مطالعهای که اخیراً توسط BestColleges انجام شد، گزارش داد که ۲۲ درصد از دانشآموزان از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای تکمیل تکالیف استفاده کردهاند.
این مطالعه بیان کرد که از 1000 دانش آموزی که در نظرسنجی شرکت کردند، 43 درصد از ChatGPT یا یک برنامه مشابه استفاده کردند و نیمی از این دانش آموزان گزارش کردند که از همان برنامه برای انجام تکالیف استفاده می کنند.
این مطالعه همچنین بیان کرد که 57 درصد از دانشآموزان استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در تکالیف خانه را تقلب یا سرقت ادبی میدانستند.
لیس ولدینگ، نویسنده و تحلیلگر مرکز داده BestColleges، گفت که نحوه انطباق کالج ها با ابزارهای هوش مصنوعی و تغییر چشم انداز فناوری ممکن است آینده آموزش عالی را مشخص کند.
به گفته ولدینگ، با تغییر بیشتر به یادگیری آنلاین و ناهمزمان، برخی ارزش مدرک دانشگاهی را زیر سوال برده اند. او گفت که با ابزارهای هوش مصنوعی که اکنون در دسترس تودهها است، کالجها باید برای مرتبط ماندن کار کنند.
ولدینگ گفت: «من فکر میکنم دیدگاه دیگری از آن این است که فناوری همیشه در حال تغییر است و همیشه در حال بهروزرسانی است، و نقش یک مربی این است که آن را در کلاس درس بگنجاند».
این مطالعه گزارش داد که از دانشآموزانی که از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام تکالیف استفاده کردهاند، 50 درصد گفتند که از هوش مصنوعی در بخشهای خاصی از یک تکلیف استفاده کردهاند در حالی که بقیه آنها را خودشان انجام میدهند. 30 درصد گفتند که از هوش مصنوعی برای تکمیل اکثر تکالیف خود و در صورت لزوم بازبینی استفاده می کنند و 17 درصد گفتند که از هوش مصنوعی برای تکمیل یک تکلیف به طور کامل و بدون ویرایش استفاده می کنند.
سارا کلوگ، معاون دانشآموزان، گفت که روند اداره رفتار دانشجویی در مورد سوء رفتار مشکوک با ChatGPT تغییر نمیکند. وی گفت: اساتیدی که مشکوک به تخلفات تحصیلی هستند باید موارد را به اداره ارجاع دهند تا این اداره پرونده ها را بررسی کرده و در صورت لزوم طبقه بندی و اتهامات را اعمال کند.
کلوگ گفت که دانشگاه تاکنون تنها با تعدادی ارجاع برای استفاده از هوش مصنوعی برخورد کرده است. او گفت که در بیشتر موارد، اساتید شواهد روشنی برای سوء ظن خود ارائه کرده اند و دانشجویان استفاده از آن را در دانشکده خود پذیرفته اند.
مایکل بوگجا، استاد برجسته دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی گرینلی، گفت که جامعه در حال حاضر در حال گذر از یک تغییر چشمگیر در آموزش و دانش است.
Bugeja همچنین قبلاً در مورد تأثیرات هوش مصنوعی در Iowa Capital Dispatch و Poynter نوشته است. در Poynter، Bugeja استدلال می کند که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است باعث مرگ مقاله ترم شوند.
Bugeja در تفسیر خود برای Iowa Capital Dispatch میگوید: «هوش مصنوعی بر روی دزدی عمل میکند» و استدلال میکند که رواج چتباتها آموزش و مصرفگرایی را متحول میکند.
Bugeja گفت که از سال 2003، آموزش تحت تأثیر نوآوری های تکنولوژیکی قرار گرفته است، که وظیفه نظارت و فروش به عموم مردم را دارد. او گفت با نفوذ بیشتر هوش مصنوعی به آموزش عالی، بسیاری ارزش دانش را با راحتی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مبادله خواهند کرد.
بوگجا گفت: «سپس دسته دیگری از مردم خواهیم داشت که ارزش دانش را درک می کنند. “اکنون در یک محیط کالج، همه آنها همزمان فارغ التحصیل می شوند – زیرا ما دیگر بین راحتی و دانش تمایز قائل نیستیم، زیرا فناوری در ما نفوذ کرده است.”
Bugeja گفت با ورود این دو طبقه به نیروی کار، کسانی که ارزش دانش را تشخیص می دهند نسبت به کسانی که برای راحتی ارزش قائل هستند برتری کاملی خواهند داشت.
ولدینگ میگوید یکی از مزایای بالقوه ابزارهای هوش مصنوعی در محیطهای دانشگاهی این است که میتوانند مربیان و دانشآموزان را تشویق کنند تا به تکالیف با رویکرد انتقادیتر برخورد کنند. او گفت که هوش مصنوعی بسته به ماهیت دوره آموزشی می تواند ابزار مفیدی باشد.
برای دانشآموزانی که ممکن است به دلایلی غیر از بینش یا دانش ویژهای که دارند، در نوشتن گزارشهای خود دچار مشکل شوند، ابزاری مانند ChatGPT و سایر ابزارهایی که از قبل وجود دارند، فقط به دانشآموزان کمک میکنند تا کار خود را تمیز کنند یا ولدینگ گفت: اشتباهات کار خود را پیدا کنید.
ولدینگ اشاره کرد که این نظرسنجی نشان داد که 40 درصد از دانشآموزان گفتند که استفاده از هوش مصنوعی هدف آموزش را شکست میدهد. او گفت در حالی که 40 درصد اکثریت نیستند، اما این رقم قابل توجهی است که نشان دهنده نگرانی فزاینده در مورد ارزش تحصیلات دانشگاهی است.
ولدینگ میگوید: «من فکر میکنم نکته نهایی این است که دانشجویان آیندهنگر باید هنگام رفتن به کالج، بازگشت سرمایهشان را ببینند، و نحوه برخورد مدارس با هوش مصنوعی بخشی از آن خواهد بود.