با OpenTable، غذاخوریها میتوانند درخواستی را در حباب چت ChatGPT تایپ کنند، مانند: “من به دنبال یک میز عاشقانه برای دو نفر در ریور نورث فردا ساعت 7 بعدازظهر هستم” یا “مادرم را برای برانچ این مادر به کجا ببرم.” روزی در شیکاگو؟ سپس ربات چت توصیههایی را ارائه میکند و فرصتهای زمانی در دسترس را برای رزرو غذا برای غذاخوری ایجاد میکند.
برای بررسی این توصیهها، ChatGPT تمام دادههای OpenTable را بررسی میکند – از زمانهای رزرو موجود تا نظراتی که یک رستوران رمانتیک را از یک رستوران خانوادگی دوستدار متمایز میکند.
سوزان لی، مدیر رشد OpenTable گفت که این ویژگی هفته گذشته برای برخی از مشترکین ChatGPT راه اندازی شد، اما در نهایت به طور گسترده در دسترس خواهد بود. هیچ جدول زمانی برای زمانی که این ویژگی در دسترس عموم قرار می گیرد وجود ندارد. وقتی اینطور باشد، کاربران همچنان باید از طریق ChatGPT از طریق وب سایت شرکت مادر OpenAI به این ویژگی دسترسی داشته باشند.
لی گفت: “هرجا که غذاخوری ها به دنبال رستوران هستند، ما می خواهیم آنجا باشیم.” ChatGPT “مکانی است که مردم در حال جستجو برای چیزهایی هستند که صحبت از ناهارخوری می شود.”
اسکات وینر، یکی از مالکان گروه رستوران Fifty/50، گفت: این توسعه می تواند بار کاری کارگران رستوران را که از طریق تلفن رزرو می کنند، کاهش دهد. بسیاری از رستورانها به دنبال افزایش کارآیی نیروی کار پس از هجمه مضاعف همهگیری و کاهش حاشیه سود ناشی از تورم هستند.
واینر، که گروهش مالک نانوایی وست تاون، کیندلینگ و رستوران های دیگر است، گفت: “فکر می کنم این چیز فوق العاده ای است.” “اگر راه هایی برای جایگزینی برخی از عناصر خدمات تلفن وجود دارد … با چیزی که خوب است، مانند ChatGPT، همه ما برای آزمایش و امتحان آن هستیم.”
دیگر صاحبان رستوران نگرانی هایی داشتند. میشل دورپتی، مالک نسل سوم Gene & Georgetti در ریور نورث، گفت که همیشه هنگام پیادهسازی فناوری جدید، مشکلاتی وجود دارد، و معمولاً حل این مسائل به جای شرکت فناوری، بر عهده رستوران است.
دورپتی گفت که میداند که نسل جوانتر غذاخوریها به خوبی از ChatGPT استقبال میکنند، اما استیکخانه 82 ساله او هنوز 30 تا 40 درصد از رزروهای خود را از طریق تلفن انجام میدهد. او گفت: «ما به خط تلفن خود نیاز داریم.
اما Gene & Georgetti’s Luddite نیست، و Durpetti اذعان دارد که فناوری جدید می تواند ضروری باشد. این رستوران جزو اولین رستورانهایی در کشور بود که در سال 2001، زمانی که پدر دورپتی این مکان را اداره میکرد، شروع به رزرو کردن از طریق سیستم آنلاین OpenTable کرد. دورپتی گفت که کارمندان را به خاطر دوست نداشتن کامپیوتر کنار میکشند.
او گفت: «وقتی OpenTable را آوردیم و از شر پد قانونی زرد رنگ خود خلاص شدیم، برای ما یک تغییر بزرگ بود. “در نهایت به وضوح حرکت درستی بود.”
Rich Shank، مدیر ارشد و معاون اطلاعات در شرکت تحقیقات بازار Technomic گفت: موفقیت این ویژگی به جمع آوری داده های به روز بستگی دارد. اگر رستورانی در گذشته رمانتیک بود اما مفهومش را در چند ماه گذشته تغییر داد، یک بررسی قدیمی ممکن است این توصیه را رد کند.
شنک گفت که اکثر اتوماسیون رستورانها تاکنون در پشت صحنه آشپزخانه بودهاند، بنابراین اگر مشکلی وجود داشت، اغلب بدون اطلاع مصرفکننده رفع میشد. خطر شکست در خارج از دروازه با ChatGPT بیشتر است، زیرا بیشتر در چهره مصرف کننده است.
شانک گفت: «این بخشی عادی از فرآیند فرزندخواندگی است. “ما در مورد سیستمی صحبت می کنیم که بر روی پیش بینی کار می کند. در نهایت خطاهایی وجود خواهد داشت.”
شانک گفت، با این حال، چت بات می تواند از اشتباهات خود درس بگیرد و با گذشت زمان هوشمندتر شود و مهارت های توصیه خود را بهبود بخشد.
لی از OpenTable گفت که OpenTable اولین پلتفرم رزرو رستوران است که ChatGPT آن را ادغام خواهد کرد. این مشارکت هزینههایی را که رستورانها برای قرار گرفتن روی پلتفرم میپردازند، تغییر نمیدهد. لی همچنین گفت که OpenTable تمام تلاش خود را برای کمک به حل مشکلات ناشی از ویژگی جدید انجام خواهد داد.
لی میگوید: «هرگاه رستورانها از این موضوع عواقب بدی داشته باشند، گوشها و چشمهای ما باز خواهند بود تا مطمئن شویم که میتوانیم به سرعت به آن واکنش نشان دهیم.»
شرکت مادر OpenTable، Booking Holdings مستقر در کانکتیکات، همچنین در حال کار با ChatGPT برای یکپارچه سازی پلت فرم رزرو دیگری است که متعلق به خود است: سایت رزرو سفر Kayak.
ماتیاس کلر، دانشمند ارشد و معاون ارشد، گفت که ChatGPT از دادههای کایاک استفاده میکند تا بهترین تعطیلات آخر هفته را برای سفر به نیویورک با بودجه معین توصیه کند، یا به مسافران کمک کند هتلی با سالن بدنسازی و استخر در نزدیکی یک نقطه عطف پیدا کنند. رئیس فناوری کایاک
کلر گفت، همانطور که ChatGPT افزونه های بیشتری اضافه می کند، پاسخ های آن هوشمندتر و جامع تر می شود. به عنوان مثال، با OpenTable و Kayak، ربات چت می تواند به سؤالاتی مانند “من در ماه ژوئن به توسکانی می روم. چگونه می توانم به آنجا بروم و کجا غذا بخورم؟”