25 مارس – کوری اولاگ به عنوان یک مربی نوآوری برای معلمان ناحیه دبیرستان کرن، به طور مداوم در مورد آخرین روندها و ابزارها در دنیای فناوری آموزشی تحقیق می کند.
بیشترین موضوعی که در چهار ماه گذشته درباره آن صحبت شده چه بوده است؟
ChatGPT.
این یک ربات چت با هوش مصنوعی است. GPT مخفف ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده مولد است. این یک نوع شبکه عصبی مدل زبان بزرگ است که می تواند به سوالات پاسخ دهد و وظایف مختلف پردازش زبان را انجام دهد. حتی می تواند خطوط کد تولید کند.
در حالی که به نظر می رسد چت ربات هوش مصنوعی از نظر استفاده به طور کامل وارد شهرستان کرن نشده است، انتظار می رود که در راه باشد. اولاگ، معلم زبان انگلیسی در دبیرستان گلدن ولی، گفت و با آن دو فکر اصلی وجود دارد.
اولاگ به عنوان یکی از تفکرات ChatGPT گفت: «ChatGPT منادی عذاب نوشتن و خلاقیت است، همه چیز در مدرسه، جایی که دانش آموزان می توانند از آن برای تقلب استفاده کنند. “آن مکتب فکری معلمانی دارد که می خواهند دانش آموزان به دفترچه ها و مقالات دست نویس برگردند.”
برخی از گزارشهای ChatGPT – از جمله اینکه میتواند در آزمون وکالت حقوق قبول شود – نشان میدهد که نتایج آن چنان مؤثر بوده است که میتواند منجر به تقلب گسترده شود و روشهای سنتی تدریس کلاس را تغییر دهد.
فکر اصلی دیگر در ChatGPT، و Olague خود را در این گروه قرار می دهد، این است که چت بات شبیه یک گوشی هوشمند یا حتی یک ماشین حساب است. می تواند ابزار مفیدی برای دانش آموزان و معلمان باشد. اولاگ گفت که معلمان می توانند از ChatGPT برای کمک به طرح های درسی استفاده کنند و نمونه های مقاله را برای دانش آموزان ارائه کنند.
اولاگ گفت: «ما به نوعی در پرتگاه رویدادی مانند اختراع اینترنت، رایانه شخصی یا ماشین حساب هستیم. “ما باید در نحوه تدریس خود تجدید نظر کنیم و ChatGPT باید یک ابزار باشد، چه بخواهیم چه نخواهیم، زیرا این امر بسیار رایج خواهد بود.”
اولاگ گفت که ظهور چت ربات های هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر است، زیرا او انتظار ندارد منبع آن صرفا ChatGPT باشد. گوگل و مایکروسافت نرم افزار هوش مصنوعی دارند. DALL-E 2 و Midjourney برنامه های هوش مصنوعی برای تصاویر هستند.
سیاست های استفاده
اولاگ گفت که هیچ خط مشی خاصی برای KHSD در مورد استفاده از ChatGPT وجود ندارد، اما محدودیت های استانداردی در برابر سرقت ادبی و تقلب وجود دارد. اولاگ گفت که بسیاری از دانشآموزان کرومبوکهایی را دریافت میکنند که OpenAI – خانه ChatGPT – مسدود شده است. آن سایت همچنین برای رایانه های دیگری که دانش آموزان استفاده می کنند مسدود شده است.
اولاگ همچنین گفت که هیچ موردی را نشنیده است که در آن دانش آموزان از ChatGPT برای تقلب در KHSD استفاده کرده باشند.
فاوست گورهام، معاون بخش خدمات اطلاعات و فناوری و مدیر ارشد اطلاعات در CSUB، گفت در Cal State Bakersfield، هیچ خط مشی خاصی برای ChatGPT وجود ندارد و هیچ نمونه ای از استفاده از چت بات برای تقلب وجود ندارد.
گورهام گفت که در مورد ChatGPT “بسیار خوشبین” است، اما هشدار داد که بهتر است از آن به عنوان یک ابزار تحقیقاتی برای دانش آموزان استفاده شود.
گورهام گفت که ChatGPT اطلاعات منبع را نسبت نمی دهد. او به دانشآموزان گفته است که ChatGPT را اگر منبع است نسبت دهند.
گورهام گفت: «ما فکر اصلی میخواهیم، اما بسیاری از آن مونتاژ شدهاند. تا زمانی که صحت آن را تأیید کنید و آن را از یک منبع استخراج کنید، مونتاژ کردن آن اشکالی ندارد.
گورهام گفت ردیابهای تقلب/ سرقت ادبی، مانند Turnitin، برای دستگیری افرادی که از ChatGPT استفاده میکنند، مفید هستند، اما بیخطا نیستند. اما هم اولاگ و هم گورهام انتظار دارند در آینده نزدیک بهبودهایی در بخش تشخیص وجود داشته باشد.
GPTZero به یک آشکارساز GPT رایج تبدیل شده است و دقیق به نظر می رسد.
وحشت بزرگ در آموزش و پرورش
بیل موزلی، استاد علوم کامپیوتر در کالج بیکرزفیلد، گفت که او از “وحشت بزرگ در آموزش در حال حاضر آگاه است، زیرا مردم نگران هستند که دانش آموزان از آن برای نوشتن مقالات ترم خود استفاده کنند و در غیر این صورت در تکالیف تقلب کنند.”
اما او از این بابت نگران نیست. او حتی نگران این نیست که ChatGPT بتواند کد بنویسد.
موزلی که به مدت 22 سال در BC بوده است، گفت: “من در واقع آنها را از جلو نشان می دهم: “ببینید که می توانید از آن بخواهید کد برنامه نویسی را برای شما بنویسد و به نظر فوق العاده می رسد، به خوبی کار می کند و عالی اجرا می شود.” “اما اگر اینجا هستید تا یاد بگیرید، این به شما کمکی نمی کند.”
او گفت که ChatGPT این موضوع را تحت فشار قرار داده است تا مربیان از “ارزیابی معتبر با دانش آموزان” استفاده کنند.
“خیلی ممنونم که به سنی رسیده ایم که تقلب در برخی از این ارزیابی هایی که استفاده می کنیم بسیار آسان است، زیرا فکر می کنم به نوعی ما را به عنوان مربی سوق می دهد که متفاوت فکر کنیم و به روشی پیشرفته درباره آن فکر کنیم. چگونه به دانش آموزان خود آموزش می دهیم و چگونه آموخته های آنها را ارزیابی می کنیم.” راههای زیادی برای ارزیابی دانش دانشآموز به روشهایی وجود دارد که برای ChatGPT مشکلتر است.
استقبال از تکنولوژی
موزلی فکر نمیکند که چت رباتهای هوش مصنوعی باید در مدارس ممنوع شوند، بلکه باید از آنها استقبال کرد.
او گفت: «این روزها با یک کامپیوتر در جیب همه، ممنوع کردن هر نوع دسترسی به نرم افزار در داخل ساختمان مدرسه، مهم نیست که چقدر تلاش می کنیم، سخت است. “این یک استراتژی بهتر است که آن را در آغوش بگیرید و بفهمید که چگونه آن را مفید کنید.”
برایان میلر، مدیر CTEC و مرکز شغلی منطقه ای، گفت که اخیراً یک نمونه از دانش آموزی وجود داشت که از ChatGPT استفاده می کرد و به دلیل سرقت ادبی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای گرفتار شد. او گفت که این حادثه برای معلمان و دانش آموزان تبدیل به یک تجربه یادگیری شد. میلر گفت که این اولین موردی بود که امسال مورد توجه او قرار گرفت.
میلر گفت، یک مربی CTEC تشخیص داد که یک تکلیف کتبی از یک دانش آموز بسیار متفاوت از کاری است که دانش آموز در طول سال انجام داده است. میلر گفت که مربی از یک آشکارساز استفاده کرد که تخمین زد 15 درصد از کار توسط انسان استفاده شده است. او گفت که این باعث ایجاد پرچم قرمز شد.
میلر درباره چت رباتهای هوش مصنوعی گفت: «فکر میکنم این امری اجتنابناپذیر است که بخشی از آموزش باشد. “این قطعا چیزی است که در راه است. درست مانند هر چیز دیگری، این فناوری جدید است و ما باید نحوه استفاده از آن، نحوه هدایت آن را بیابیم. امیدوارم از آن برای همیشه استفاده کنیم.”
KHSD در حال آماده شدن برای ChatGPT با آموزش معلمان نحوه استفاده از آن است، جایی که Olague وارد عمل می شود. KHSD همچنین دارای یک زیرمجموعه Computer Using Educators، KernCUE، است که در دسترس معلمان است تا در مورد آخرین فناوری اطلاعات کسب کنند (40 دلار برای عضویت).
Olague جلسات آموزشی را برای کمک به معلمان ارائه می دهد تا تشخیص دهند که دانش آموزان چه زمانی از ChatGPT برای تقلب استفاده می کنند. او همچنین یک جلسه آموزشی دیگر برای معلمان دارد تا از ChatGPT برای کمک به توسعه برنامه های درسی و همچنین توسعه مواد آموزشی استفاده کنند.
او گفت که هنوز تعداد زیادی از معلمان از ChatGPT استفاده نمی کنند. نزدیک به 200 معلم این آموزش را گرفته اند.
اولاگ گفت که از ChatGPT برای کمک به برنامه ریزی درسی خود استفاده می کند.
اولاگ گفت: «این واقعاً در ایده پردازی برای درس ها خوب است. “تا جایی که کیفیت، متوسط است. من در گروه معلمانی نیستم که فکر می کنند این یک موهبت الهی است. کیفیت آن آن چیزی نیست که من کیفیت کار خود را در نظر می گیرم. تصور می کنم به آنجا خواهد رسید.”