نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
تا به حال، بدون شک سروصدای ChatGPT را شنیده اید. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، میتواند محتوای نوشتاری تولید کند که شبیه به نوشتههای انسان است، اگر عملاً قابل تشخیص نباشد.
به طور طبیعی، این نگرانیهایی را در مورد سرقت ادبی در محیطهای کلاس و دانشگاه ایجاد میکند. اما برخی دیگر نسبت به کاربرد این ابزار در انواع صنایع پیشرفته خوشبین هستند. برای دنیای تجارت، ChatGPT یک مرز جدید در ایجاد محتوای بازاریابی است. با این حال، قبل از اینکه برنامه های بازاریابی خود را به یک برنامه بسپارید، نکات کلیدی خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
مربوط: راهنمای کامل استفاده موثر از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا
ChatGPT چیست؟
برای شروع، آشنایی با جزئیات ابزار ممکن است مفید باشد.
ChatGPT زاییده فکر OpenAI است، شرکتی که در زمینه هوش مصنوعی و تحقیقات تخصص دارد. این شرکت قبلاً با Dall-E-2، ابزاری که هنر هوش مصنوعی را تولید میکند، دست به کار شده بود. اما ChatGPT می تواند زبان انسان را به خوبی تکرار کند و به کاربران امکان می دهد مقالات، ایمیل ها و گزارش های دیگر را به راحتی بنویسند.
ChatGPT دقیقا چگونه کار می کند؟ از طریق یادگیری ماشینی، ربات طراحی شده است تا وب را جستجو کند تا از پستهای وبلاگ، مقالهها و مجلات آنلاین موجود «یاد بگیرد». در نتیجه، ربات چت می تواند محتوای نوشته شده ماهرانه را بازتولید کند، حتی الگوهای گفتار محاوره ای و عبارات رایج را تقلید کند.
نه اینکه ChatGPT کامل باشد. در واقع، سیستمهای دانشگاهی در حال کشف هستند که ChatGPT اغلب منابع و استنادات جعلی را اختراع میکند و محدودیتی طبیعی برای استفاده از آن در محیطهای دانشگاهی ایجاد میکند.
با این حال، آنچه برنامه در حال حاضر از نظر دقت فاقد آن است، به نظر می رسد که آن را با سرعت و دسترسی کامل جبران می کند. و این در درجه اول چیزی است که صاحبان کسب و کار را به این برنامه به عنوان یک ابزار بازاریابی مفید نگاه می کند.
مربوط: چگونه ChatGPT یک صنعت را تغییر می دهد – اما چالش ها در افق هستند
از ChatGPT در بازاریابی خود استفاده کنید
وقتی به این فکر میکنید که چگونه ChatGPT میتواند به کسب و کار شما کمک کند، وسوسه طبیعی این است که شروع به ارائه درخواستهای آن کنید و اجازه دهید کار کند. اما مهم است که از برنامه به گونه ای استفاده کنید که با ماموریت و استراتژی شرکت شما همسو باشد.
در اینجا سه نکته عملی برای ادغام ChatGPT در روش های بازاریابی شما وجود دارد.
1. به دنبال موارد استفاده بسیار خاص باشید
بیایید یک دقیقه از هیاهو فراتر برویم.
صحبت کردن با کلیات آسان است: “اتوماسیون آینده است” یا “هوش مصنوعی صنعت وام مسکن/خرده فروشی/خدمات غذایی را تغییر می دهد.” شاید خواب دیدن خوب باشد، اما شیطان، همانطور که می گویند، در جزئیات است.
مربوط: چگونه ChatGPT و هوش مصنوعی مولد می توانند نحوه اداره کسب و کار شما را متحول کنند
برای ادغام ChatGPT در برنامه بازاریابی خود، ممکن است با در نظر گرفتن موارد استفاده بسیار خاص شروع کنید. به عنوان مثال، ممکن است از قبل چند نقطه ضعف را در برنامه بازاریابی خود بدانید – شاید برای اولین بار بازدیدکنندگانی را به وب سایت خود جذب می کنید اما با نرخ پرش صفحه خود مشکل دارید.
در این مورد، ممکن است برای کمک به ایجاد زبان جدیدی که بازار هدف شما را درگیر می کند، ChatGPT را پیاده سازی کنید. حتی بهتر از آن، از یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی در صفحه وب شرکت خود استفاده کنید. به این ترتیب، کاربران می توانند با یک شریک مکالمه زنده که پاسخ هایش ممکن است از یک نماینده زنده قابل تشخیص نباشد، تعامل داشته باشند.
اینها فقط دو نمونه رایج هستند. همچنین میتوانید ChatGPT را برای ارائه عملکردهای دیگر، از جمله:
- ساخت کلمات کلیدی و عبارات جستجو برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO).
- تولید پست های شبکه های اجتماعی
- ایجاد زیرنویس ها و عناوین محتوای قانع کننده برای بازاریابی محتوای دیگر خود
- نوشتن پست های وبلاگ و مقالات آنلاین بهینه شده
- تولید اسکریپت برای محتوای ویدیویی یا پادکست
ChatGPT به بهترین وجه برای تقویت وظایف و ابتکاراتی که قبلاً در آن مشغول بوده اید استفاده می شود و برای این منظور می تواند قدرتمند باشد. حتی اگر به سادگی ایده های خود را به برنامه دیکته کنید، می تواند کلمات شما را صیقل دهد و اسکریپتی ایجاد کند که بتوانید از آن برای پادکست ها، ویدیوها و موارد دیگر استفاده کنید. (فقط مطمئن شوید که بعد از آن کلاه ویرایشی خود را روی سر گذاشته اید.)
مربوط: ChatGPT: چیست و چگونه کار می کند؟
2. به دنبال ابزارهای جدیدی باشید که به افراد در استفاده از ChatGPT کمک کند
لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. یعنی نیازی نیست راه هایی برای استفاده از ChatGPT به شکل خام پیدا کنید.
در عوض، به دنبال راههایی باشید که شرکتها و توسعهدهندگان دیگر این فناوری را برای ایجاد ابزارهای بازاریابی سفارشی که توسط ChatGPT هدایت میشوند اما برای انجام یک عملکرد خاص طراحی شدهاند، تطبیق دهند.
برای مثال، Notion ابزاری به نام WriteGPT ایجاد کرده است. این توسط ChatGPT طراحی شده است اما به طور خاص برای نوشتن ایمیل های شخصی برای مخاطبان هدف شما طراحی شده است.
با وارد کردن وبسایت گیرنده خود در برنامه، این ابزار محتوایی را ایجاد میکند که «به زبان او صحبت میکند»، با استفاده از عبارات و واژگانی که مناطقی از همسویی را نشان میدهد، که ممکن است منجر به تبدیلهای بیشتر شود.
به همین ترتیب، اکنون می توانید از ChatGPT برای جمع آوری بازخورد مداوم مشتریان از طریق ابزاری به نام هابل استفاده کنید. این بازخورد می تواند به شما کمک کند تا در مورد نیازها و نقاط دردناک بازار هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و سپس می توانید از آنها به عنوان بخشی از توسعه محصول و ارائه های بازاریابی آینده خود استفاده کنید.
اینها تازه شروع کار است. باز هم، همه درباره «تاثیر انقلابی هوش مصنوعی» صحبت میکنند، که همچنین نیازهایی را ایجاد میکند که توسعهدهندگان میتوانند با استفاده از ابزارهای تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی برآورده کنند.
به عبارت دیگر، هوشمندانهترین کاری که بازاریابها میتوانند انجام دهند این است که هوشیار بمانند و به دنبال محصولات ChatGPT بگردند که استراتژیهای بازاریابی آنها را بهبود میبخشد و روشهایشان را اصلاح میکند. در برخی موارد، آنها می توانند از این ابزارها به جای اینکه مجبور باشند هر طرحی را از ابتدا توسعه دهند، از این ابزارها استفاده کنند.
مربوط: ChatGPT چه معنایی برای آینده کسب و کار دارد؟
3. موارد استفاده را اختراع نکنید
اگر موارد استفاده را پیدا نکردید، ممکن است آنها به سادگی وجود نداشته باشند. تلاش برای یافتن راههایی برای جا انداختن ChatGPT در کسبوکار شما میتواند حواسپرتی باشد، نه یک پیشرفت.
مصرف کنندگان امروزی نسبت به کلاهبرداری ها و تاکتیک های بازاریابی دستکاری بسیار حساس هستند. به این ترتیب، ممکن است ایجاد تغییر در تلاشهای بازاریابی شما نتیجه معکوس داشته باشد.
به عنوان مثال، ممکن است از ChatGPT برای یادگیری نحوه صحبت با بازار هدف خود استفاده کنید. اما اگر شروع به گفتن بیش از حد عامیانه و اصطلاحات تخصصی در مورد اینکه چگونه محصولاتتان «بهتدریج» هستند، میتوانید در میان جمعیتی که میخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، بهعنوان ناامید – یا بدتر از آن، منسوخ شده مواجه شوید.
علاوه بر این، مهم است که به یاد داشته باشید که ChatGPT هنوز در مراحل اولیه است.
اگر از آن بخواهید 10 ایده بازاریابی برای تجارت الکترونیک شما ایجاد کند، احتمالاً 10 ایده دریافت خواهید کرد که بسیار شبیه به آنچه هر صاحب کسب و کار در آمریکا دریافت می کند. این ممکن است با پیشرفت فناوری تغییر کند، اما در حال حاضر، هنوز توجه لازم است تا روش استفاده از برنامه در برنامه های بازاریابی خود را اصلاح کنید.
مربوط: چگونه با استفاده از ChatGPT، ابزارهای هوش مصنوعی با ۱۰۰ دلار کسب و کار راه اندازی کنیم
بهجای تحمیل ابزارهای هوش مصنوعی بر هر جنبهای از کسبوکارتان، به راههایی برای استفاده از ChatGPT برای سرعت بخشیدن به کارهایی که قبلاً انجام میدهید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر محتوای ویدیویی تولید می کنید، از ChatGPT بخواهید یک اسکریپت ایجاد کند. اگر وبلاگ می نویسید، از آن بخواهید تا به شما در تولید عناوین خلاقانه کمک کند.
ChatGPT را بهعنوان وسیلهای برای از بین بردن تنگناها یا تقویت و سادهسازی تلاشهای فعلی خود به طور کلی در نظر بگیرید. و تحت فشار قرار نگیرید تا چیزی کاملاً جدید را امتحان کنید. ممکن است آنطور که شما امیدوارید پیش نرود.
آینده بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی
آینده ChatGPT چیست؟ به احتمال زیاد رقابت سختی است. گوگل قبلاً Bard را به عنوان یک رقیب مستقیم عرضه کرده است. صرف نظر از این، ChatGPT تا حد زیادی به عنوان یک اثبات مفهوم ظاهر شده است، به این معنی که فقط زمان زیادی است که رقبای بیشتری ظاهر شوند، یا همانطور که اشاره شد، برنامه های دیگری وارد می شوند که برنامه را با اهداف خاصی تطبیق می دهند.
وقتی صحبت از بازاریابی کسب و کار به میان می آید، آسمان واقعاً محدودیت است. این محصولات هوش مصنوعی ممکن است بسیاری از صنایع را متحول کنند، اگرچه آنها همچنین تقاضاهای جدیدی را برای بازاریابان ایجاد می کنند تا در مورد بهترین روش استفاده از چنین ابزارهایی قضاوت کنند.
در تحلیل نهایی، پیشرفتهای هوش مصنوعی بار دیگر از بازاریابان میخواهد تا از بزرگترین منبع همه استفاده کنند: ذهن انسان.
مربوط: چگونه بازاریابان می توانند از ChatGPT استفاده کنند؟ در اینجا 11 کاربرد برتر آورده شده است.