این تابع جستجوی جدید که قرار است اواخر امسال راه اندازی شود، از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به خریداران با استفاده از این برنامه استفاده می کند.
سرویس تحویل خواربار آنلاین Instacart در حال پیوستن به ChatGPT، چت ربات پرطرفدار مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته و از زمان انتشار خود در اواخر سال 2022، موجی از شوک را در دنیای بازاریابی ایجاد کرده است.
آنچه باید در مورد ویژگی جدید بدانید در اینجا آمده است:
OpenAI اعلام کرد که ChatGPT رسماً از طریق رابط برنامه نویسی برنامه (API) شرکت در دسترس است، “به توسعه دهندگان اجازه می دهد به زبان پیشرفته (نه فقط چت!) و قابلیت های گفتار به متن دسترسی داشته باشند.”
ویژگی جدید Instacart با نام “Ask Instacart” به کاربران امکان می دهد سوالاتی بپرسند که به آنها در ایجاد و اصلاح لیست های خرید کمک می کند. در یک ویدئوی نمایشی، یک کاربر نامرئی کلمه “ناهار” را در چت باکس Ask Instacart در بالای رابط کاربری برنامه تایپ می کند. منویی از سؤالات احتمالی در زیر کادر ظاهر می شود، از جمله «ایده های ناهار گیاهخواری و وگان چیست؟» و “یک ناهار سالم برای بچه های من چیست؟” کاربر سوال دوم را انتخاب می کند، در این مرحله برنامه با ایجاد لیستی از مواد تشکیل دهنده برای ناهارهای ساده و مغذی، و همچنین با پیشنهاد برخی سوالات مرتبط دیگر پاسخ می دهد.
این برند ابزار جدید مجهز به هوش مصنوعی خود را به عنوان نوعی دستیار خرید قرار می دهد، مکانیزمی که می تواند به مشتریان در صرفه جویی در زمان و انرژی کمک کند. جی جی ژوانگ، معمار ارشد اینستاکارت، گفت: «خرید مواد غذایی میتواند به یک بار ذهنی بزرگ نیاز داشته باشد، با عوامل زیادی مانند بودجه، سلامت و تغذیه، سلیقه شخصی، فصلی بودن، مهارتهای آشپزی، زمان آمادهسازی و الهام از دستور غذا.» در یک بیانیه.
اگر هوش مصنوعی بتواند این بار ذهنی را به عهده بگیرد، و ما میتوانستیم به رهبران خانواده که معمولاً مسئول خرید مواد غذایی، برنامهریزی غذا و قرار دادن غذا روی میز هستند کمک کنیم – و در واقع خرید مواد غذایی را واقعاً سرگرم کننده کنیم؟ سیستم هوش مصنوعی Instacart هنگامی که با ChatGPT OpenAI یکپارچه شود، ما را قادر می سازد دقیقاً این کار را انجام دهیم، و ما از شروع آزمایش با آنچه در برنامه Instacart امکان پذیر است، هیجان زده هستیم.
Instacart در پست وبلاگ OpenAI امروز در فهرست اولین برندهایی قرار گرفت که ChatGPT API را در یک کمپین گنجانده است. اسنپ نیز همینطور – اوایل این هفته، این برند فناوری و رسانه های اجتماعی از هوش مصنوعی من، یک سرویس درون برنامه ای جدید مبتنی بر ChatGPT که برای مشترکین پولی Snapchat+ در دسترس است، رونمایی کرد.
ChatGPT به طرز شگفت انگیزی ویروسی شده است. اخیراً تخمین زده شد که این اپلیکیشن سریعترین رشد مصرفکننده در تاریخ است که تنها دو ماه پس از راهاندازی، در ژانویه به حدود 100 میلیون کاربر رسید. در پاسخ، بسیاری از برندها به دنبال زاویه ای هستند که بتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند. برای مثال، Coke، Patrón و Spectrum Reach همگی اخیراً اقداماتی را برای گنجاندن این فناوری در مدلهای تجاری خود انجام دادهاند.
Ask Instacart قرار است اواخر امسال راه اندازی شود.
برای اطلاعات بیشتر در مورد آخرین اتفاقات در AI، web3 و سایر فناوریهای پیشرفته، در خبرنامه The Emerging Tech Briefing در اینجا ثبت نام کنید.