کلمه “chat gpt fashion” تا به امروز با بیش از 4 میلیارد بازدید در TikTok همراه بوده است. بسیاری از ویدیوهایی که پس از جستجوی این عبارات جمعآوری شدند، دارای هشتگهایی مانند «ai»، «pickoutmyoutfit» و «aifashion» بودند. برخی از سازندگان محتوا که در این کلیپها نشان داده شدهاند نشان میدهند که چگونه ChatGPT میتواند فرآیند انتخاب لباس را سرعت بخشد، در حالی که برخی دیگر نشان میدهند که چگونه فناوری مد را به سمت بهتر شدن تغییر میدهد.
وقتی از ChatGPT برای اهداف مد استفاده می کنید، مانند برنامه ریزی یک لباس، به خودی خود به اندازه کافی هوشمندانه نیست که بدانید قبلاً چه چیزی در کمد خود دارید. در عوض، یک سری نکات سبک را بر اساس آنچه از نظر اطلاعات میخواهید یا ارائه میدهید، در اختیار شما قرار میدهد. با این حال، آنچه که ChatGPT ممکن است فاقد ویژگی باشد، با بازخورد گسترده ای که ارائه می کند جبران می شود. به عنوان مثال، Metro در هنگام آزمایش ChatGPT با یک سوال در مورد نحوه مدل دادن به شلوار جین مادر، پنج نکته دریافت کرد. این ربات همچنین به جزئیات انواع لباسها – پیراهن، کفش و ژاکت – پرداخت که میتوان آنها را برای ایجاد یک لباس کامل پوشید.
در حالی که پتانسیل ChatGPT ممکن است برخی از استایلیستهای حرفهای را در چکمههای مد روز خود به لرزه درآورد، هنوز برای بسیاری از مردم سخت است که تصور کنند رباتی جایگزین یا تکرار سلیقه شخصی شود. به هر حال، مقدار معینی از خلاقیت برای ساخت یک مجموعه عالی صرف میشود، هرچند، با نرخهای ساعتی برای استایلیستهای شخصی که گاهی به صدها میرسد، جای تعجب نیست که مردم به دنبال جایگزینهای ارزانتری هستند.