یک کارخانه آبجوسازی ساسکاتون آخر هفته گذشته یک مسابقه سرگرم کننده برگزار کرد و متوجه شد که هوش مصنوعی (AI) اخیراً توسعه یافته می تواند تفاوت بزرگی در استراتژی های بازاریابی این صنعت ایجاد کند.
Nine Mile Legacy Brewing در ساسکاتون از برنامه هوش مصنوعی ChatGPT برای تولید دستور العمل جدید آبجو برای منوی خود استفاده کرد. در حالی که برای قابل شرب ساختن آن نیاز به تغییراتی از سوی دستیار آبجوسازی لوک کلارک داشت، این الگوریتم با موفقیت آبجو جدیدی به نام «ROBOTS» برای کارخانه آبجوسازی ایجاد کرد.
کلارک گفت که باید پنج یا شش بار برنامه را با تغییراتی تازهسازی میکرد تا اینکه ChatGPT دستوری را ایجاد کرد که قابل استفاده بود. اولین دمهایی که تولید کرد تا 40 درصد الکل داشت.
کلارک گفت: “من دستور اصلی را گرفتم، همه مواد را برداشتم و آنها را کمی تنظیم کردم و روند را به روند خود تغییر دادم و سپس از آن آبجو درست کردم.”
گرت پدرسون، مدیر آبجو و یکی از بنیانگذاران کسب و کار، دستور العمل “انسان” را برای رقابت دم کردن با “ROBOTS” برای جایزه انتخابی مردم ایجاد کرد.
‘ROBOTS’ در صدر قرار گرفت.
پدرسون میگوید: «ما در تاپروم چشیدیم و از مشتریانمان خواستیم رای دهند که کدام یک را بهتر دوست دارند.»
این اولین بار بود که کارخانه آبجوسازی از این برنامه به عنوان یک ابزار تجاری استفاده می کرد.
در توییت ناین مایل آمده است: «بسیاری از مردم فکر میکردند، در حالی که نسخه *ROBOTS* خردکننده و ساده بود، نسخه *HUMANS* واقعاً ظریف و خلاقانه بود.
ناین مایل در توییتی نوشت: «#ChatGPT مطلقاً جایگزین عملکرد یا تأثیر انسان نشد، بلکه یک ابزار دیگر به کمربند ابزار اضافه کرد. انسان بودن همچنان یکپارچه باقی می ماند و این رقابت احمقانه آبجو رسانه ای عالی برای اندیشیدن در رابطه انسان با هوش مصنوعی بود.
یک کارشناس بازاریابی به Global News گفت که کسب و کارها شروع به تکیه شدید به ChatGPT کرده اند.
رایان تاونند، مدیر عامل شرکت ارتباطات ویلیام جوزف، گفت که دیدن اینکه چگونه کسب و کارها از فناوری جدید استفاده می کنند، هیجان انگیز است.
تاونند میگوید: «آنها از آن برای تحقیقات استفاده میکنند تا زمان خود را برای منبعیابی دادهها کاهش دهند، چه برای تولید محتوا و چه ایدههایی برای ایجاد استراتژیهایی در آینده، این ابزار بسیار قدرتمندی است».
پدرسون این رویداد را به عنوان یک تجربه یادگیری سرگرم کننده خلاصه کرد.
پدرسون گفت: “کار کردن با آن و دیدن اینکه چه چیزی می تواند به شما ارائه دهد و یاد بگیرید که چگونه از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنید، یک تجربه سرگرم کننده بود.”
“این فقط اساساً روند شما را ساده می کند. شما می توانید یک سوال از آن بپرسید و یک پاسخ واقعا سریع دریافت کنید، اما می توانید آن را مطابق با تجربیات و دانش خود بسازید.
Nine Mile Legacy تایید کرد که دم کردن شماره دو در حال برنامه ریزی است اما در تاریخی که هنوز مشخص نشده است.
این دو دستور غذا با هم بستهبندی شدهاند و در Co-op، Sobeys، Urban Cellars، و در انبار آبجوسازی در خیابان 20 برای کسانی که در ساسکاتون به دنبال امتحان کردن دو در کنار هم هستند، فروخته میشوند.
&کپی 2023 Global News، بخشی از Corus Entertainment Inc.