هنگامی که ChatGPT برای اولین بار راه اندازی شد، به عنوان یک تغییر دهنده بازی مورد استقبال قرار گرفت. و ببینید، تنها چند ماه بعد، آن را در حال حاضر در جریان کار در سراسر کسب و کار مختلف ادغام شده است، کمک می کند تا انسان انرژی خود را در جایی که مهم است متمرکز کند و در نتیجه کارآمدتر کار کند. اما آیا می دانستید که می توان از آن برای رشد این مشاغل نیز استفاده کرد؟
اگر کارآفرینی هستید که برای اولین بار به دنبال راهی برای رشد کسب و کار خود میگردید، ممکن است بخواهید از قدرت ChatGPT برای سادهسازی خدمات مشتری، ایجاد سرنخ، افزایش تبدیلها و ایجاد وفاداری استفاده کنید. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه.
پیدا کردن ابزار مناسب
قبل از شروع، ذکر این نکته مهم است که در دستورات زیر باید ربات چت به اینترنت وصل شود، چیزی که ChatGPT رایگان فاقد آن است. در حالی که همچنان میتوانید از آن چت ربات همانطور که هست استفاده کنید، بسیار توصیه میشود که در ChatGPT Plus مشترک شوید یا از ابزارهای جایگزین مانند Bing Chat یا ForeFront AI برای درخواستهای زیر استفاده کنید.
یافتن سریع ترین صنایع در حال رشد در یک مکان
اگر سرمایه دارید اما مطمئن نیستید که وارد چه رشته ای از کسب و کار شوید، ChatGPT می تواند با ساده کردن کار تحقیقات بازار که در غیر این صورت روزها طول می کشد کمک کند. چت ربات هوش مصنوعی می تواند اطلاعاتی در مورد صنایع با سریع ترین رشد در منطقه شما جمع آوری کند، که می توانید از آنها برای ارائه ایده ای برای کسب و کار موفق استفاده کنید.
سریع: “10 صنعت برتر که سریع ترین رشد را در سال گذشته داشته اند را در <مکان شما> شناسایی کنید و راه هایی را برای ورود به این بازارها توصیه کنید.”
کشف نقاط درد مشتری
حتی موفق ترین کسب و کارها نیز سهم خود را از انتقادات و بررسی های ضعیف دارند. اگر می خواهید با رفع کاستی ها و ایجاد وفاداری برای برند خود، مشتریان خود را خشنود کنید، شناسایی آن ها می تواند بسیار مهم باشد. ChatGPT میتواند نظرات کسبوکار شما را از چندین پلتفرم جمعآوری کند و آنها را در یک بشقاب به شما تحویل دهد.
سریع: “با تجزیه و تحلیل نظرات آنلاین اخیر، نقاط دردسر فعلی مشتری را برای <تخصص کسب و کار شما> شناسایی کنید.”
یافتن بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ یک روش کم هزینه عالی برای ایجاد تعامل و تبدیل است. در واقع، از نظر هزینه، با کمترین هزینه برای هر تبدیل، در انتهای لیست قرار دارد. اما فقط به این دلیل که آسان است به این معنی نیست که ارزان است. ChatGPT میتواند به شما کمک کند تا ایمیلهای بازاریابی کاملاً مختص به خط کسبوکارتان را پیشنویس کنید، اگر شرح شرکت خود را به آن بدهید.
سریع: “موفق ترین کمپین های بازاریابی ایمیلی را در <صنعت شما> جستجو کنید و راه هایی را برای تطبیق استراتژی های آنها پیشنهاد دهید.”
نظارت بر رقبا
مهم نیست که در چه صنعتی هستید، دانستن رقبای احتمالی شما ضروری است. این به شما کمک می کند تا بدانید با چه چیزی روبرو هستید و برای اطمینان از اینکه هیچ یک از مشاغل رقیب جلوتر از شما نمی آیند بسیار مهم است. ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا بینش هایی را ارائه دهید، که از آنها برای انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی و اصلاح طرح تجاری خود بر این اساس استفاده می کنید.
سریع: “بحث های آنلاین در مورد <نام شرکت شما> رقبا را زیر نظر داشته باشید و بینش هایی در مورد نقاط قوت و ضعف آنها ارائه دهید.”
شناسایی هشتگ ها و کلمات کلیدی پرطرفدار
استفاده از هشتگها و کلیدواژههای پرطرفدار به پست شما کمک میکند تا از موج عبور کند و توسط افراد بیشتری دیده شود. پست شما حتی می تواند توسط افرادی که لزوما بخشی از مخاطبان هدف شما نیستند دیده شود و در نتیجه آگاهی بهتری از برند شما ایجاد می کند. ChatGPT می تواند آن ها را در یک لحظه برای شما ایجاد کند.
سریع: “هشتگ ها و کلمات کلیدی پرطرفدار را در <صنعت من> شناسایی کنید و از آنها برای ایجاد 10 پست در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.”
بهینه سازی تبلیغات گوگل
چه یک شرکت استارتآپ تکشاخ یا یک رستوران کوچک باشید، Google Ads میتواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. اما اگر با یک استراتژی تبلیغاتی ضعیف همراه شود، Google Ads می تواند به سرعت گران شود. بهترین راه برای تدوین یک برنامه موثر مطالعه کارهایی است که افراد دیگر انجام می دهند. ChatGPT می تواند در این مورد کمک کند.
سریع: “تبلیغات گوگل با بهترین عملکرد را در <صنعت من> تجزیه و تحلیل کنید و راه هایی برای بهبود کپی تبلیغات و هدف گذاری پیشنهاد دهید.”
ارتباط با اینفلوئنسرها
فراخوانی اینفلوئنسر فرآیند ارتباط با افراد با نفوذی است که می توانند برند، محصول یا خدمات شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند. می توان از آن برای رشد یک کسب و کار با افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ، هدایت ترافیک و افزایش فروش استفاده کرد.
اعلان: «تاثیرگذارترین یوتیوببرها و وبلاگنویسان را در <صنعت و مکان خود> شناسایی کنید و راههایی برای نزدیک شدن به آنها برای همکاری پیشنهاد دهید.»
تحلیل استراتژی قیمت گذاری
هیچ کس خرید یک محصول گران قیمت را دوست ندارد، اما داشتن قلب بزرگ و قیمت بسیار پایین محصول شما می تواند منجر به از دست رفتن درآمد شود. با استفاده از ChatGPT، می توانید بهترین قیمت را برای محصولی تعیین کنید که هم رضایت مشتری و هم سود را به حداکثر برساند.
سریع: “با تجزیه و تحلیل رقبا در <موقعیت شما> موثرترین استراتژی های قیمت گذاری را برای <نوع محصول خود> بیابید.”
بینش رفتار مصرف کننده
ChatGPT با کمک به شما در درک اینکه مشتریان در صنعت شما چه چیزی را خریداری میکنند و چه چیزی بر انتخابهای آنها تأثیر میگذارد، به جذب بینشهای رفتار مصرفکننده و تبدیل آنها به استراتژیها کمک میکند.
سریع: “آخرین تحقیقات در مورد رفتار و ترجیحات مصرف کننده را در <بازار هدف خود> بیابید و راه هایی را برای سود بردن از این بینش ها پیشنهاد دهید.“
© IE Online Media Services Pvt Ltd
اولین بار منتشر شده در: 29-04-2023 ساعت 20:21 IST