همانطور که خرده فروشان پوشاک با عقب نشینی مصرف کنندگان در مخارج اختیاری دست و پنجه نرم می کنند، چند موضوع رایج در حال ظهور هستند. برخی از آنها روی مصرف کنندگان اصلی تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر در حال آزمایش فناوری های پیشرفته هستند.
در اینجا چهار روند برای تماشا وجود دارد.
1. خرده فروشان پوشاک با کاهش مصرف کنندگان با مشکل مواجه هستند.
- بر اساس گزارش رویترز، حتی اگر از انتظارات سه ماهه اول فراتر رفت، لیوایز گفت که حاشیه ناخالص سال 2023 به دلیل سطوح ترفیع بالاتر از پیش بینی شده کاهش خواهد یافت.
-
Gap Inc همچنین در مورد سال 2023 سخت هشدار داد و انتظار داشت که فروش خالص در محدوده تک رقمی پایین تا متوسط کاهش یابد.
دیدگاه ما: خرده فروشان باید ارزش خود را ثابت کنند. اگر برندها نمی توانند قیمت ها را پایین بیاورند، باید راه دیگری برای ارائه ارزش به مشتریان بیابند، چه از طریق راحتی، کیفیت، یا تخفیف ها و مزایای برنامه ریزی شده استراتژیک.
2. از آنجایی که برندهای بومی دیجیتالی در تلاش برای افزایش مقیاس هستند، بسیاری در حال تجدید نظر در کتاب بازی D2C هستند.
دیدگاه ما: برای موفقیت در کنار برندهای معتبر، شرکتهای D2C باید فراتر از فروش آنلاین یا فقط در فروشگاه فکر کنند.
سوزی داویدخانیان، تحلیلگر ما گفت: «آنچه منجر به یک تجارت موفق میشود، داشتن راههای متعدد برای فروش محصول و یافتن شرکای مناسب برای کمک به شما در انجام آن است. این به معنای استفاده از مدلهای عمدهفروشی، تجارت اجتماعی یا هر تعداد استراتژی دیگر برای رسیدن به حداکثر تعداد مصرفکنندگان است.
3. رقابت بین شرکت های فست مد داغ می شود.
- اچ اند ام و زارا، دو تا از بزرگترین خردهفروشیهای فست مد در جهان، به دنبال کسب رتبه اول هستند. در سه ماهه اول، زارا از H&M پیشی گرفت زیرا رکورد سود خود را برای سال 2022 گزارش کرد (در حالی که H&M افزایش فروش کمتر از حد انتظار برای سه ماهه اول را گزارش کرد).
-
شین اهداف درآمدی بزرگی را تعیین کرده است. طبق گزارش فایننشال تایمز، این خردهفروش میگوید درآمد خود را تا سال 2025 دو برابر خواهد کرد و به تقریباً 60 میلیارد دلار خواهد رسید که از مجموع فروش سالانه H&M و زارا بیشتر خواهد شد.
- در همین حال، شرکت اروپایی Primark در حال گسترش بیشتر به ایالات متحده است و فروشگاه هایی را در سراسر جنوب ایالات متحده افتتاح می کند تا به پایگاه های مشتریان خود در تگزاس و فلوریدا رسیدگی کند.
عامل پایداری: همانطور که مصرف کنندگان به دنبال راه های پایدارتری برای خرید هستند، برندهای فست مد به دنبال راه هایی برای کاهش حجم انبوه زباله ای هستند که تولید می کنند. برخی، مانند H&M، برنامههای فروش مجدد را راهاندازی کردهاند که ضمن کاهش ضایعات، سود را نیز افزایش میدهد. دیگران، مانند Primark، مواد پایدار تری برای لباس های خود تهیه می کنند.
دیدگاه ما: با توجه به اینکه همه برای مشتریان مشابهی رقابت می کنند، خرده فروشان فست مد باید راه هایی برای متمایز ساختن خود بیابند. در نظر گرفتن خطوط محصول مشترک (که به تمایل مصرف کنندگان برای اقلام منحصر به فرد یا سخت به دست میآید) یا یافتن راههایی برای یکپارچهتر کردن سفر خرید (از طریق گزینههای پرداخت انعطافپذیر یا پیکاپ) میتواند دو استراتژی باشد.
4. خرده فروشان مد از فناوری برای گسترش دامنه استفاده می کنند.
- اسنپ با خرده فروشانی مانند گودر، پرنسس پولی و گوبی کشمیر همکاری می کند تا محصولات خود را از طریق لنزهای آزمایشی AR پلت فرم رسانه اجتماعی تبلیغ کند.
- مربی، آدیداس و تامی هیلفیگر در هفته مد Metaverse امسال شرکت کردند و آخرین مجموعه های خود را در یک نمایش مد دیجیتال بین پلتفرمی به نمایش گذاشتند.
- پس از یک آزمایش موفقیت آمیز در طول فصل تعطیلات 2022، Bloomingdale’s Outlet همکاری خود را با پخش زنده برنامه تلفن همراه ShopShops تمدید کرد.
- ChatGPT و دیگر راهکارهای هوش مصنوعی مولد ممکن است نقش مهمی در تجارت الکترونیک مد داشته باشند و به برندها کمک کنند تا جستجو و کشف محصول را افزایش دهند، توضیحات محصول را تولید کنند، یا حتی محصولات را سفارشی یا مشترک ایجاد کنند.
دیدگاه ما: آزمایش با فناوری پیشرفته می تواند به برندهای مد برتری بدهد، اما مهم است که مطمئن شوید این فناوری با مصرف کنندگان طنین انداز می شود. برای مثال، بر اساس نظرسنجی KPMG در فوریه 2023، تنها 18 درصد از نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی از متاورس در سال گذشته استفاده کردهاند و سرمایهگذاری در این فناوری را به یک قمار تبدیل کردهاند.
این در ابتدا در خبرنامه Retail Daily ارائه شد. برای اطلاعات بیشتر، آمار و روندهای خرده فروشی، در اینجا مشترک شوید.