نگرانیهای مربوط به استفاده از برنامه هوش مصنوعی ChatGPT در جلسه هیئت آموزشی جدید تریر در 20 مارس با ارائه اعضای بخش فناوری مدرسه مورد بررسی قرار گرفت.
متخصصان فناوری آموزشی پیت گوتیرز و اریک جانسون با هیئت مدیره در مورد فناوری صحبت کردند که تا حدی نگران تأثیر آن بر یادگیری کلاس درس است.
این زوج توضیح دادند که اگرچه این فناوری پیچیده است، اما در نقطه ای نیست که بتواند یک مقاله کلاس انگلیسی را به اندازه کافی کامل کند که به عنوان یک دانش آموز شناخته شود. جانسون گفت که گاهی اوقات این برنامه حتی اطلاعات را تولید می کند، پدیده ای به نام “توهم”.
جانسون گفت: “اگر از آن بخواهید مقاله ای با نقل قول برای شما تولید کند، این کار را انجام می دهد.” “این در نقل قول قرار خواهد داد. نویسندگان را نام می برد. این اسناد را نام می برد. آنها ممکن است در واقع وجود نداشته باشند.»
آنها همچنین گفتند که این فناوری در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره است، مانند زمانی که با یک ربات چت در یک وب سایت صحبت می کنید یا از متن پیش بینی کننده در تلفن همراه خود استفاده می کنید.
گوتیرز گفت: «حتی اگر به طور فعال از یک محصول از Open AI استفاده نکنید، اگر از برنامهای مانند Bing مایکروسافت آفیس استفاده میکنید، همچنان میتوانید از خدمات آن استفاده کنید.
پیتر تراگوس، دستیار ناظر برنامه درسی و آموزش گفت، چون استفاده از ChatGPT برای نوشتن مقالات انگلیسی یا تکمیل تکالیف سرقت ادبی محسوب میشود، سیاستهای موجود دانشجویی آن را ممنوع میکند.
تراگوس گفت: «این تحت عنوان «ارسال هر اثری که متعلق به شما نیست» قرار میگیرد. «حتی در خطمشی فعلیمان، روشهایی را که دانشآموزان ممکن است سرقت ادبی یا تقلب کنند، مشخص نکردهایم. این لیست می تواند بسیار طولانی باشد. ما نمی خواهیم ChatGPT را به آن اضافه کنیم.”
به گفته تراگوس، اولین خط دفاعی این است که معلمان از نوشتن دانش آموزان و نحوه ساختاربندی تکالیف مطلع هستند. به طور معمول، یک فرآیند تهیه پیشنویس وجود دارد که در آن معلمان میتوانند پیشرفت دانشآموزان را دنبال کنند و در طول مسیر با یکدیگر کار کنند، نه اینکه یک نسخه نهایی را تحویل دهند.
در این مرحله، هیئت مدیره به دنبال شروع استفاده از نرم افزارهای کشف سرقت ادبی مانند Turnitin نیست که مطالب کپی شده را در ارسالی دانش آموزان بررسی می کند.
هیئت مدیره برخی از مزایای فناوری و کاربردهای بالقوه آن در کلاس درس را مورد بحث قرار داد، مانند ایجاد جملات برای کمک به دانشآموزانی که با تکالیف نوشتن مشکل دارند یا کارهایی که تفکر انتقادی کمتری برای معلمان دارند، مانند ایجاد فهرست اصطلاحات برای طرحهای درسی.
گوتیرز گفت که در حالی که این فناوری در حال حاضر مشکلی نیست، معلمان احتمالاً باید با آن سازگار شوند زیرا به سرعت پیشرفت می کند.
او گفت: “خیلی چیزها به سراغ ما می آیند و باید حواسمان باشد.” ما میخواهیم بپذیریم که این اینجاست و وجود دارد.»