در ماه دسامبر، بروک ناصر چندین تکالیف شاگردانش را با همان پاسخ به سؤالی در مورد کتاب تونی موریسون، «معشوق» دید.
معلم دبیرستان کلانی که انگلیسی کلاس دوازدهم را تدریس می کند، گفت که فکر می کند این یک مورد تقلب کلاسیک است. اما اینطور نبود.
ناصر گفت: “اگر شما یک معلم زبان انگلیسی هستید، این کاملاً خارج از قلمرو امکان نیست، زیرا اغلب دانش آموزان برگه هایی را برای کپی کردن از یکدیگر رد و بدل می کنند. بنابراین یافتن آن چیز غیر منطقی نیست.” با این حال، این پاسخ که در ده کاربرگ مختلف تکرار شد، اشتباه بود. این اغلب اتفاق نمی افتد.
ناصر گفت که درباره ChatGPT شنیده است، چت باکسی که از هوش مصنوعی پشتیبانی میکند. او از روی کنجکاوی سوال تکلیف را تایپ کرد، سپس همان پاسخ اشتباه را در عرض چند ثانیه تف کرد.
از زمانی که ChatGPT در ماه نوامبر راه اندازی شد، مربیان نگرانی هایی را در مورد استفاده دانش آموزان از نرم افزار جدید هوش مصنوعی برای تقلب و سرقت ادبی مطرح کردند. این نرم افزار می تواند مقالات دانشگاهی، شعر و کدهای کامپیوتری بنویسد.
اداره آموزش هاوایی همچنین دانش آموزان را از استفاده از ChatGPT در شبکه خود منع کرد، اگرچه معلمان و مدیران به آن دسترسی دارند.
مشکل فراگیر است. بیش از یک چهارم دانشآموزان ناصر تنها یک ماه پس از راهاندازی ChatGPT دستگیر شدند.
ناصر گفت: «همه چیز خیلی ویروسی است. “اگر یک بچه بداند، دو ثانیه بعد، همه بچه های هاوایی می دانند. همه همیشه در تیک توک هستند. من مطمئن هستم که 3000 ویدیوی تیک توک در مورد نحوه تقلب با استفاده از ChatGPT وجود دارد.”
اما ناصر گفت که آن را یک ابزار یادگیری میداند. بنابراین او یک طرح درسی ایجاد کرد تا به دانش آموزانش نشان دهد که می توانند از ChatGPT برای تمرین تفکر انتقادی استفاده کنند.
او سه مقاله درباره فرسایش سواحل به دانشآموزانش داد و به دانشآموزانش دستور داد تا بفهمند که توسط هوش مصنوعی یا یک شخص واقعی نوشته شده است. سپس، دانشآموزان باید انتخاب میکردند و توضیح میدادند که چرا یک انشا توسط معلم، دانشآموز کلاس نهم یا ChatGPT نوشته شده است.
وقتی ناصر به دانشآموزانش فاش کرد که همه آنها توسط ChatGPT نوشته شدهاند، او گفت که دانشآموزانش میدانند که میتوان آن را تغییر داد تا توانایی نوشتن یک شخص را برآورده کند. به عنوان مثال، ناصر گفت که انشای کلاس نهم که هوش مصنوعی نوشته است دارای اشتباهات گرامری است که با آنچه دانش آموز معمولاً انجام می دهد مطابقت دارد.
دقت
ناصر گفت، علیرغم توانایی ChatGPT برای نوشتن مقاله متناسب با سبک نوشتن افراد، همیشه دقیق نیست.
ناصر گفت که اکثر دانشآموزان او از اینکه ChatGPT مقاله علمی را به جای معلم نوشته تعجب کردهاند، زیرا این مقاله نقلقولهایی را تولید میکند. اما یکی از دانشآموزان متوجه اشتباهات هوش مصنوعی شد.
ناصر در مورد چت باکس هوش مصنوعی گفت: «میخواستم بفهمند که کامل نیست.» این یک مقاله بیعیب و نقص برای شما نخواهد داشت که بتوانید آن را تحویل دهید، و اگر به آن تکیه کنید، به دست خواهید آورد. اگر کسی آن را از نزدیک بخواند، دچار مشکل می شود.”
“ابزار طوفان فکری”
ناصر از شاگردانش پرسید که چرا از ChatGPT استفاده می کنند. برخی می گویند این به آنها کمک می کند تا سریعتر از گوگل طوفان فکری کنند، با بلوک نویسنده مبارزه کنند و نقل قول ها را پیدا کنند.
ناصر گفت که قصد دارد سال آینده از ChatGPT در کلاس های خود استفاده کند.
ناصر گفت: «حداقل ما می توانیم از آن به عنوان یک ابزار طوفان فکری استفاده کنیم. “اما من به شفافیت اعتقاد دارم. من به دادن اطلاعات تا حد امکان به بچه ها و اجازه دادن به آنها برای استفاده از مغزشان برای پیمایش در پیچیدگی های جهان اعتقاد دارم.”
در همین حال معلمان از آن برای خود استفاده می کنند.
ویلیام مک گوایر، معاون مدیر دبیرستان مک کینلی، گفت که معلمان از ChatGPT برای صرفه جویی در وقت و هزینه استفاده می کنند.
مک گوایر گفت: «معلمان – مربیان با کیفیت – اولین چیزی که مانع آنها می شود، زمان است.
معلمان می توانند صدها دلار برای طرح های درسی ایجاد شده توسط معلمان دیگر بپردازند. ChatGPT رایگان است.
مک گوایر گفت که امیدوار است ChatGPT ابزار متنوعی برای معلمان باشد و همچنان در دسترس باشد.
مک گوایر گفت: “برخی از کارهایی که می تواند انجام دهد، مدارس در حال حاضر 10 یا 15 دلار برای برنامه هایی که برای انجام آنها خریداری کرده اند، پرداخت می کنند، و اکنون آن را به صورت رایگان انجام می دهد.” “بنابراین من امیدوارم که بخش خوبی رایگان بماند، بنابراین بیشترین تاثیر را دارد.”
این قسمت اول از یک مجموعه دو قسمتی درباره Chat GPT از Cassie Ordonio از HPR است.