توکیو (کیودو) — شرکت کارگزاری ژاپنی Daiwa Securities در اتخاذ ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT برای کمک به کارمندان خود در کارکرد کارآمدتر، پیشتاز موسسات مالی بزرگ در این کشور شده است.
Daiwa Securities از روز چهارشنبه شروع به استفاده از ChatGPT کرد، که آن را به عنوان “پتانسیل بسیار زیاد” توصیف کرده است، با توجه به ساده کردن وظایف روزمره از جمله جمع آوری اطلاعات به زبان انگلیسی.
این شرکت همچنین گفت که امیدوار است شاهد کاهش هزینه ها و زمان برای آماده سازی وظایف برون سپاری مانند ایجاد اسناد باشد و کارمندان زمان بیشتری را برای انجام وظایفی مانند تهیه طرح های تجاری داشته باشند.
Susumu Yamamura، سخنگوی Daiwa Securities گفت: «ما استفاده از فناوری پیشرفته را برای سادهسازی کارایی کار و افزایش زمان تعامل با مشتریان در اولویت قرار دادیم.
در میان بانکهای بزرگ ژاپنی، گروه مالی میتسوبیشی UFJ قصد دارد تابستان امسال ChatGPT را نصب کند. Sumitomo Mitsui Financial Group اعلام کرده است که استفاده آزمایشی از این فناوری را آغاز کرده است، در حالی که Mizuho Financial Group نیز بررسی استفاده از چنین خدماتی را آغاز کرده است.
در مقابل، موسسات مالی در ایالات متحده و اروپا به دلیل نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی، در استفاده از ChatGPT محتاط هستند.
بانکهای بزرگ ایالات متحده، مانند JPMorgan Chase & Co.، Goldman Sachs Group Inc. و Citigroup Inc.، طبق گزارشها اجازه استفاده محدود از ChatGPT را برای کارمندان خود دادهاند. در اواخر ماه مارس، دولت ایتالیا ChatGPT را در این کشور ممنوع کرد.
Daiwa Securities گفت که برای رفع چنین ترس هایی از فناوری مایکروسافت برای جلوگیری از درز اطلاعات به افراد خارجی با ایجاد یک محیط بسته و امن استفاده می کند.