همانطور که توسط Restaurant Business گزارش شده است، ChatGPT احتمالا این ویژگی را در آینده در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار می دهد و OpenTable ممکن است ربات چت را نیز به یکی از ویژگی های سایت خود تبدیل کند. قبل از اعلام OpenAI – شرکت مادر ChatGPT – و OpenTable، مردم در حال آزمایش توانایی ربات برای توصیه رستوران در منطقه خود بودند. ایستگاه های رادیویی در کنتاکی و آریزونا – به ترتیب K93 و 102.5 KNIX – آن را مورد آزمایش قرار دادند و لیستی از غذاخوری های برتر در ایالت خود را تهیه کردند. ChatGPT پاسخهای خود را بر اساس مجموعهای از توصیههای آنلاین توسط افراد محلی و همچنین بررسیها و پستهای وبلاگ غذا است. البته، چه از یک انسان باشد و چه هوش مصنوعی آموزش دیده بر روی داده های انسان، هر فهرستی از این دست بسیار ذهنی است.
هوش مصنوعی می تواند پیامدهای دیگری فراتر از پیشنهادات صرف برای صنعت رستوران داشته باشد. به عنوان یک موتور محاسباتی و تحلیلی که دادهها را با سرعتهای خیرهکننده دریافت میکند، قابل پیشبینی است که انواع مختلف هوش مصنوعی میتواند به سفارشدهی، برنامهریزی منو، تجزیه و تحلیل هزینه کار و غذا و موارد دیگر کمک کند. برای صاحبان رستورانها، هوش مصنوعی میتواند سطحی از سازگاری را اضافه کند که در صنعتی متاثر از انبوهی از هوسها به سختی به دست میآید.