چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT می تواند در بسیاری از امتحانات از جمله آزمون وکالت آمریکا 90 درصد امتیاز کسب کند – بنابراین شاید تعجب آور نباشد که بتواند مقالات آکادمیک را نیز بنویسد.
در یک مطالعه جدید، محققان برای ایجاد محتوایی از نوعی که معمولاً در مجلات دانشگاهی دیده می شود، از دستورات استفاده کردند.
محققان می گویند که این مقاله پیچیدگی ChatGPT و چالش هایی را که برای جامعه دانشگاهی ایجاد می کند را نشان می دهد.
پروفسور دبی کاتن، مدیر بخش آکادمیک و استاد آموزش عالی در دانشگاه پلیموث مارجون، نویسنده اصلی این مطالعه است. او گفت: “این جدیدترین توسعه هوش مصنوعی بدیهی است که چالش های بزرگی را برای دانشگاه ها به همراه دارد، از جمله در آزمایش دانش دانشجویان و آموزش مهارت های نوشتاری.
“مثبت نگاه کردن به آن فرصتی است برای ما تا در مورد آنچه که می خواهیم دانش آموزان یاد بگیرند و چرا تجدید نظر کنیم.
من میخواهم فکر کنم که هوش مصنوعی ما را قادر میسازد تا برخی از کارهای اداری بیشتری را که دانشگاهیان انجام میدهند خودکار کنیم، و اجازه میدهد زمان بیشتری برای کار با دانشآموزان صرف شود.»
بیشتر بخوانید:
بسیاری از هیئتهای مدرسه و دانشگاهها قبلاً ChatGPT را ممنوع کردهاند – دانشگاه Yeshiva نیویورک سیاست تقلب خود را برای پوشش محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی تطبیق داده است.
مدارس نیویورک نیز دسترسی به این فناوری را مسدود کرده اند.
نویسنده مسئول، دکتر پیتر کاتن، دانشیار بوم شناسی در دانشگاه پلیموث، افزود: «ممنوع کردن ChatGPT، همانطور که در مدارس نیویورک انجام شد، تنها می تواند یک راه حل کوتاه مدت باشد، در حالی که ما فکر می کنیم چگونه به مشکلات رسیدگی کنیم.
هوش مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده برای دانشجویان خارج از موسسات آنها قابل دسترسی است و شرکت هایی مانند مایکروسافت و گوگل به سرعت آن را در موتورهای جستجو و مجموعه های آفیس وارد می کنند. چت (sic) در حال حاضر خارج از کیسه است، و چالش برای دانشگاه ها خواهد بود که با یک پارادایم سازگار شوند که در آن استفاده از هوش مصنوعی هنجار مورد انتظار است.”
بیشتر بخوانید:
ChatGPT که در نوامبر 2022 راه اندازی شد، آخرین پلتفرم چت ربات و هوش مصنوعی (AI) است که به عنوان پتانسیل ایجاد تحول در تحقیق و آموزش تبلیغ می شود.
برای اکثر مقاله، آنها از یک سری درخواست ها و سوالات برای تشویق ChatGPT برای تولید محتوا به سبک آکادمیک استفاده کردند.
دستورات شامل –
یک مقاله آکادمیک اصلی با ارجاعات بنویسید که مفاهیم GPT-3 را برای ارزیابی در آموزش عالی شرح دهد.
چگونه دانشگاهیان می توانند از سرقت علمی دانش آموزان با استفاده از GPT-3 جلوگیری کنند؟
آیا فن آوری وجود دارد که بررسی کند آیا کار توسط یک ربات چت نوشته شده است؟
چندین عنوان شوخ و هوشمندانه برای یک مقاله تحقیقاتی دانشگاهی در مورد چالش هایی که دانشگاه ها در ChatGPT و سرقت ادبی با آن مواجه هستند، تهیه کنید.
هنگامی که متن تولید شد، محققان خروجی را کپی و در دستنوشته چسباندند، آن را به طور کلی طبق ساختار پیشنهادی ChatGPT سفارش دادند و سپس ارجاعات واقعی را در سراسر آن درج کردند.
این فرآیند تنها در بخش بحث مقاله که مستقیماً توسط محققان نوشته شده بود برای خوانندگان آشکار شد.
در آن بخش، نویسندگان این مطالعه تاکید میکنند که متن تولید شده توسط ChatGPT – در حالی که بسیار پیچیدهتر از نوآوریهای قبلی در این زمینه است – میتواند نسبتاً فرمولی باشد، و تعدادی از ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی موجود میتوانند از آن استفاده کنند.
با این حال، آنها می گویند که یافته های آنها باید به عنوان زنگ خطری برای کارکنان دانشگاه باشد تا در مورد چگونگی طراحی ارزیابی های خود فکر کنند.
دکتر روبن شیپوی، مدرس زیستشناسی دریایی در دانشگاه پلیموث، گفت: «با هر فناوری انقلابی جدیدی – و این یک فناوری انقلابی است – برندگان و بازندگانی وجود خواهند داشت. بازندهها کسانی خواهند بود که نتوانند با تغییرات سریع سازگار شوند. چشم انداز. برندگان یک رویکرد عملگرایانه در پیش خواهند گرفت و از این فناوری به نفع خود استفاده خواهند کرد.”
تماشا کنید: چگونه ChatGPT هالیوود را تغییر خواهد داد