گفتن اینکه ظهور فناوریهای مدل زبان بزرگ – و به طور خاص انتشار ChatGPT توسط OpenAI در اواخر سال 2022 – نظرات را در صنعت مشاور مالی تقسیم کرده است، دست کمگرفتن است.
از یک طرف، برخی از ناظران هشدار می دهند که غیرقابل اعتماد بودن ChatGPT خطرات قانونی و اعتباری قابل توجهی را برای هر کسب و کاری که از آن برای تولید متن بعدی استفاده می کند، ایجاد می کند. برخی از شرکتهای مورگان استنلی در حال توسعه و ارائه قابلیتهای هوش مصنوعی مکالمهای برای مشاوران خود هستند. شرکتهای فینتک مانند Orion Advisor Technology به سرعت ابزارهایی را برای مشتریان مشاور خود، بازاریابی و سایر عملکردها منتشر میکنند.
در وسط، اکثریتی دوسوگرا-اگر کنجکاو باشند، و یکی از آنها تیم رهبری فناوری در ریموند جیمز است. مطمئناً، این شرکت به دقت توسعه فناوری را زیر نظر دارد و حتی به نیروهای مشاور مستقل خود اجازه می دهد تا از آن در عملیات محلی خود استفاده کنند. با این حال، در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ادغام ChatGPT در سطح شرکت یا ترویج فعال استفاده از آن وجود ندارد.
این توضیحی بود که وین کامپاگنولی و بلا آلیر در مصاحبه ای در جریان کنفرانس Elevete این شرکت در سال 2023 در اورلاندو، فلوریدا که چندین هزار نماینده مستقل را در این هفته گرد هم می آورد، با ThinkAdvisor به اشتراک گذاشتند.
کامپاگنولی، مدیر ارشد اطلاعات ریموند جیمز، و آلر، معاون اجرایی فناوری و عملیات، به ThinkAdvisor گفتند که تمرکز واقعی آنها بر گسترش و بهبود مجموعه برنامهها و ابزارهای پشتیبانی است که توسط گروه مشتری خصوصی ریموند جیمز، که تقریباً شامل آن میشود، استفاده میشود. 8700 مشاور تا 31 دسامبر که تقریباً 5070 نفر از آنها مشاوران مستقل و حدود 3630 نفر از آنها کارمند هستند.
به گفته کامپاگنولی و آلر، که برای چندین دهه با هم در زمینه فناوری مشاور در چندین شرکت بزرگ کار می کنند، برای رهبران در موقعیت خود مهم است که دیدگاهی سطحی در مورد هر فناوری جدید داشته باشند، حتی اگر این فناوری نویدهای بالقوه فوق العاده ای داشته باشد. آینده.
این بدان معنا نیست که این زوج و تیم فناوری آنها سر خود را با توجه به ChatGPT، LLM یا هر فناوری نوظهور دیگری در شن و ماسه قرار می دهند. در عوض، همانطور که در مصاحبه پرسش و پاسخ زیر ذکر شد، رهبری اجرایی در ریموند جیمز احساس میکند که این لحظهای برای نظارت دقیق است – و به مشاوران مستقل اجازه میدهد موارد استفادهای را آزمایش کنند که برای رویکرد خاص آنها در خدمت به مشتریان و اداره کسبوکارشان منطقی است.
THINKADVISOR: لطفاً می توانید با ارائه یک نمای کلی از کار فناوری در ریموند جیمز شروع کنید؟
VIN CAMPAGNOLI: چیزهای هیجان انگیز زیادی در جریان است. یکی از چیزهایی که اخیراً ما واقعاً به آن افتخار می کنیم یک برنامه تلفن همراه اصلاح شده به نام دسترسی مشتری است. این یک برنامه کاربردی رو به مشتری است که از کار مشاوران ما پشتیبانی می کند.
بازخوردها در حال حاضر بسیار قوی بوده است، حتی اگر آن را در ابتدای آوریل منتشر کردیم. ظاهر و احساس جدیدی دارد که واقعاً با مشتریان نهایی طنین انداز می شود.
ما همچنین در مورد ویژگی “فرصت ها” در برنامه مشاور بسیار هیجان زده هستیم. این قابلیتی است که ما در طول زمان آن را تقویت خواهیم کرد، اما در این نسخه اصلی تازه منتشر شده، ابزاری با کاربری آسان است که در 15 حوزه مختلف خدمات مشتری و [prepares] تغییرات و اقداماتی برای مشاوران که در جلسه بعدی با مشتریان خود مطرح کنند.
شاید مشتری در حال رسیدن به سن بازنشستگی مهمی باشد، یا یک ذینفع مفقود شده یا اوراق قرضه ای که دارند در حال سررسید است. این یک منبع هوشمند است که برای جستجوی این اطلاعات به مشاور نیاز ندارد. به طور خودکار به آنها تحویل داده می شود.
تا کنون، بازخوردها باورنکردنی بوده است و میزان پذیرش این ویژگی نسبتاً جدید به تازگی بالا رفته است. تقریباً 90٪ از مشاوران در Private Client Group به طور فعال از آن استفاده می کنند، که با توجه به اینکه چند ماه پیش معرفی شد، باور نکردنی است.
بلا آلیر: سیستم مدیریت پورتفولیو مشاور نیز با قابلیت های جدید تعادل بهبود یافته است. ما قبلاً یک شخص ثالث داشتیم که فقط پشتیبانی متعادل کننده را برای مشاوران اختیاری ما انجام می داد، اما اکنون یک راه حل داخلی داریم که هم برای مشاوران اختیاری و هم برای مشاوران غیر اختیاری در دسترس است.
این محبوب بوده و باعث صرفه جویی در وقت و تلاش مشاوران می شود. پیش از این، مشاوران غیر اختیاری مجبور بودند کارهای دستی زیادی را برای انجام معاملات مشتری انجام دهند. آنها تماس های فردی برقرار می کردند و تغییرات خاصی ایجاد می کردند. اکنون که این سیستم برای تسهیل تراکنش های آسان تر راه اندازی شده است، باید بسیار سودمند باشد.
هدف بزرگ بعدی نوسازی وب سایت است.
آیا می توانید در مورد تاکیدی که در طول کنفرانس Elevete درباره استفاده از فناوری برای کمک به شرکت برای رسیدن به هدف بلندپروازانه 2 تریلیون دلاری AUA خود تا سال 2030 شنیده ایم صحبت کنید؟ این باید کمی به شانه های شما فشار بیاورد، اما همچنین بر اهمیت شغل شما تأکید می کند. چگونه این انتظارات را مدیریت می کنید و مطمئن می شوید که بودجه خود را عاقلانه برای رسیدن به آن اهداف خرج می کنید؟
کامپاینولی: این یک سوال عالی است. اول از همه، من می گویم بله، به ما فشار می آورد، اما این چیز خوبی است. رابطه ای که بلا و من با همه تیم مدیریت اجرایی کسب و کارمان داریم، چیزی است که به آن افتخار می کنیم، و بسیار خوب است که آنها چنین اعتمادی به ما دارند.
اصل راهنمای ما در همه اینها این است که ما نمی توانیم فقط به خاطر فناوری جدید به دنبال فناوری جدید باشیم. همه چیز باید در مورد فناوری به خاطر تجارت باشد.
جایی که لاستیک برای ما به جاده برخورد می کند، همکاری با مشاوران ما است. ما 18 مشاور در شورای فناوری مشاوره داریم که هر ماه با آنها ملاقات می کنیم. این جلسات با دو گردهمایی حضوری در سال تکمیل می شود تا عمیق تر شود.
ما آنچه را که روی آن کار می کنیم انجام می دهیم و اطمینان می دهیم که تصمیمات و راه حل های فناوری واقعاً نیازهای آنها را برآورده می کند. این یک نقطه مهم اتصال است. ما مطمئن میشویم که هیچ زمانی را برای فناوریای که چیزی مثبت برای کسبوکار ما ایجاد نمیکند، چه در سطح مشاور و چه در سطح استراتژیک کلی، تلف نمیکنیم.
ما می دانیم که می توانیم موفق شویم زیرا هنوز فرصت های زیادی برای آزاد کردن زمان و منابع برای مشاورانمان با قرار دادن فناوری بهتر در دست آنها وجود دارد. این کار چیزهایی مانند ویژگی فرصتها را که ذکر کردم و توانایی سادهسازی مدیریت پورتفولیو و تعادل مجدد ایجاد میکند.
اما بله، این یک هدف بزرگ است. من در تمام آن جلسات استراتژی می نشینم و این هیجان انگیز است که چقدر در مورد فناوری صحبت می شود.
آلیر: یک تفاوت برای وین و [me] این است که ما سال ها با هم کار کرده ایم – سال ها بیشتر از آنچه که من می خواهم اعتراف کنم.
یکی از مهمترین چیزها برای ما این است که شاهد پیشرفت افراد و ساختن آن تیم قوی باشیم. ما یک تیم فناوری فوق العاده در سازمان ایجاد کرده ایم. آنها تجارت را عمیقاً درک می کنند و ما اطمینان می دهیم که آنها متوجه می شوند که مشاوران چه کاری انجام می دهند و چرا.
اگر استخدامهای جدیدی از بیرون میآیند و از کسبوکار مشاور درک نمیکنند، ما آنها را به میدان میفرستیم و آنها زمان خود را صرف یادگیری راهحلها میکنند. این یک نکته کلیدی در موفقیت ما است.
فلسفه ما این است که توسعه دهندگان باید کسب و کار را به خوبی خود افراد تجاری یا حتی بهتر از آن در واقع بشناسند. آنها باید هم نیازها و هم عملیات را درک کنند.
کامپاینولی: این همچنین کمک می کند که تیم ما واقعاً اهمیت می دهد و آنها انگیزه واقعی را از کار خود می گیرند. آنها می توانند ببینند که کار آنها روی فناوری تأثیر زیادی بر مشتریان واقعی و خانواده آنها دارد.
توسعهدهنده اصلی که پشت ویژگی Opportunities بود، یک مثال عالی است. هیجانی که او از دیدن آن پروژه در پایان آن به دست آورد واقعاً چیز خاصی برای دیدن است.
شما به عنوان تیم رهبری فناوری در ریموند جیمز، چگونه به چشم انداز فناوری گسترده تر در حال توسعه خارج از صنعت فکر می کنید؟ مثلاً ChatGPT و OpenAI را چه می دانید؟ آیا آنها بر طرز فکر شما در مورد نحوه انجام کارتان تأثیر دارند؟
آلیر: البته که انجام می دهند. چطور نتوانستند؟ این چیزها واقعاً امروز در چهره همه ما وجود دارد و باید به آن توجه کنیم.
کامپاینولی: درست است. همانطور که گفتیم، ما فقط به دنبال جدیدترین فناوری نیستیم زیرا جدید است، بلکه نمیتوانیم روی فناوریهای نوظهور نیز سر خود را در شن و ماسه بگذاریم.
ChatGPT، از دیدگاه ما، هنوز یک سوال باز است. ما دیدهایم که برخی شرکتها آن را کاملاً ممنوع کردهاند، اما ما این کار را انجام ندادهایم. ما مشاورانی داریم که در حال حاضر در شرکتهایشان با آن بازی میکنند، و در حال بررسی و تحقیق هستیم تا ببینیم آیا ارزش تجاری واقعی وجود دارد که بتوانیم در سطح شرکت به دست آوریم. این هنوز یک سوال باز است.
من اضافه میکنم که ما قبلاً از قابلیتهای پردازش زبان طبیعی استفاده میکنیم، بنابراین به هیچ وجه از هوش مصنوعی اجتناب نمیکنیم. ما با همه این موارد بازی میکنیم و آنها را آزمایش میکنیم، اما همه اینها با این سؤال مرتبط است که ما در تلاشیم از منظر تجاری چه چیزی را حل کنیم.
آلیر: فناوری پشت مرکز فرماندهی دیجیتال ما و نظارت بر مشکلات برنامه های ما از هوش مصنوعی نیز استفاده می کند، همانطور که از رویکرد امنیت سایبری ما استفاده می کند. این با نظارت بر وضعیت عادی و پرچمگذاری در هنگام بروز جهش یا تغییرات سریع هدایت میشود.
وقتی حالت عادی از بین می رود، این هوش مصنوعی است که ما را به هشدار قبل از اینکه یک انسان با ما تماس بگیرد و بگوید مشکلی وجود دارد، به ما می کشاند.
در یک یادداشت شخصی تر، می توانید در مورد رابطه طولانی مدت حرفه ای خود بیشتر توضیح دهید؟ این باید به عنوان نمودار مسیر شما مفید باشد.
کامپاینولی: اول جواب میدم اگه مشکلی نداره فوق العاده مفید است. در این مرحله از همکاری ما، می دانیم که یکدیگر چگونه فکر می کنند. وقتی به دنبال استعداد یا تصمیم گیری عملیاتی هستیم، یکدیگر را غافلگیر نمی کنیم.
بلا، بیش از هرکسی که با او کار کرده ام، یک رهبر واقعی است. افراد زیادی از رهبری او و مشارکت ما در سازمان ها پیروی کرده اند. داشتن چنین ارتباطی واقعاً خاص است، زیرا حتی در بخش فناوری، این تجارت همه چیز در مورد روابط است.
وقتی افراد ارشد فناوری را استخدام می کنید، دانستن اینکه چه کاری انجام داده اند و چگونه فکر می کنند برای موفقیت بسیار مهم است. با بلا و [me]، ما در همان صفحه هستیم.
آلیر: این خیلی مفید است. همانطور که وینس گفت، ما مجبور نیستیم مدام افکار خود را برای یکدیگر توضیح دهیم.
ما یک چشم انداز مشترک داریم. این دلیل بزرگی است که چرا ما توانسته ایم آنچه را که در 10 سال گذشته در اینجا در ریموند جیمز انجام داده ایم، انجام دهیم. دلیلش این است که ما تیمی داریم که به خوبی با هم کار می کنند. آن تفاوت زیادی ایجاد می کند.
(تصویر: Vin Campagnoli و Bella Allaire)