در ماههای اخیر روزی نگذشته است که نیکلاس واکر در سالنهای کالج آهونتسیک در انتهای شمالی مونترال توسط یک معلم دیگر متوقف نشود یا ایمیلی درباره ChatGPT دریافت نکند.
واکر که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم تدریس می کند، گفت: «آنها وحشت دارند.
معلمانی که برای دیدن واکر می آیند از نحوه استفاده دانش آموزانشان از ChatGPT – یک نرم افزار چت هوش مصنوعی که می تواند در عرض چند ثانیه پاسخ های اصلی و شبیه انسان ایجاد کند – می ترسند.
از زمانی که OpenAI در ماه ژانویه با ربات چت خود موجی به راه انداخت، فناوری آخرین نسخه، GPT-4 – که در اواسط مارس منتشر شد – به سرعت تکامل یافته است.
این هفته، یک باز حرف از آزمایشگاههای هوش مصنوعی خواست تا سیستمهای هوش مصنوعی را قویتر از GPT-4 آموزش دهند. این سند توسط افرادی مانند یوشوا بنجیو، بنیانگذار و مدیر علمی Mila – یک موسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی مستقر در مونترال – بنیانگذار اپل، استیو وزنیاک و مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، امضا شد.
در مواجهه با هوش مصنوعی در حال تکامل، برخی از معلمان مدارس کبک روش تدریس یا استفاده از رباتهای خودشان را تغییر میدهند تا از بازی موش و گربه سرقت ادبی جلوتر بمانند.
“ربات من در مقابل ربات شما”
واکر به نقش هوش مصنوعی در این کلاس خوشبین است. او معتقد است که چت بات می تواند یک نیروی مثبت باشد، به ویژه با دادن بازخورد فوری به دانش آموزان در مورد نوشته هایشان.
اما بسیاری از همکارانش با اشتیاق او موافق نیستند.
او گفت: «دانشآموزان واقعاً در مورد اینکه چگونه ChatGPT میتواند به آنها در بهبود نوشتارشان کمک کند، هیجانزده هستند و معلمان با نگرانی کاملاً از خودشان دور هستند.
واکر دارای چندین وب سایت است که برای کمک به دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی اختصاص داده شده است، اما این روزها به طور خاص یک سایت مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان یکی از ویژگی های سایت، این سایت شامل یک تابع ChatGPT Zero است، نرم افزاری برای تشخیص اینکه آیا یک متن با استفاده از ChatGPT نوشته شده است یا خیر.
او گفت که دو نفر از همکارانش که از نرمافزار تشخیص استفاده میکنند به این نتیجه رسیدند که بیش از یک چهارم تکالیف نوشتاری دانشآموزان توسط ChatGPT ایجاد شده است و آنها اکنون اصرار دارند که دانشآموزان در کلاس تحت نظارت کار کنند.
واکر میگوید: «بنابراین اکنون معلمان روباتهایشان را دارند که با دانشآموزان و روباتهایشان مبارزه میکنند.
نتایج آشکارساز همیشه واضح نیست و معلمان تمایلی به متهم کردن دانش آموز به سرقت ادبی ندارند مگر اینکه کاملاً مطمئن باشند.
“آنها نمی خواهند با دانش آموزان درگیر شوند. متهم کردن وحشیانه مردم به تقلب علمی جدی است، درست است؟ و دومین درگیری که معلمان سعی می کنند از آن اجتناب کنند، با دولت است. این منطقه نامشخص است.”
“بازمانده از ChatGPT”
اندرو پایپر، استاد دپارتمان زبان، ادبیات و فرهنگ دانشگاه مک گیل، از سرعت تکامل ربات چت در طول چند ماه گذشته، متعجب شده است.
از زمان شروع ChatGPT، Piper چندین دانشآموز را داشته است که کارهای انجام شده توسط chatbot را ارسال کردهاند. ظهور این فناوری به این معنی است که او اکنون باید استفاده بالقوه آن توسط دانش آموزان را هنگام تعیین کار برای دوره های خود در نظر بگیرد.
او گفت: “اگر من یک تکلیف نوشتاری ایجاد کنم، باید به این فکر کنم که چگونه GPT می تواند با آن تکلیف نوشتاری تلاقی کند و چگونه می توانم آن را طوری ساختار دهم که آنها نتوانند تنها با فشار دادن یک دکمه تکلیف را انجام دهند.”
با این حال، پایپر معتقد است که تنها اقلیت کوچکی از دانشآموزان از این فناوری سوء استفاده میکنند، که به گفته او مشکلی قدیمی است که در ابزار جدیدی منعکس شده است.
مانند واکر، پایپر ترجیح میدهد از هوش مصنوعی استفاده کند تا اینکه آن را از کلاس درس خود ممنوع کند.
پایپر گفت: «این فناوری روز به روز بیشتر و بیشتر در زندگی روزمره و در آینده نزدیک ما ادغام می شود، به این معنی که ما باید آن را بهتر درک کنیم.
او از آن به عنوان یک ابزار تحقیقاتی استفاده می کند و آن را به عنوان یک «تغییرگر بازی» بالقوه در مطالعه خلاقیت، ساختار و زبان در مدل های داستان گویی توصیف می کند.
واکر گفت که دور زدن چت بات ها و تکرارهای آتی آنها مستلزم تغییر اساسی در نحوه آزمایش دانش آموزان است که به معنای تغییر روش های ارزیابی مشارکتی و مبتنی بر فرآیند است.
او گفت: «این گونه است که معلمان از این وضعیت جان سالم به در خواهند برد.