مایکروسافت در ماه فوریه با تزریق ChatGPT OpenAI، بینگ را توربوشارژ کرد و یک ماه بعد شاهد افزایش تعداد کاربران فعال روزانه از 100 میلیون نفر بود. اکنون، این شرکت تأیید کرده است که در حال “کاوش” در مورد نحوه ادغام تبلیغات در تجربه چت بات است.
کیتلین رولستون، مدیر ارتباطات مایکروسافت، به The Verge گفت: «بله، تبلیغات در بینگ جدید، به ویژه در چت (همانطور که در نتایج جستجوی سنتی انجام میشود) نشان داده میشوند. (در برگه جدید باز می شود). از آنجایی که Bing جدید در پیش نمایش است، ممکن است تغییراتی در نحوه نمایش آن در حال حاضر وجود داشته باشد. ما همچنان در حال کاوش در فرصتهای جدید برای تجربیات تبلیغاتی هستیم و در طول زمان موارد بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.»
آگهی ها به وضوح به عنوان چنین برچسب گذاری شده اند و با پاسخ های دیگر مخلوط نمی شوند. اما ممکن است نگران کننده باشد که آیا تبلیغات قبل از پاسخ های ارگانیک مانند نتایج موتورهای جستجوی سنتی انجام می شود.
در حالی که اکثر کاربران می توانند تفاوت بین تبلیغات را در یک صفحه جستجو تعریف کنند (و در صورت لزوم به پایین پیمایش کنند)، اگر اطلاعات در یک مکالمه ارائه شود، ممکن است برخی از آنها غافل شوند. از طرف دیگر، ممکن است تبلیغکنندگان از این فرصت برای تعامل شخصیتر با مشتریان از طریق سیستم چت بات لذت ببرند.
هنوز مشخص نیست چه کاربرانی تبلیغات فعال شده را مشاهده خواهند کرد و نه اینکه چه محصولاتی در ابتدا هدف قرار خواهند گرفت، اما به لطف کاربر توییتر Debarghya Das، ما ایده بسیار خوبی از ظاهر آن داریم.
بینگ چت اکنون دارای تبلیغات است! دیدن اینکه چگونه واحد اقتصادی تبلیغات در مدلهای زبانی آشکار میشود و بر تبلیغات جستجو تأثیر میگذارد، بسیار جذاب خواهد بود. 1/3 pic.twitter.com/o5YjRjikOP29 مارس 2023
آنچه در مورد مثال بالا نامشخص است این است که آگهی دقیقاً به چه چیزی اشاره دارد. آیا TrueCar هوندای ارزان قیمت را می فروشد یا برای ارائه خدمات بررسی قیمت آن توسط بینگ با ChatGPT هزینه کرده است؟
انواع دیگر تبلیغات
این تنها یکی از راه های آزمایش تبلیغات در داخل ربات چت است. طبق یک پست وبلاگی از یوسف مهدی مایکروسافت، این شرکت ممکن است یک ویژگی شناور اضافه کند که پیوندهای بیشتری را از وب سایت یک تبلیغ کننده نشان می دهد. مهدی همچنین به قرار دادن یک عنوان غنی از محتوای دارای مجوز Microsoft Start در کنار پاسخ چت اشاره میکند که به تعامل بیشتر کاربر با محتوا در Microsoft Start کمک میکند، جایی که درآمد تبلیغات را با شریک به اشتراک میگذاریم.
او افزود: «ما همچنین در حال بررسی قرار دادن تبلیغات در تجربه چت هستیم تا درآمد تبلیغات را با شرکای به اشتراک بگذاریم که محتوای آنها در پاسخ به چت نقش داشته است.
در هر صورت، مایکروسافت به سرعت در حال حرکت برای تقویت این موضوع است. جالب اینجاست که این خبر یک روز پس از انتشار گزارشهایی منتشر میشود که مایکروسافت تهدید کرده بود اگر شرکتهای دیگر قصد استفاده از آن را برای ساخت رباتهای چت خود داشته باشند، دسترسی به دادههای جستجوی Bing را قطع خواهد کرد. مایکروسافت نه تنها قلعه هوش مصنوعی خود را می سازد و از آن درآمدزایی می کند، بلکه تمام تلاش خود را می کند تا آن را در برابر مهاجمان احتمالی تقویت کند.