ورود Chat GPT به بازار نشان داد که انقلاب هوش مصنوعی در حال حاضر به طور کامل در حال انجام است، اما با وجود این واقعیت، بسیاری نگران هستند که چگونه این ربات چت هوش مصنوعی می تواند بر آینده شغلی آنها تأثیر بگذارد. Chat GPT می تواند جایگزین مناسبی برای تعدادی از مشاغل باشد، و مطالعه ای از Sortlist Data Hub نشان داد که 43 درصد از Millennials نگران هستند که ممکن است شغل خودشان را بگیرد.
نگرانیهای آنها ممکن است در واقع برایشان اهمیت داشته باشد، زیرا تعدادی از کارفرمایان قطعاً استفاده از Chat GPT و اشکال مشابه هوش مصنوعی مولد را برای کارهای اساسی در نظر گرفتهاند. Buzzfeed قبلاً اعلام کرده است که حداقل مقداری از محتوا را از Chat GPT تولید خواهد کرد و این ممکن است برخی مشاغل خلاقانه را کمتر از آنچه که در غیر این صورت بود ضروری کند.
با همه اینها که گفته شد و اکنون دیگر از راه رسیده است، مهم است که توجه داشته باشیم که حوزه بازاریابی بهویژه با ظهور Chat GPT آسیب جدی خواهد دید. 51 درصد از کارفرمایان اظهار داشته اند که اگر در نهایت از Chat GPT استفاده کنند، بیشتر از آن برای اشکال مختلف کمپین های بازاریابی استفاده خواهند کرد.
روابط عمومی بخش دیگری است که میتواند شاهد جایگزینی کارگران انسانی با Chat GPT باشد، و چیزی که اوضاع را بدتر میکند این است که افرادی که در آن بخشها کار میکنند حتی این اتفاق را نمیبینند. تنها حدود 16 درصد از متخصصان بازاریابی فکر می کنند که مشاغل آنها می تواند با Chat GPT جایگزین شود، که نشان می دهد اکثر آنها ممکن است برای چیزی که در شرف وقوع است آماده نباشند.
ممکن است شاهد اخراجهای گسترده در بخش فناوری باشیم که این امر به دلیل آسانکردن چت GPT برای ایجاد همه چیز تحریک میشود. کارفرمایان فقط به نتیجه نهایی فکر می کنند، و اگر استفاده از Chat GPT کار قابل مقایسه ای را با هزینه بسیار کمتری برای آنها به ارمغان آورد، به ناچار در نهایت این مسیر را طی خواهند کرد.
یکی از زمینه هایی که در حال حاضر کم و بیش از Chat GPT ایمن است، حوزه IT است. بخش های طراحی، مالی و حقوقی نیز به احتمال زیاد در کوتاه مدت امن خواهند بود.
برای اطلاعات بیشتر به گرافیک زیر نگاه کنید:
در ادامه بخوانید: بیل گیتس نظرات خود را در مورد ChatGPT به اشتراک گذاشت و گفت که به اندازه ظهور رایانه های شخصی مهم خواهد بود