حتی زمانی که اپل Apple Music Classical و یک آیفون 14 بسیار زرد را در مارس 2023 منتشر کرد، در حالی که چین را آرام می کرد، به آینده در هند نگاه می کرد.
هر ماه، AppleInsider همه اخبار مربوط به اپل را بررسی میکند، جالبترین مسائل را انتخاب میکند، و همه زمانهایی را که روندهای واضحی در حال ظهور است، مشخص میکند. مانند مارس 2023، زمانی که میدانید ChatGPT جهان را تحت کنترل خود درآورد و بنابراین هیچکس دیگر نیازی به بررسی چیزی ندارد.
در 31 مارس 2023، AppleInsider از بینگ و ChatGPT پرسید که اپل در این ماه چه کار کرده است.
در حالی که تنها چند ساعت تا پایان ماه باقی مانده است، اپل هنوز هیچ رویداد مهم یا انتشاری در مارس 2023 اعلام نکرده است. با این حال، رویداد بهاری اپل معمولا در روزهای دوشنبه یا سهشنبه در اواسط تا اواخر مارس برگزار میشود.
در ادامه آمده است: «20، 21، 27 و 28 مارس 2023 همه شرطبندیهای مناسبی هستند. “آیا چیز دیگری هست که بتوانم به شما کمک کنم؟”
در نتیجه، اگر در حال خواندن این مطلب در آیفون 14 زرد رنگ هستید یا در حال گوش دادن به Apple Music Classical هستید، باید چیزهایی را تصور کنید. یا اگر اکنون در حال بررسی معیارهای توسعهدهنده App Store خود هستید که قیمت برنامه خود را تغییر میدهید، مقاومت در برابر آب Apple Watch Ultra خود را آزمایش کنید یا از طریق ماهواره در هر یک از شش کشور دیگر درخواست کمک کنید.
راه اندازی های اصلی اپل
شاید ChatGPT طعنه آمیز بود، یا شاید به این واکنش نشان می داد که به نظر می رسد اپل قصد دارد نمایندگان چت هوش مصنوعی را با محدودیت سنی محدود کند.
یا شاید فقط یک حفاری بود. شاید ChatGPT گفته باشد که اپل در ماه مارس هیچ کاری انجام نداده است زیرا آیفون 14 زرد هیچ چیز جدیدی به جز رنگ به دنیا نیاورد.
چند سالی است که اپل با رنگ آمیزی جدید روی نسخه قدیمی، نقطه وسط بین یک نسخه اصلی آیفون و نسخه بعدی را مشخص کرده است، اما امسال متفاوت بود.
امسال رنگ جدید زرد بود. شخصاً ظاهراً با سلیقهتر از آن چیزی است که در عکسها به نظر میرسد، اما در آن عکسها، اپل میتوانست مقدار زیادی پول نقد در عینک آفتابی جمع کند.
نه تنها آن رنگ بر همه چیز دیگر در مورد آیفون 14 غلبه کرد، بلکه هیچ چیز دیگری هم وجود نداشت. بنابراین هر بررسی در چاپ یا ویدیو حداقل 80 درصد از فضای خود را به تشخیص دقیق رنگ زرد در تلفن اختصاص می دهد.
MKBHD درست متوجه شد. در کوتاه یوتیوب — ارزش بررسی کامل را نداشت — او نشان داد که رنگ زرد جدید مقدار رنگ هگزادسیمال #FCE472 است. آن را در فتوشاپ قرار دهید، و آن را دریافت خواهید کرد.
جالب اینجاست که از آنجایی که در سال 2022 یک آیفون سبز رنگ وسط چرخه و در سال 2021 یک آیفون بنفش داشتیم، تعداد کمی از مردم منتظر بودند ببینند آیفون امسال چه خواهد بود. به نوعی امسال، ما سریعتر از همیشه به سراغ شایعات در مورد عرضه اصلی بعدی آیفون رفتیم.
و تقریباً هر اطلاعاتی در مورد آیفون 15 پرو به نظر می رسید که مربوط به دکمه ها باشد.
به نظر میرسد اجماع عمومی این است که اگر اپل دکمههای فیزیکی آیفون، بهویژه سوئیچ قطع صدا را رها کند، شرمآور خواهد بود. اما همچنین میدانید که اپل این کار را به خوبی انجام میدهد، که طراحیهای آن همیشه درجه یک هستند.
به طور کلی، این درست است، اما شهرت در مارس 2023 با عرضه اپل موزیک کلاسیک که با تأخیر زیادی همراه بود، کمی از بین رفت.
Apple Music Classical
به طور دقیق، Apple Music Classical هر کاری را که اپل قول داده بود انجام می دهد.
در موسیقی پاپ، راک، فولکلور یا تقریباً هر سبک دیگری از موسیقی، میتوانید آنچه را که میخواهید با جستجو بر اساس عنوان یا هنرمند پیدا کنید. با کلاسیک، آهنگ مورد علاقه شما قطعاً ده ها بار ضبط شده است.
و حتی اگر می دانید که ارکستر سمفونیک شهر بیرمنگام را دوست دارید، احتمال زیادی وجود دارد که CBSO چندین نسخه را ضبط کرده باشد.
ویژگی جستجوی Apple Music Classical به طور خاص برای کلاسیک طراحی شده است. اگر از طرفداران افراطی هستید، ظاهراً می توانید موسیقی را با شماره کاتالوگ شرکت ضبط جستجو کنید.
و اگر شنونده ای بسیار بسیار معمولی هستید، می توانید بر اساس ساز موسیقی مورد علاقه خود جستجو کنید.
این واقعاً می تواند با توانایی جستجوی موسیقی کلاسیک که در آن فیلم یا تبلیغ استفاده شده است، انجام دهد، اما، واقعاً، جستجوی Apple Music Classical عالی است.
اما خیلی چیزهای دیگر اینطور نیست.
Apple Music Classical عالی است، اما به نوعی سمفونی ناتمام است
Apple Music Classical یک برنامه مجزا از Apple Music است، اما باید اشتراک Apple Music داشته باشید. برنامه کلاسیک به شما امکان میدهد هر چیزی را پیدا کنید و آن را پخش کنید، اما نمیتوانید چیزی را برای گوش دادن به آفلاین دانلود کنید – مگر اینکه بتوانید.
آهنگی را در Apple Music Classical پیدا کنید. سپس، هنگامی که به برنامه موسیقی معمولی می روید، آن آهنگ نشان داده می شود و می توانید آن را از آنجا دانلود کنید.
و با وجود همه چیزهایی که جستجوی موسیقی کلاسیک را در این برنامه جدید ایجاد کرده است، ظاهراً آنها را در برنامه معمولی Music کاهش داده است. اپل در سند پشتیبانی مارس 2023 میگوید: «ضبطها، آثار و آهنگسازان در برنامه Apple Music ظاهر نمیشوند و فقط در برنامه Apple Music Classical قابل دسترسی هستند.
اپل این را بی سر و صدا گفت، در حالی که نسبتاً فریاد می زد که Apple Music Classical با صدای فوق العاده با کیفیت بالا عرضه می شود. اما Apple Music Classical به دلایلی منحصراً یک برنامه آیفون است و هیچ یک از هدفون های اپل موسیقی را با آن کیفیت بالا پخش نمی کند.
گفتن به اپل چه کاری انجام دهد
طرفداران موسیقی کلاسیک قرار است نظرات خود را به اپل ارائه دهند، بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم بعد از آن به کجا می رود. با این حال، اپل بهترین سابقه را برای گوش دادن به مردم ندارد – و گاهی اوقات می توانید دلیل آن را درک کنید.
مانند اکنون، زمانی که مقررات اتحادیه اروپا می تواند اپل را مجبور کند که پیام ها را باز کند و آن را با سیستم های دیگر کار کند. احتمالاً این به معنای RCS است، که گوگل اصرار دارد آن را تحت فشار قرار دهد، حتی با وجود اینکه هرگز نتوانسته است خود آن چیز را پیاده کند.
اتحادیه اروپا قدرتمند است، اتحادیه اروپا قصد دارد از جمعیت خود محافظت کند، و اتحادیه اروپا قابل ستایش است. اما در این مورد، بزرگ شوید.
پیامها با سیستمهای دیگر به خوبی کار میکنند، فقط برای آنها متن ارسال میکند.
اتحادیه اروپا کارها را انجام می دهد، که خوب است. اما گاهی اوقات با تکنولوژی عقب تر است
حباب های سبز، حباب های آبی، به نظر می رسد همه اینها گوگل را بیش از حد داغ می کند، اما در خارج از ایالات متحده، هیچ کس اهمیتی نمی دهد. واتس اپ بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، و به قدری که کاربران آیفون دور از ایالات متحده ممکن است حتی اگر بپرسید سبز یا آبی به معنای پیام ها هستند، حدس بزنند.
این به معنای کاهش اهمیت در ایالات متحده نیست، حتی اگر تیم کوک بگوید که کاربران آمریکایی آیفون واقعاً آنقدرها نگران نیستند. اما اتحادیه اروپا خارج از ایالات متحده است و مسائل مهم تری برای مقابله دارد.
جایگاه جهانی اپل
به نظر می رسد که کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که خارج از ایالات متحده هستند و در مارس 2023، جایی که قرار بود هند باشد.
فاکسکان، سازنده بزرگ آیفون اپل، در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کارخانه 700 میلیون دلاری در این کشور است. پگاترون آن خبر را شنید و گفت: “آره، خب، پس ما یک کارخانه دوم در هند می سازیم.”
یک چیز غیرعادی در مورد هند این است که حداقل در بخشهایی از این کشور، قوانین کار این کشور کار شبانه را ممنوع میکند. این بخشی از حفاظت از کارگران است، و آن مناطق همچنان قوانینی در مورد زنان – اکثریت نیروی کار آن – دارند که مجبورند شب کار کنند.
اما در غیر این صورت، هند از فشار اپل و فاکسکان تسلیم شده است. بهویژه به دلیل این شرکتها، اکنون یک منطقه در هند به کارخانهها اجازه میدهد 24 ساعت شبانه روز کار کنند.
معنی آن در عمل این است که کارخانهها در ایالت کارناتاکا در جنوب هند، اکنون به جای یک شیفت، دو شیفت خواهند داشت و به جای اینکه کارخانه در طول شب بیکار بماند. اما اپل و فاکسکان تازه از این موفقیت چشمگیر در یکی از مناطق هند، چیزهای بیشتری می خواهند.
در این ماه اپل نیز با تغییر مدیران خود به منظور تاکید بر این کشور به عنوان منطقه فروش به تنهایی، علاقه خود به هند را رسمی کرد. پیش از این، فروش و درآمد هند به عنوان بخشی از امور مالی اپل در اروپا گزارش شده بود.
و سپس نحوه کار اپل برای بهبود سیستم های آب هند نیز وجود دارد. این ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما اپل در مورد آب چیزهای خود را میداند، همانطور که با نحوه برخورد دستگاههایش با غوطهور شدن نشان داده میشود.
اپل واچ و روشا بازیابی شده منبع تصویر: G1
به عنوان مثال، در مارس 2023، یک آیفون 11 از رها شدن یک هفته در دریاچه جان سالم به در برد و یک اپل واچ گمشده، تمام شب را به اعماق اقیانوس کشید.
هنوز کشورهای بیشتری
تمام تمرکز روی هند ممکن است باعث شده باشد که چین کمی کنار گذاشته شده باشد و اگر چنین است، آنچه در مجمع توسعه چین در این ماه رخ داد نمی تواند کمکی کند. یا بهتر بگویم، قابل توجه بود که چه اتفاقی نیفتاد.
این رویداد تحت حمایت دولت چین قبلاً یک گردهمایی سالانه بود که در آن، از جمله، مدیران عامل شرکت های آمریکایی با مقامات صحبت می کردند و خوب بازی می کردند. این انجمن یک وقفه مختصر در مورد COVID-19 داشت، اما در این ماه بازگشته بود – اما بیشتر مدیران عامل ایالات متحده چنین نبودند.
بیشتر آنها به تنشهای بین ایالات متحده و چین نگاه کردند و تصمیم گرفتند به سازماندهندگان بگویند که در آن شب موهای خود را میشویند. اما تیم کوک که از روابط همزیستی اپل و چین صحبت کرد، از معدود مدیران اجرایی ایالات متحده که در این مراسم حضور داشتند، بودند.
در مقابل، چین توصیه هایی به کوک داشت. بر اساس گزارشها، ژنگ شانجی، رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین به کوک گفته است تا شیوههای امنیت دادههای اپل را بهبود بخشد.
پاسخ کوک گزارش نشد.
موضع اپل
البته اپل معروف است که شیوه های امنیتی قوی دارد و در تلاش خود برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، حتی بارها با FBI درگیر شده است. اما اگر این قابل تحسین است و اپل را در کنار فرشتگان قرار می دهد، این شرکت در مارس 2023 به از دست دادن امتیاز نسبت به کارکنان خود ادامه داد.
با این حال، اپل به اقدامات غیرقانونی ضد اتحادیه متهم شد، این بار به اتهام اخراج پنج کارمند خردهفروشی به این دلیل که آنها برای سازماندهی نمایندگی اتحادیه در فروشگاهها کار میکردند.
یکی از آن پنج نفر گفت که اخراج او پس از یک سال تلاش ضد اتحادیه توسط اپل صورت گرفت. او گفت: «آنها کاملاً موفق شدند اراده سازماندهی در فروشگاه ما را از بین ببرند.
موضع اپل این است که کارکنان نیازی به اتحادیه ندارند، کارمندان اپل استور مهم و گرامی هستند، و اینکه اتحادیه فقط مانع ایجاد می شود. به نظر می رسد که این حتی درست بود، در زمانی که اپل برای اولین بار خرده فروشی را متحول کرد.
اما این از بین رفته است و اپل در حال تضعیف شهرت خود است، چیزی که منجر به موفقیت جهانی اپل استورها شده است.
هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست
اقدامات ضد اتحادیه اپل ممکن است هر کسی را هنگام ورود به فروشگاه اپل مکث کند، اما احتمالاً به این دلیل نیست که جنرال موتورز تصمیم گرفته است که کافی است. درست در اواخر ماه مارس، جنرال موتورز فاش کرد که کارپلی و اندروید اتو اپل را کنار میگذارد.
رانندگان جنرال موتورز، نگاهی مشتاقانه به آینده CarPlay بیندازید که از دست خواهید داد
گفت که CarPlay در خودروهای خود با موتورهای بنزینی ادامه خواهد داد، اما این در واقع فقط میگوید که نمیتوان آن را از این موتورها خارج کرد. جنرال موتورز با خودروهای برقی به آینده نگاه می کند و سیستم اطلاعات سرگرمی خود را در خودروهایش می خواهد.
فقط، واقعاً سیستم خودش را نمیخواهد، میخواهد به ساخت ماشینها ادامه دهد در حالی که شخص دیگری تمام کارهای رابط کاربری را انجام میدهد. به طور خاص، از گوگل می خواهد که جایگزین CarPlay جنرال موتورز را توسعه دهد.
اگر ChatGPT هنوز خوب بود، مدیران GM می توانستند از آن بپرسند که گوگل چه خواهد کرد. و اگر واقعاً مفید بود، مطمئناً پاسخ میداد که Google Android Auto را با نامی جدید و با قیمتی بالاتر وارد میکند.
اگر هوشمند بود، ممکن بود کلمه «ظاهر» را هم وارد کند.