممکن است خود یا مشتریانتان را در معرض خطر قرار دهید، و نحوه اجتناب از آنها نیز ضروری است.
ایان مک کنا موسس FTRC است