در اینجا چهار روند اصلی خردهفروشی توسط تحلیلگر ما سوزی دیویدخانیان از رویداد Shoptalk لاس وگاس امسال شناسایی شده است.
1. ChatGPT همه جا هست، اما آیا می ماند؟
داویدخانیان گفت: «همه در مورد هوش مصنوعی مولد صحبت می کنند. «سوال اساسی این است که آیا دوام خواهد آورد؟ یا این متاورز بعدی خواهد بود؟»
دیویدخانیان فکر نمیکند این دو فناوری قابل مقایسه هستند و همچنین فکر نمیکند که شوق مولد هوش مصنوعی از بین میرود.
او گفت: «این روشی است که مردم کار خود را انجام می دهند و در مورد تجارت فکر می کنند. “چه مراقبت های بهداشتی باشد و چه خرده فروشی، موارد استفاده بسیار متفاوتی وجود دارد.”
برای خرده فروشان، هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که تجربه مشتری را بهبود بخشد و در عین حال حاشیه سود را نیز بهبود بخشد، که یک برد برد برای برندها و مصرف کنندگان به طور یکسان است. (می خواهید در مورد موارد استفاده دیگر برای خرده فروشان بدانید؟ حتماً نسخه فردا Retail Daily را بررسی کنید.)
2. تعریف D2C در حال تغییر است
Simeon Siegel، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد BMO Capital Markets، در پانل Shoptalk گفت که D2C یک مدل تجاری نیست، بلکه یک استراتژی است.
برندهای بومی دیجیتالی مانند Warby Parker و Allbirds برای ایجاد اختلال در صنایع مربوطه خود سر و صدایی ایجاد کردند. در حال حاضر، آنها در حال تلاش برای گسترش کسب و کار خود هستند، زیرا آنها یک رویکرد چند کاناله را توسعه نداده اند.
داویدخانیان گفت: آنچه منجر به یک کسب و کار موفق می شود، داشتن راه های متعدد برای فروش محصول و یافتن شرکای مناسب برای کمک به شما در انجام آن است. این به معنای استفاده از مدلهای عمدهفروشی، تجارت اجتماعی یا هر تعداد استراتژی دیگر برای رسیدن به حداکثر تعداد مصرفکنندگان است.»
شکاف بین کشف و خرید محصول در حال بسته شدن است
بیل ریدی، مدیر عامل Pinterest، گفت که رسانه های اجتماعی به طور کلی نوعی سرگرمی “تحریک” هستند که در آن مصرف کنندگان به طور منفعلانه رسانه ها را مصرف می کنند. اما با افزایش تجارت اجتماعی، مرزهای بین سرگرمی و خرید محو شده است.
به عنوان مثال، پینترست همیشه پلتفرمی بوده است که مصرف کنندگان برای الهام گرفتن از خرید به آن مراجعه می کنند. داویدخانیان گفت: با افزودن قابلیتهای تجارت اجتماعی، مصرفکنندگان را بسیار به نقطه معامله نزدیکتر کرده است و یک اثر تقریباً «مرکز دیجیتال» ایجاد میکند.
پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام و تیک تاک از تبلیغات هدفمند برای الهام بخشیدن به خریدهای فوری استفاده می کنند.
داویدخانیان گفت: «برای مثال، ممکن است یک مصرفکننده در اینستاگرام در حال چرخش باشد و برندی را ببیند که پتوهای وزنی دارد. “و آنها فکر می کنند، “اوه، من در مورد این برند شنیده ام، اجازه دهید آن را امتحان کنم.”
صرف نظر از رویکرد، تجارت اجتماعی نحوه جستجو و خرید مشتریان را تغییر می دهد. داویدخانیان گفت: «سفر مشتری واقعاً در حال تغییر است و همه باید با آن سازگار شوند.
همه می خواهند مشکل بازگشت را برطرف کنند
بازده یک نقطه اصطکاک بزرگ برای خرده فروشان و مصرف کنندگان است. پیشبینی میکنیم حجم کل بازده خردهفروشی در ایالات متحده در سال جاری به 627.34 میلیارد دلار برسد که 4.2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان میدهد.
دیویدخانیان گفت که بسیاری از شرکت کنندگان در Shoptalk درباره کارآمدتر کردن فرآیند لجستیک معکوس بحث کردند.
سایت تجارت الکترونیک Verishop نرمافزاری را توسعه داده است که در صورت موافقت با عدم بازگشت به مشتریان، در هنگام تسویهحساب، تخفیفهایی ارائه میدهد. شرکت دیگری، Frate، به خردهفروشان کمک میکند تا در هزینههای حمل و نقل صرفهجویی کنند و مصرفکنندگان را قادر میسازد تا محصولات ناخواسته را مستقیماً به یکدیگر ارسال کنند و نه به یک شرکت.
داویدخانیان گفت: «در پایان، هدف یافتن راهحلی است که برای مشتری آسان و کارآمد باشد و برای خردهفروش نیز حاشیهای مثبت داشته باشد».
این در ابتدا در خبرنامه Retail Daily ارائه شد. برای اطلاعات بیشتر، آمار و روندهای خرده فروشی، در اینجا مشترک شوید.