ChatGPT وظایف فرمولی مانند توضیحات محصول و مدیریت موجودی را تغییر می دهد. همانطور که OpenAI ادغام های بیشتری را در دسترس قرار می دهد، پذیرش به طور فزاینده ای رایج خواهد شد. در اینجا نحوه استفاده خرده فروشان اصلی از ChatGPT آمده است.
1. نوشتن توضیحات محصول
ChatGPT یک ابزار واقعا مفید هنگام کار با مجموعه داده های موجود مانند موجودی محصول است. با وارد کردن اطلاعات محصول در ChatGPT، بازاریابان میتوانند به طور همزمان توضیحات محصول زیادی را ایجاد کنند و خردهفروشان میتوانند زمان فهرستبندی محصولات را تسریع کنند. کاری که فروشنده لباس خیابانی اسنایپس انجام داده است.
Shopify با افزودن Shopify Magic، ابزار توصیف محصول مبتنی بر هوش مصنوعی، وارد بازی نوشتن محصولات هوش مصنوعی شد.
مردم هنوز باید در هر مرحله از این فرآیند مشارکت داشته باشند تا مطمئن شوند که توضیحات عاری از خطا یا سرقت ادبی است و از لحن برند پیروی می شود. ChatGPT امکان ایجاد سریعتر محتوا را فراهم می کند، اما جایگزینی برای ویرایشگران و تیم های تضمین کیفیت نیست.
2. ارائه کمک خرید در زمان واقعی
OpenAI خالق ChatGPT به تازگی شراکت خود را با Instacart، Klarna، OpenTable و غیره اعلام کرده است و کاوش فناوری هوش مصنوعی را در پیاده سازی های تجاری جدید باز می کند.
در حال حاضر، Shopify و Instacart از ChatGPT برای ایجاد چت ربات های کمک خرید استفاده می کنند. چت ربات Instacart به مشتریان کمک می کند تا دستور العمل ها و مواد تشکیل دهنده را پیدا کنند و اجازه می دهد هنگام پیشنهاد اقلام خرید، محدودیت های تغذیه و رژیم غذایی را وارد کنند. چت بات Shopify به طور مشابه عمل خواهد کرد.
این نوع ادغام ها نشان می دهد که OpenAI از یک شرکت آزمایشی و تحقیقاتی به یک شرکت فناوری مصرف کننده تبدیل شده است. انتظار می رود در آینده شاهد تجمع و استفاده بیشتر از API باشیم زیرا ChatGPT به چت ربات های کسب و کار قدرت می دهد.
3. مدیریت موجودی خود
ChatGPT می تواند موجودی را با تجزیه و تحلیل سیستم های نقطه فروش، سفارشات آنلاین و سیستم های مدیریت انبار برای پیش بینی تقاضا ردیابی کند. این یا مستلزم استفاده از یک API برای یکپارچه سازی یا وارد کردن فعال مجموعه های داده است.
اگر در مرحله یکپارچه سازی آزمایش ChatGPT نیستید، همچنان می توانید از این فناوری برای تبدیل مجموعه داده های بزرگ و بدون ساختار به خلاصه های کاربردی استفاده کنید. سپس ChatGPT می تواند توصیه هایی را برای مدیریت موجودی بر اساس داده های تاریخی ارائه دهد.
از نشان دادن استفاده از هوش مصنوعی نترسید. Night Shift Brewing توضیحات محصول را یک قدم جلوتر برد تا داشته باشد ChatGPT یکی از آبجوهای خود را فرموله و نامگذاری می کند: AI-PA. ارائه محصولی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، استفاده خلاقانه Night Shift Brewing از ChatGPT را به جای پنهان کردن آن نشان می دهد.
و شرکت کوکاکولا که اخیراً قراردادی با OpenAI امضا کرده است، مشتریان را تشویق می کند تا از هوش مصنوعی برای رقابت کمپین بازاریابی استفاده کنند.
این در ابتدا در خبرنامه Retail Daily ارائه شد. برای اطلاعات بیشتر، آمار و روندهای خرده فروشی، در اینجا مشترک شوید.