به لطف مدل های زبان بزرگی مانند ChatGPT، روزهای صفحه نتایج جستجوی معمولی هتل شماره گذاری شده است.
این به گفته مدیر فناوری Booking.com است، که فکر میکند آینده در «محتوای تطبیقی» نهفته است، جایی که صفحهای که بهصورت منحصربهفرد رندر شده، بر اساس هدف جستجوی جستجو ظاهر میشود.
راب فرانسیس، معاون ارشد و مدیر ارشد فناوری در آژانس آنلاین، در جریان انجمن اسکیفت فیوچر از اقامتگاه در روز چهارشنبه گفت: «مردم دوست دارند چیزها را در Booking com فیلتر کنند، اما کاری که این مدلها (زبان بزرگ) به خوبی انجام میدهند این است که قصد را به خوبی به تصویر میکشند. .
او اشاره کرد که ممکن است شخصی تایپ کند که یک ملک “چیزدار” می خواهد. Booking.com لزوماً فیلتری برای آن جهان ایجاد نمی کند – اما یادگیری ماشینی می تواند نوع خاصیت مورد نظر را پیدا کند.
طرحبندی صفحه نتایج نیز میتواند بر اساس اینکه یک زن و شوهر، یک خانواده یا کسبوکار مشغول شکار هستند، متفاوت باشد. “مفهوم صفحه از بین می رود، چه چیزی برای این شخص مناسب تر است؟” او اضافه کرد.
فرانسیس گفت، این صفحه همچنین میتواند مالک ملک را منعکس کند، برای مثال اگر کسی به دنبال ارائهدهندگانی باشد که «نظافتی فوقالعاده» داشته باشند.
او همچنین در جلسه «تأثیر فناوری بر چشمانداز رزرو در حال تحول» گفت: Booking.com دارای برتری است زیرا برای مدت طولانی در هوش مصنوعی کار میکند.
او به ناظم دنیس شال، سردبیر موسس Skift گفت: «در Booking، ما یک نیروی کار کامل داریم که این کار را در مقیاس انجام میدهند. Booking.com در سال 2022 900 میلیون اتاق فروخت، بنابراین از نظر حجم داده هایی که می تواند تجزیه و تحلیل و کاوش کند مزیتی داشت.
«اینجاست که آن مدلها جالب میشوند، ما فکر میکنیم که میتوانیم آن را تقویت کنیم. تمرین خوب انجام هوش مصنوعی گاهی اوقات به انجام عملیات خوب ختم می شود.»
مدیر فنی همچنین خاطرنشان کرد که پنج سال پیش مهارت بسیار خاصی را می طلبید، در حالی که اکنون ChatGPT این کار را آسان تر می کند، به ویژه با انتشار افزونه های جدید. و در حالی که فوریت برای پذیرش ChatGPT زیاد بود، فرانسیس پذیرفت که آژانس فعلاً به دنبال چیزهایی است.
بخشی از دلیل این بود که قبلاً از یادگیری ماشینی استفاده می کرد، به عنوان مثال در برابر تقلب و اطمینان از درست بودن تصاویر.
“ما فکر می کنیم خیلی چیزها می توانند تغییر کنند. ما آن را محتوای تطبیقی می نامیم.»
اخبار سفر و تحقیقات و بینش منحصر به فرد هتل، هواپیمایی، و گردشگری را در Skift.com دریافت کنید.