یکی از هیجان انگیزترین چیزها در مورد فناوری پیشرفته این است که دائماً در حال تکامل است. طی چند هفته گذشته Nextgov داستانهای واقعاً جالبی در مورد بهروزرسانیهای حیاتی در هوش مصنوعی، نحوه استفاده ناسا از واقعیت مجازی برای آموزش ماموریتهای فضایی و اینکه چگونه پهپادهای هوشمند در حال تغییر میدانهای جنگ و حتی شبیهسازهای جنگی در آینده هستند را پوشش داده است. و در مدت کوتاهی که از انتشار آن داستانها میگذرد، بهروزرسانیهای بسیار مهمی وجود داشته است.
بازیگران تهدید اکنون در حال مطالعه نحوه شکستن ChatGPT هستند
با توجه به اینکه ChatGPT اخیراً چقدر در اخبار منتشر شده است، به سختی می توان به یاد آورد که مدل جدید و انقلابی هوش مصنوعی مولد تنها در دسامبر گذشته در معرض دید عموم قرار گرفت، زمانی که شرکت توسعه دهنده آن، OpenAI، وب سایتی را راه اندازی کرد که به هر کسی اجازه می داد تا با برتری ها آزمایش کند. فن آوری. از آن زمان، این سرویس رایگان هر روز شاهد میلیونها کاربر بوده است که از هوش مصنوعی میخواهند همه چیز را انجام دهد، از نحوه درست ساختن کرپس سوزت تا ارائه یک داستان خوب قبل از خواب برای کودکانشان.
هوش مصنوعی همچنین ثابت کرده است که در کارهای پیشرفته مانند برنامه نویسی تقریباً به هر زبان رایانه ای مهارت دارد، در حالی که موتور بصری آن، DALL-E، می تواند همه چیز را از آثار هنری به سبک استادان بزرگ تا اینفوگرافیک های مدرن خلق کند. حتی در تولید عکس هایی که از عکس واقعی قابل تشخیص نیستند بسیار خوب است.
و در ماه مارس، OpenAI ChatGPT را حتی بیشتر ارتقا داد و ChatGPT-4 را به عنوان پیشرفتی نسبت به موتور 3.5 قبلی راه اندازی کرد. موتور جدید قادر است تا 25000 کلمه را دریافت کند، که آن را در تجزیه و تحلیل اسناد و ارائه بینش و اطلاعاتی که ممکن است از انسان پنهان است بسیار بهتر کند. همچنین میتواند نتایج بزرگتری را نیز به همراه داشته باشد و اساساً آن را قادر میسازد تا پروژههای بزرگتر و پیچیدهتری را انجام دهد. نسخه جدید میتواند اطلاعات بصری را درک و پردازش کند، بنابراین کاربران میتوانند عکسها، نمودارها و حتی یادداشتهای دستنویس را برای تجزیه و تحلیل به آن ارسال کنند.
همه این قابلیتهای جدید مقامات دولتی مختلفی را در نظر دارند که چگونه میتوان از ChatGPT در آژانسها استفاده کرد. ممکن است روزی خانه ای در هر جایی از نیروی هوایی گرفته تا دولت های ایالتی و محلی پیدا کند. با این حال، اخیراً گزارش شده است که این فقط افراد خوب نیستند که به دنبال استفاده یا حتی سوء استفاده از ChatGPT هستند.
NordVPN اخیراً یک مطالعه عمیق از انجمنهای وب تاریک را سفارش داده است که بیشتر توسط مجرمان و هکرها برای برقراری ارتباط استفاده میشوند. در حالی که این مطالعه اطلاعات جالب زیادی در مورد کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال، سرقت هویت و روند باج افزار ارائه می دهد، یک بخش جالب همچنین در مورد چگونگی افزایش توانایی های مهاجمان بالقوه و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد نحوه استفاده و سوء استفاده از هوش مصنوعی و به طور خاص ChatGPT صحبت می کند.
بر اساس این مطالعه، تعداد پست های اختصاص داده شده به سوالات مربوط به ChatGPT در وب تاریک از ژانویه تا فوریه 625 درصد افزایش یافته است. و در جایی که در ابتدای سال فقط 37 انجمن اختصاص داده شده به هوش مصنوعی وجود داشت، اکنون 91 انجمن وجود دارد. موضوعاتی که در انجمن ها مورد بحث قرار می گیرند از نظر اهداف مهاجم بالقوه نیز گویای این موضوع هستند. بسیاری از عوامل تهدید اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از ChatGPT برای ایجاد کمپین های فیشینگ به اشتراک می گذارند، چیزی که ظاهراً هوش مصنوعی در آن بسیار خوب است. اما انجمن های دیگر به آینده نگاه می کنند، زمانی که ChatGPT ممکن است به عنوان مثال، یک مرکز تماس دولتی ادغام شود. این انجمنها درباره موضوعاتی مانند «چگونه ChatGPT را جیلبریک کنیم» یا «چگونه ChatGPT را شکسته و کنترل کنیم» بحث میکنند.
فقط به این دلیل که آن انجمن ها در مورد موضوع شکستن ChatGPT بحث می کنند به این معنی نیست که هکرها نحوه انجام آن را یافته اند، اما مطمئناً این چیزی است که آنها به آن فکر می کنند. به این ترتیب، هر آژانسی که به دنبال پیادهسازی ChatGPT یا هر شکل دیگری از هوش مصنوعی مولد در آینده است، احتمالاً باید روشهای امنیتی جدیدی را نیز در نظر بگیرد تا دادههای خود را ایمن نگه دارد و هوش مصنوعی خود را به درستی کار کند، حتی زمانی که توسط کاربران مخرب به چالش کشیده شود.
شبیه سازی های نظامی تبدیل به تصویر کامل
در ماه آوریل، Nextgov با مدیر تولید شبیهسازی تعاملی Bohemia، پیت موریسون، که شرکت او یکی از واقعیترین شبیهسازیهای آموزشی نظامی را در جهان انجام میدهد، گفتوگو کرد. او در مورد اینکه چگونه جنگ در اوکراین – و به طور خاص استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هوشمند خلبانی و خودمختار – به سرعت تاکتیک های نظامی را تغییر می داد صحبت کرد. این تغییرات در شبیهسازی Virtual Battle Space 4 که توسط ارتشهای سراسر جهان برای ارائه آموزش واقعی در یک محیط امن استفاده میشود، منعکس شده است.
دلیل اضافه شدن پهپادها به عنوان سلاح خط مقدم در شبیه سازی این است که محصول BISim برای آموزش نظامی توسط 60 کشور دوست ناتو و ناتو به علاوه بیش از 300 ادغام کننده و پیمانکار اصلی استفاده می شود. کاربران شامل ارتش ایالات متحده، تفنگداران دریایی ایالات متحده، نیروهای مسلح کانادا، ارتش فرانسه، بوندسوهر، نیروهای مسلح سوئد، نیروی دفاعی استرالیا و نیروی دفاعی نیوزیلند هستند. و همه آنها خواهان واقع گرایی در آموزش خود هستند.
اگر به اسکرین شات یا ویدیویی از نسخه فعلی VBS4 نگاه کنید، همه چیز کاملاً واقعی است، بیش از حد کافی برای یک سرباز که احساس خوبی نسبت به میدان جنگی که با آن روبرو خواهد شد، داشته باشد. با این حال، اینطور نیست که کسی بتواند شبیه سازی را با واقعیت اشتباه بگیرد. هنوز هم تقریباً شبیه یک بازی ویدیویی به نظر می رسد، اگرچه بسیار دقیق است.
با این حال، اکنون به لطف همکاری جدید با یک شرکت هوش مصنوعی، یک قدم به واقعیت نزدیکتر می شود. BISim اعلام کرد که با blackshark.ai، یک شرکت سازنده فناوری که دوقلوهای دیجیتالی از شهرها، کشورها و مناظر دنیای واقعی را ایجاد می کند، شریک شده است. نحوه کار این است که ماهواره و داده های دیگر به هوش مصنوعی داده می شود، که زمین را به صورت سه بعدی ارائه می کند و سپس عناصری را اضافه می کند که آن را واقعی می کند. نتیجه یک شهر زنده یا فضای نبرد است که شامل زمین واقع گرایانه، ساختمان ها، پوشش گیاهی، آب و هوا و موارد دیگر است.
با ترکیب blackshark.ai با VBS4، هر دو شرکت میگویند که میتوانند سطح بعدی آموزش شبیهسازی نظامی واقعی را ارائه دهند، جایی که سربازان میتوانند در محیطهای دنیای واقعی تمرین کنند که تصاویر آینهای از مکانهای واقعی است که در آن مستقر خواهند شد.
“با این مشارکت، هر مکان واقعی به عنوان یک محیط آموزشی سه بعدی واقعی و واقعی در دسترس می شود. مایکل پوتز، مدیر عامل blackshark.ai، گفت: Blackshark.ai و BISim ترکیبی عالی برای همه افرادی هستند که به دنبال برنامهریزی ماموریت در مقیاس کشوری و محیطهای تمرین ماموریت هستند.
ناسا برندگان فاز اول شبیه سازی مریخ خود را انتخاب می کند
در ماه مارس، Nextgov با مهندس عملکرد انسانی ناسا، پاتریک استپ، در مورد دومین چالش MarsXR صحبت کرد، که از مردم دعوت کرد تا در توسعه یک شبیهسازی واقعیت مجازی مریخ مشارکت کنند. برخلاف چالش قبلی MarsXR، این بار هیچ تجربه برنامه نویسی برای مرحله اول مسابقه لازم نبود. در عوض، از شرکت کنندگان خواسته شد تا سناریویی را که برنامه نویسان بعداً به شبیه سازی اضافه می کنند، به صورت استوری برد ارائه کنند.
صدها ورودی وجود داشت، و ناسا زمان بسیار زیادی را صرف کرد تا همه چیز را درجه بندی کند و برندگان را انتخاب کند. از آنجایی که تلاشهای بسیار زیادی انجام شد، آژانس در نهایت 10 جایزه برتر را به تیمهایی با جالبترین و مفیدترین سناریوها اهدا کرد. و سناریوها همگی بسیار متنوع بودند و فضانوردان آینده مریخ را به چالش کشیدند تا همه چیز را از حفر خطوط فاضلاب گرفته تا نجات خودروهای مریخ نورد گیر کرده انجام دهند. مورد علاقه شخصی من از لیست برندگان شامل استفاده از یک گلایدر به کمک هوش مصنوعی برای جستجوی نشانه های حیات در مریخ بود.
افشای کامل، من خودم به نوعی وارد روحیه رقابت شدم، و چشم انداز کمک به فعالیت های اکتشاف فضایی آینده بیش از حد مقاومت بود. بنابراین، من در واقع خودم وارد این رقابت شدم و با استفاده از تجربه گسترده خود در بازی های ویدیویی سعی کردم سناریویی را طراحی کنم که برای شرکت کنندگان آموزشی، چالش برانگیز و شاید حتی سرگرم کننده باشد. نتیجه، سناریوی مجموعه طوفانی بود.
در سناریوی من، یک هلیکوپتر مریخ در حال پرواز یک نمونه سنگ جالب را پیدا کرده است که می تواند حاوی شواهدی از حیات باشد. اما یک طوفان گرد و غبار عظیم به سرعت نزدیک می شود که می تواند شواهد را برای همیشه دفن کند. فضانوردان باید با یک وسیله نقلیه مریخ نورد به سمت صحنه مسابقه بروند، اما به دلیل زمین خطرناک پر از سنگ های تیز و شن های عمیق، نمی توانند با استفاده از وسیله نقلیه به صخره نزدیک شوند. بنابراین، آنها باید از وسیله نقلیه پیاده شوند و مسیری را برای عبور از خطرات با پای پیاده ترسیم کنند و دستگاه های الکترونیکی ایستگاه بین راه را برای نشان دادن مسیر ایمن رها کنند. هنگامی که آنها به سنگ می رسند و نمونه را جمع آوری می کنند، طوفان گرد و غبار وارد می شود. برای بازگشت ایمن به وسیله نقلیه خود در دید بسیار محدود، آنها باید از مسیرهایی که قبلاً رها شدهاند روی صفحه نمایش سرشانه خود پیروی کنند.
در حالی که سناریوی مجموعه طوفانی من برنده نشد، اما در لیست افتخاری قرار گرفت و من از این بابت بسیار خوشحالم. اگر میخواهید تمام ورودیهای شگفتانگیز را بررسی کنید، صفحه جدیدی وجود دارد که شامل همه برندگان و نامهای افتخاری است. شما حتی می توانید به مورد علاقه خود رای دهید، با سناریویی که بیشترین رای را دریافت می کند و جایزه ویژه “مورد علاقه جامعه” را کسب می کند. نگاهی به آن بیندازید و تمام راههایی را که ممکن است فضانوردان آینده توسط برخی سناریوهای هوشمندانه VR به چالش کشیده شوند، بررسی کنید.
جان بریدن دوم یک روزنامه نگار و منتقد برنده جایزه با بیش از 20 سال تجربه در پوشش فناوری است. او مدیر عامل شرکت است دفتر نویسندگان فناوری، گروهی که محتوای رهبری فکری فناورانه را برای سازمان ها در هر اندازه ایجاد می کند. توییتر: @LabGuys