بروکسل، 24 آوریل (رویترز) – سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) به گروه نگرانی در مورد ChatGPT و دیگر چت ربات های هوش مصنوعی پیوسته و از آژانس های حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا می خواهد که این فناوری و آسیب های احتمالی برای افراد را بررسی کنند.
محبوبیت روزافزون ChatGPT هوش مصنوعی باز تحت حمایت مایکروسافت (MSFT.O) که میتواند انسانها را تقلید کند و متن و تصویر را بر اساس اعلانها ایجاد کند، سایرین مانند Google Alphabet (GOOGL.O)، بخش ابری آمازون (AMZN.O) را تشویق کرده است. AWS و Meta Platforms (META.O) برای اعلام ابزارهای مشابه.
BEUC، گروه چتر 46 سازمان مصرفکننده از 32 کشور، نگرانیهای خود را در نامههای جداگانهای در اوایل این ماه به شبکه مقامات ایمنی مصرفکننده (شبکه CSN) و شبکه مقامات حمایت از مصرفکننده (شبکه CPC) اعلام کرد.
گروه لابی گفت محتوای تولید شده توسط ربات های چت که به نظر درست و قابل اعتماد به نظر می رسد اما اغلب از نظر واقعی نادرست است، می تواند مصرف کنندگان را گمراه کند و همچنین منجر به تبلیغات فریبنده شود. در این بیانیه آمده است که مصرف کنندگان جوان و کودکان در برابر چنین خطراتی آسیب پذیرتر هستند.
اورسولا پاچل، معاون مدیر کل BEUC، «بنابراین BEUC از شما میخواهد خطراتی را که این سیستمهای هوش مصنوعی برای مصرفکنندگان ایجاد میکنند، بررسی کنید تا حضور آنها در بازارهای مصرف را شناسایی کنید و بررسی کنید که چه اقدامات اصلاحی باید برای جلوگیری از آسیب مصرفکننده انجام شود». در نامه ای به شبکه CPC و کمیسیون اروپا نوشت.
این گروه همچنین از شبکه ایمنی مصرف کننده خواست تا تبادل اطلاعات و بررسی خطرات ایمنی این محصولات را آغاز کند.
گزارش توسط Foo Yun Chee; ویرایش توسط کریستن دونووان
استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.