در محافل خاصی، Chat GPT – یک ربات هوش مصنوعی – به عنوان منادی نابودی آموزش و پرورش مورد انتقاد قرار گرفته است.
برخی از بزرگترین سیستمهای آموزشی کشور، از جمله مناطقی در شهر نیویورک و لسآنجلس، دسترسی به این فناوری را از ترس اینکه ممکن است تقلب گسترده در بین دانشآموزان را فراهم کند، مسدود کردهاند.
مدیران North Shore اینطور نمی بینند.
پیتر تراگوس، دستیار ناظر برنامه درسی و آموزش در دبیرستان نیو تریر، گفت که Chat GPT تنها آخرین فناوری است که معلمان را نگران می کند. اما مانند ماشینحسابها، اینترنت، رسانههای اجتماعی و ویکیپدیا قبل از آن، Chat GPT و دیگر پلتفرمهای هوش مصنوعی اینجا هستند.
تراگوس گفت: «این قدرتمند است و پتانسیل تغییر یادگیری و آموزش را دارد، اما پایان آموزش نیست، پایان انگلیسی دبیرستان نیست. “دوست داشته باشیم یا از آن متنفر باشیم، باید یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم – هوشمندانه و عاقلانه.”
وی افزود: «توانایی برای مهار (فناوری های جدید) به جای پاسخ فوری بسیار مهم است. … این دانش آموزان را برای آینده ای که در آن زندگی و کار خواهند کرد آماده نمی کند.
Chat GPT در اواخر نوامبر 2022 توسط OpenAI منتشر شد، که آن را به عنوان مدلی توصیف می کند که به دنبال یک سوال یا درخواست با کاربران به صورت “مکالمه ای” در تعامل است. برای مثال، کاربر میتواند از Chat GPT در مورد ارتباط بین رکود بزرگ و «انگور خشم» بپرسد، دادهها را از سراسر اینترنت جستجو میکند و به سرعت یک پاسخ گرامر قوی از چهار پاراگراف و 200 کلمه ارائه میدهد.
هرچه کاربر بیشتر با Chat GPT تعامل داشته باشد، کاربر میتواند بیشتر یاد بگیرد که این فناوری چگونه کار میکند، اطلاعات منحصربهفرد بیشتری دریافت میکند و خطر کشف سرقت ادبی را کاهش میدهد.
نگرانی بسیاری از معلمان – که به تفصیل در مقاله واشنگتن پست در 28 دسامبر که در صندوق ورودی معلمان منتشر شد توضیح داده شد – این است که دانشآموزان از پاسخهای Chat GPT به کلمه در تکالیف مدرسه استفاده میکنند، که به منزله سرقت ادبی و همچنین نقض یکپارچگی است. کدها در مدارسی مانند New Trier و Wilmette Public Schools District 39.
البته، برای دانشآموزان یا مربیان به این سادگی نیست.
از آنجایی که اطلاعات موجود در اینترنت همیشه معتبر نیستند، پاسخهای Chat GPT همیشه معتبر نیستند. همچنین ثابت شده است که پاسخ ها نسبتا فرمولی هستند، به این معنی که با سبک نوشتاری دانش آموز مطابقت ندارند و اغلب تمایلات قابل تشخیصی دارند.
کیت دیفن باکر، جوان تریر، گزارشگر اخبار جدید تریر، یک مقاله در 3 فوریه در مورد نگرانی های تقلب در دبیرستان، از جمله ظهور Chat GPT، شرح داد.
او گفت که طبق تحقیقاتش دانش آموزان و معلمان نیوتریر به طور متفاوتی به این فناوری نگاه می کنند. دیفن باکر گفت که دانشآموزان Chat GPT را منبعی میدانند که میتواند به آنها در انجام تکالیف مدرسه کمک کند، اما او به دانشآموزی برخورد نکرد که از آن برای تکمیل تکالیف استفاده کرده باشد.
او گفت، اگرچه معلمان جدید تریر آن را یک تهدید میدانند – نه فقط به دلیل فرصتهای تقلب، بلکه به این دلیل که دانشآموزان ممکن است متوجه نشوند اطلاعاتی که Chat GPT تولید میکند نادرست است.
با این حال دیری نپایید که دیفن باکر آن قسمت آخر را فهمید. او گفت که Chat GPT را با یک مشکل فیزیک برانگیخت و پاسخ آن اشتباه بود.
دیفن باکر گفت: “دانش آموزان متوجه نیستند – بله، می تواند اطلاعات زیادی به شما بدهد و به نظر می رسد می تواند مفید باشد و چیزها را توضیح دهد و درک بهتری از هر نوع مطلبی به شما بدهد – تاثیر مضر استفاده از آن.” . “این ممکن است به عنوان یک کار سرقت ادبی ظاهر شود” و “دقیقاً همه چیز دقیق نیست.”
به همین دلیل است که مدیران محلی – مانند Tragos در New Trier و Tony DeMonte، مدیر فناوری، اطلاعات و ایمنی Wilmette D39 – به جای جداسازی، آموزش Chat GPT را موعظه می کنند.
برای کارکنان خود، نیو تریر در 30 ژانویه میزبان یک وبینار با دکتر توری تراست، استاد فناوری در دانشگاه ماساچوست در آمهرست بود، که تمرکزش بر جایی است که آموزش با فناوری روبرو می شود.
هیئت آموزشی دبیرستان همچنین اطلاعات بیشتری در مورد Chat GPT درخواست کرد که تراگوس در جلسه فوریه ارائه کرد.
دمونت گفت، منطقه 39 ویلمت، که به دانشآموزان پیشکیفیت کلاس هشتم خدمت میکند، همچنین در حال کار بر روی راهنمایی معلمان خود با اصل اساسی استفاده ایمن است.
دمونته گفت: «من فکر میکنم این نیاز به مقدار زیادی آموزش دارد. ما موضع ممنوعیت یا مسدود کردن را اتخاذ نمی کنیم، که اتفاقاً هرگز کار نمی کند. … همیشه، همیشه، همیشه استفاده ایمن و مسئولانه آموزش داده می شود، زیرا بچه ها همیشه در دید ما نیستند. هدف ما این است که به آنها آموزش دهیم تا زمانی که ما در اطراف نیستیم آنها انتخاب های عاقلانه ای انجام دهند.
هم تراگوس و هم دمونته گفتند که از پاسخگویی هیچ دانش آموزی به یک تکلیف سرقت شده از پاسخ های Chat GPT اطلاعی ندارند. هر دو همچنین گفتند این بدان معنا نیست که این اتفاق نیفتاده است.
از زمانی که اخبار مربوط به نگرانی معلمان در مورد Chat GPT منتشر شد، چندین ردیاب سرقت ادبی مانند TurnItIn.com منتشر شد. آنها ادعا می کنند که می توانند تمایلات را از Chat GPT و سایر هوش مصنوعی شناسایی کنند.
با این حال، تراگوس علاقه ای به ادامه این مسیر ندارد. او گفت که پیشرفتهای فناوری هر روز منتشر میشود و تلاش برای جلوگیری از استفاده دانشآموزان از آنها بیثمر است و پایههای آموزشی نیو تریر را کاهش میدهد.
ما نمی خواهیم وارد تجارت استفاده از فناوری مانند TurnItIn.com شویم. این امر یادگیری را تضعیف می کند و فرض می کند که هر دانش آموز نویسنده یا نویسنده چیزی سرقت ادبی کرده است. «شما مانعی برای رابطه معلم و دانش آموز و یادگیری ایجاد می کنید. اگر از این فرض شروع کنیم که همه در حال تقلب هستند، به نوعی راه خود را در یادگیری گم کرده ایم.
The Record یک اتاق خبری غیرانتفاعی و غیرحزبی است که برای تقویت روزنامهنگاری مستقل محلی خود به حمایت خوانندگان متکی است.
برای تامین هزینه پوشش خبری مسئول برای جامعه خود در The Record مشترک شوید.
از قبل مشترک هستید؟ شما می توانید در هر زمان کمک مالی با کسر مالیات انجام دهید.