Ailib.ir
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
وب سایت هوش مصنوعی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
Home کاربردهای هوش مصنوعی Chatbots

ChatGPT از نظر کیفیت و همدلی برای سوالات آنلاین بیمار از پزشکان پیشی می گیرد

می 3, 2023
در Chatbots, OpenAI
0 0
0
ChatGPT از نظر کیفیت و همدلی برای سوالات آنلاین بیمار از پزشکان پیشی می گیرد
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

در مطالعه اخیر منتشر شده در JAMA Internal Medicineمحققان توانایی ChatGPT، یک دستیار چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، را برای پاسخ دادن به سوالات بیماران ارسال شده در یک انجمن رسانه های اجتماعی در دسترس عموم، ارزیابی کردند.

زمینه

با توجه به گسترش سریع مراقبت های بهداشتی دیجیتال، بیماران بیشتر و بیشتری شروع به طرح پرسش ها در انجمن های رسانه های اجتماعی کرده اند. پاسخ به این سوالات نه تنها وقت گیر بلکه برای متخصصان مراقبت های بهداشتی خسته کننده است. دستیارهای هوش مصنوعی، مانند ChatGPT، می‌توانند به رسیدگی به این کار اضافی کمک کنند و به پیش‌نویس پاسخ‌های با کیفیت کمک کنند، که پزشکان بعدی می‌توانند آن‌ها را بررسی کنند.

مطالعه: مقایسه پاسخ‌های چت‌بات پزشک و هوش مصنوعی به سؤالات بیمار ارسال‌شده در تالار گفتمان عمومی رسانه‌های اجتماعی. اعتبار تصویر: Wright Studio / Shutterstock

در مورد مطالعه

در مطالعه مقطعی حاضر، محققان به طور تصادفی 195 مبادله را در پاسخ به یک سوال بیمار از طریق r/AskDocs Reddit، یک انجمن رسانه اجتماعی در دسترس عموم، در اکتبر 2022 ترسیم کردند. سپس، تیمی از متخصصان مراقبت بهداشتی دارای مجوز یک جلسه ربات چت جدید ایجاد کردند. با استفاده از متن کامل اصلی سؤال که یک پزشک به آن پاسخ داد و سپس پزشک ناشناس و پاسخ‌های ربات چت را ارزیابی کرد. توجه داشته باشید، این جلسه عاری از هرگونه سوال قبلی بود که می‌توانست نتایج را مغشوش کند. در مرحله بعد، آنها میانگین نتایج ChatGPT و پزشکان را در مقیاس 1 تا 5 برای کیفیت و همدلی آنها ارزیابی کردند و نمره بالاتر نشان دهنده کیفیت بهتر بود.

در r/AskDocs، ناظران subreddit اعتبار متخصصان مراقبت های بهداشتی را که پاسخی را ارسال می کنند تأیید می کنند و آن را در کنار پاسخ نمایش می دهند. محققان همچنین پیام های بیمار را با حذف اطلاعات منحصر به فرد برای محافظت از هویت بیماران ناشناس کردند و این مطالعه را با قانون مسئولیت پذیری و مسئولیت پذیری بیمه سلامت (HIPAA) مطابقت داد.

علاوه بر این، محققان تعداد کلمات موجود در پاسخ پزشک و ربات چت را مقایسه کردند تا تعداد پاسخ هایی را که ارزیابان برای آن ها چت بات را ترجیح می دهند، تعیین کنند. علاوه بر این، آنها نرخ پاسخ ها را در آستانه های از پیش تعیین شده، به عنوان مثال، کمتر از حد کافی، برای محاسبه نسبت های شیوع برای چت بات و پاسخ های پزشک مقایسه کردند.

در نهایت، تیم همبستگی پیرسون را بین نمرات کیفیت و همدلی گزارش کرد. علاوه بر این، آن‌ها میزانی را ارزیابی کردند که زیر مجموعه داده‌ها در پاسخ‌های طولانی‌تر نوشته شده توسط پزشکان (طول صدک بیش از 75) ترجیحات ارزیاب و رتبه‌بندی کیفیت یا همدلی را تغییر داده است.

نتایج

در 585 ارزیابی معادل 78.6 درصد پاسخ ها، ارزیابان پاسخ های چت بات (یا ChatGPT) را به پاسخ های پزشک ترجیح دادند. به طرز شگفت انگیزی، حتی در مقایسه با طولانی ترین پاسخ های پزشک، پاسخ های ChatGPT از نظر کیفیت و همدلی به طور قابل توجهی بالاتر بود.

نسبت پاسخ‌های رتبه‌بندی‌شده ≥4 که کیفیت «خوب» یا «خیلی خوب» را نشان می‌دهند برای چت‌بات‌ها بیشتر از پزشکان بود (ربات‌های گفتگو: 78.5٪ در مقابل پزشکان: 22.1٪). این معادل 3.6 برابر کیفیت بالاتر در پاسخ های چت بات است.

علاوه بر این، نسبت پاسخ‌های ربات چت با رتبه ≥4، که نشان‌دهنده «همدلی» یا «بسیار همدلانه» است، بیشتر از پاسخ‌های پزشک بود (9/18 = t). به همین ترتیب، نسبت پاسخ‌های رتبه‌بندی‌شده ≥4 که نشان‌دهنده «همدلی» یا «بسیار همدلانه» برای پاسخ‌های چت بات بیشتر از پزشکان بود (ربات چت: 45.1٪ در مقابل پزشکان: 4.6٪). این معادل 9.8 برابر بیشتر همدلی در پاسخ های چت بات است.

ضریب همبستگی پیرسون (r) بین نمرات کیفیت و همدلی تألیف شده توسط پزشکان در مقابل چت بات ها به ترتیب 0.59 و 0.32 بود.

نتیجه

در سوابق الکترونیکی سلامت، هر پیام جدید 2.3 دقیقه بعد از ساعت کاری بیشتر برای یک متخصص مراقبت های بهداشتی اضافه می کند. بنابراین، افزایش حجم پیام به افزایش فرسودگی شغلی برای پزشکان تبدیل شده است، به طوری که 62 درصد از پزشکان حداقل یک علامت فرسودگی شغلی را تجربه می کنند. همچنین احتمال بی پاسخ ماندن پیام های بیماران یا دریافت پاسخ های غیر مفید را افزایش داد.

برخی از سوالات بیمار به مهارت و زمان بیشتری برای پاسخ نیاز دارند. با این حال، اکثر آنها به دنبال مشاوره پزشکی با کیفیت بالا نیستند و عمومی هستند، مانند سؤال در مورد قرار ملاقات ها و نتایج آزمایش. این منطقه ناشناخته ای را نشان می دهد که در آن دستیاران هوش مصنوعی می توانند آزمایش شوند و در صورت موفقیت، می توانند به کاهش یا مدیریت بار اضافی که از طریق پیام های بیمار بر دوش پزشکان تحمیل می شود، کمک کنند.

ChatGPT به دلیل پتانسیل فوق‌العاده‌اش برای نوشتن پاسخ‌های با کیفیت انسان‌مانند در موضوعات مختلف فراتر از مفاهیم اولیه سلامت شناخته شده است. بنابراین، پاسخ دادن به بیمارانی که به دنبال توصیه‌های پزشکی در انجمن‌های رسانه‌های اجتماعی هستند، می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان کارکنان بالینی برای کارهای پیچیده‌تر، تهیه پیش‌نویس پاسخ برای پزشکان یا کارکنان پشتیبانی برای ویرایش بعدا، و مهم‌تر از همه، سازگاری بیشتر در پاسخ‌ها کمک کند.

علاوه بر این، اگر بیماران پاسخ سریعی به سوالات خود دریافت کنند، ممکن است بازدیدهای غیر ضروری از کلینیک را کاهش دهد و حتی به بیمارانی که محدودیت حرکتی دارند یا ساعات کاری نامنظمی دارند کمک کند. برای برخی از بیماران، پیام رسانی سریع ممکن است بر رفتارهای سلامتی تأثیر بگذارد، به عنوان مثال، پیروی دقیق تر از رژیم غذایی و داروها.

به طور کلی، این مطالعه نتایج امیدوارکننده‌ای را به همراه داشت و نشان داد که استفاده از دستیاران هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که هم نتایج پزشک و هم بیمار را بهبود بخشد. با این وجود، ارزیابی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی شده هنوز هم قبل از اجرای آنها در محیط‌های بالینی دنیای واقعی حیاتی است. علاوه بر این، چنین کارآزمایی‌هایی باید تأثیر آن‌ها را بر فرسودگی شغلی کارکنان بالینی و پزشک با جزئیات بیشتری بررسی کنند.

نوشته شده توسط

نها ماتور

Neha یک حرفه ای دیجیتال مارکتینگ مستقر در Gurugram، هند است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه راجستان با تخصص در بیوتکنولوژی در سال 2008 است. او دارای تجربه در تحقیقات پیش بالینی به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی خود در بخش سم شناسی در موسسه معتبر تحقیقات دارویی مرکزی (CDRI)، لاکنو، هندوستان او همچنین دارای گواهینامه برنامه نویسی C++ است.

استناد

لطفاً از یکی از قالب های زیر برای استناد به این مقاله در مقاله، مقاله یا گزارش خود استفاده کنید:

  • APA

    ماتور، نها. (2023، 02 مه). ChatGPT از نظر کیفیت و همدلی برای سوالات آنلاین بیمار از پزشکان پیشی می گیرد. اخبار-پزشکی. بازبینی شده در 03 مه 2023 از

  • MLA

    ماتور، نها. “ChatGPT از نظر کیفیت و همدلی برای سوالات آنلاین بیماران از پزشکان پیشی می گیرد”. اخبار-پزشکی. 03 مه 2023. .

  • شیکاگو

    ماتور، نها. “ChatGPT از نظر کیفیت و همدلی برای سوالات آنلاین بیماران از پزشکان پیشی می گیرد”. اخبار-پزشکی. (دسترسی در 03 مه 2023).

  • هاروارد

    ماتور، نها. 2023. ChatGPT از نظر کیفیت و همدلی برای سوالات آنلاین بیمار از پزشکان پیشی می گیرد. News-Medical، مشاهده شده در 03 مه 2023،

برچسب ها: chat gptChatGPT
نوشته قبلی

بزرگترین اعتصاب پرستاران در تاریخ بریتانیا – چت کارگران GPT اتحادیه در آفریقا تشکیل می شوند

نوشته‌ی بعدی

Inflection استارتاپ هوش مصنوعی هافمن و سلیمان چت ربات مانند ChatGPT را راه اندازی کرد.

نوشته‌ی بعدی
Inflection استارتاپ هوش مصنوعی هافمن و سلیمان چت ربات مانند ChatGPT را راه اندازی کرد.

Inflection استارتاپ هوش مصنوعی هافمن و سلیمان چت ربات مانند ChatGPT را راه اندازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You might also like

بنا بر گزارش ها ، XAI 500 کارگر را از تیم حاشیه نویسی داده رها می کند

بنا بر گزارش ها ، XAI 500 کارگر را از تیم حاشیه نویسی داده رها می کند

سپتامبر 14, 2025
قانونگذاران کالیفرنیا از بیل SB 53 ایمنی AI عبور می کنند – اما Newsom هنوز هم می تواند حق وتو کند

قانونگذاران کالیفرنیا از بیل SB 53 ایمنی AI عبور می کنند – اما Newsom هنوز هم می تواند حق وتو کند

سپتامبر 14, 2025
Micro1 ، یک رقیب در مقیاس هوش مصنوعی ، بودجه 500 میلیون دلار را جمع می کند

Micro1 ، یک رقیب در مقیاس هوش مصنوعی ، بودجه 500 میلیون دلار را جمع می کند

سپتامبر 13, 2025
چرا معامله اوراکل-اوپنای با تعجب وال استریت را گرفتار کرد

چرا معامله اوراکل-اوپنای با تعجب وال استریت را گرفتار کرد

سپتامبر 13, 2025
Google یک “بازیگر بد” است که می گوید مدیرعامل مردم ، این شرکت را به سرقت محتوا متهم می کند

Google یک “بازیگر بد” است که می گوید مدیرعامل مردم ، این شرکت را به سرقت محتوا متهم می کند

سپتامبر 12, 2025
Yext Scout مارک ها را از طریق چالش های جستجوی هوش مصنوعی راهنمایی می کند

Yext Scout مارک ها را از طریق چالش های جستجوی هوش مصنوعی راهنمایی می کند

سپتامبر 12, 2025

AiLib

هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده است. قابلیت‌های اخیر آن موجب حیرت همگان شده است. در این حیرت جذاب در کنارتان هستیم.

دسته‌ها

  • Chatbots
  • OpenAI
  • Uncategorized
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
  • کاربردهای هوش مصنوعی

برچسب‌ها

ChatGPT chat gpt
  • کاربردهای هوش مصنوعی
  • شرکت‌های هوش مصنوعی

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار