هر روز یک روح از کلاس درس بازدید نمی کند، اما این همان اتفاقی است که معلم تاریخ، پاتریک هیکی، روح یک دهقان قرون وسطایی را به عنوان مهمان ویژه دانش آموزان سال اول خود در ذهن تجسم کرد.
در یک کلاس طلسم شده در مدرسه جامع Boherbue در Mallow، شبح همه چیز را در مورد زندگی سخت خود در مزرعه به دانش آموزان گفت که از صبح تا غروب کار می کرد.
علاوه بر این، او به طاعون بوبونیک مبتلا شد و برای دانشآموزان کورکهای چرکی، تب و لرزی را که قبل از مرگ طاقتفرسا بدنش را فراگرفته بود، توصیف کرد.
آقای هیکی گفت: «سالهای اول عاشق این نوع چیزها، در مورد طاعون و بیماری ها، همانطور که می توانید تصور کنید، هستم.
.این گروه حتی این شانس را داشتند که در یک جلسه پرسش و پاسخ فراطبیعی با روح شرکت کنند.
آقای هیکی توضیح داد: «به کلاس گفتم بیا، ما از او سؤالات بیشتری خواهیم پرسید».
“یک نفر گفت “اسمش چیست؟” اسم او چیست! گفتم: «جیس، خیلی بی ادب بودم. ما هرگز از او نامش را نپرسیدیم.
اخبار مربوط به روح به سرعت در وقت ناهار پخش شد و وقتی آقای هیکی کلاس دوم سال اول خود را تبریک گفت، همه آنها یک سوال داشتند که “چه زمانی می توانیم با روح صحبت کنیم؟”
آقای هیکی یکی از اولین معلمان ایرلندی است که از ChatGPT برای نوآوری در کلاس درس استفاده می کند تا مبادا فکر کنید آنها از تابلوهای Ouija استفاده می کنند یا در کلاس های درس در کلاس های درس غیبت می کنند. او با تکیه بر درس های اخیر خود در مورد دوره قرون وسطی و سیستم فئودالی، دستورات خاصی را به چت ربات هوش مصنوعی داد.
چت ربات هوش مصنوعی (AI) ChatGPT که در ماه نوامبر راه اندازی شد، به لطف ظرفیتش برای نوشتن هر چیزی از شعر، مقاله، رمان و سخنرانی، توجه عمومی را به خود جلب کرده است. این یکی از شناخته شده ترین مدل های زبان بزرگ (LLM) است که در حال حاضر در دامنه عمومی قرار دارد.
معرفی سریع فناوری مشابه بحثی را در مورد آینده کار برانگیخته است و نگرانی ها را در مورد تأثیر بالقوه وجودی آن بر مشاغل و استانداردهای دانشگاهی افزایش داده است.
هنگامی که ChatGPT برای اولین بار شروع به جلب توجه کرد، واکنش فوری اکثر افراد در آموزش و پرورش، طبیعتاً به اندازه کافی، نگرانی در مورد نحوه استفاده از آن برای تقلب بود، زیرا متن اصلی را تولید می کند که به طور کلی، ابزارهای تشخیص سرقت ادبی سنتی از آن اجتناب می کنند. .
دانشگاهها برای بهروزرسانی خطمشیهای خود حرکت کردند و بررسیکننده سرقت ادبی Turnitin شروع به توسعه نرمافزاری کرد تا تشخیص دهد چه زمانی از یک ربات چت هوش مصنوعی برای ساخت مقاله استفاده میشود. در اینجا، نهاد دولتی مسئول استانداردهای آکادمیک کیفیت و صلاحیتهای ایرلند (QQI) و شبکه ملی یکپارچگی تحصیلی (NAIN) پیشرفتها را زیر نظر دارند.
در این هفته، این گروه میزبان یک سری وبینار با حضور کارشناسان بین المللی در مورد فرصت ها و چالش های ناشی از هوش مصنوعی خواهد بود.
سخنگوی وزارت آموزش عالی و تکمیلی گفت که میداند تعدادی از ارائهدهندگان آموزش و پرورش با توجه به ظهور این ابزارهای هوش مصنوعی جدید، بازبینی سیاستهای خود را در مورد ارزیابی و یکپارچگی تحصیلی آغاز کردهاند.
با این حال، در حالی که افرادی که برای اولین بار در مورد ChatGPT هشدار دادند، عمدتا معلمان و اساتید بودند، یک نظرسنجی اخیر از ایالات متحده اکنون نشان می دهد که معلمان کاربران شماره یک آن هستند.
در مدرسه جامع Boherbue، پاتریک هیکی همان چیزی است که شما آن را اولین پذیرنده ChatGPT می نامید. او که یک معلم محبوب و پرطرفدار است، پشت دسته @lchistorytutor در اینستاگرام، توییتر و Tiktok است، جایی که با استفاده از میمهای ساده برای تعامل با دانشآموزان غریبه نیست و در حین به اشتراک گذاشتن نکات و ترفندهایی که بهعنوان ممتحن تاریخ Leaving Cert با آنها استفاده کرده است. کمیسیون امتحانات دولتی (SEC).
او اخیراً یک وبینار زوم برای معلمان در مورد نحوه استفاده از ربات چت هوش مصنوعی برای متحول کردن رویکرد آنها در آموزش و یادگیری برگزار کرد. 1600 معلم شرکت کردند. او معتقد است که هوش مصنوعی جایگزین معلمان نمی شود، اما معلمانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند جایگزین معلمانی خواهند شد که از این کار استفاده نمی کنند.
او گفت: “این هنوز در اینجا شروع نشده است، اما اگر دوره ای که من دادم [last week] چیزی نیست، معلمان در این مورد می دانند و می دانند که گلوله برفی می رود. این کار را تغییر خواهد داد، زندگی ما را تغییر خواهد داد، همه چیز را تغییر خواهد داد.»
بحث در مورد معرفی ChatGPT به آموزش، او را به یاد همان بحثی میاندازد که در زمان ورود ماشینحساب به مدارس مطرح شد.
فکر این بود که بچهها دیگر نمیتوانند در سرشان پول بکنند. یادم می آید اولین بار که اینترنت معرفی شد، همین طور بود. «آنها به اینترنت میروند، به گوگل میروند و کپی و پیست میکنند» و همینطور در مورد تلفنها و رسانههای اجتماعی نیز آدمهای بدجنس بودند. حالا هر مدرسهای در دستگاهها تا گردن است و از استفاده از آنها خوشحال است.» او خندید.
کنجکاو وقتی برای اولین بار نام ChatGPT را شنید، از ربات خواست تا یک مقاله 1500 کلمه ای درباره مالکوم ایکس برای او بنویسد، بی شباهت به نوع مقاله ای که از دانش آموزان خواسته می شود به عنوان پروژه Leaving Cert آنها را تکمیل کنند.
“آن را به هم ریخت. کوتاه به نظر می رسید، بنابراین آن را در Word قرار دادم. 800 کلمه بود. اگر این یک مقاله 1500 کلمه ای بود، برای گرفتن H2 مشکل داشت.
او معتقد است جایی که ChatGPT به دانشآموزان و معلمان کمک میکند تا با برنامهریزی و تذکرات بدرخشند.
چیزی که بیشتر مردم را هنگام نوشتن می ترساند، صفحه خالی است. این باعث می شود که توپ به چرخش درآید. این در مورد کار دانشجویی صدق می کند، اما در مورد معلمان نیز صدق می کند.
“به خصوص اکنون معلمانی که برای اولین بار دروس را برنامه ریزی می کنند، سعی می کنند ایده های عالی به دست آورند، تلاش می کنند تمایز ایجاد کنند، سعی می کنند کلاس های درس فراگیر داشته باشند، سعی می کنند سوالاتی را طراحی کنند. تلاش برای فکر کردن به سوالات به عنوان یک معلم برای پاسخگویی به انواع مختلف چیزها زمان می برد.
“این نیاز به تلاش و انرژی ذهنی دارد و ما همیشه در یقه خود هستیم، سعی می کنیم آموزش دهیم، سعی می کنیم به مسئولیت های خود در مدارس رسیدگی کنیم و زندگی خود را در خارج از مدرسه نیز مدیریت کنیم. این بی وقفه است.
معلمی مثل من میتواند از ChatGPT برای ایدههای طراحی درس استفاده کند و سپس زمان بیشتری برای چیزهایی که در مورد تدریس دوست داریم خواهیم داشت. خلاق بودن، کلاسهایی که جذاب هستند، و مدام با ده ایمیلی که باید پاسخ داده شوند، حواستان پرت نمیشود، گزارشی که باید نوشته شود.»
آقای هیکی میگوید دلیل اینکه استادان در اصل در مورد معرفی فناوریهایی مانند ChatGPT بسیار نگران بودند، این است که میدانند شکل سنتی ارزیابی، مانند امتحانات، دیگر آن را قطع نمیکند.
«جهان در حال تغییر است و مؤسسات آموزشی نیز باید تغییر کنند. اگر ما ChatGPT در دنیا داریم، به جای اینکه به کسی بگوییم برود و یک پایان نامه 5000 کلمه ای برای یک دوره کسب و کار بنویسد، به او بگویید که یک طرح تجاری بیاورد، آن کسب و کار را راه اندازی کند. این چیزی است که کالج باید در مورد آن باشد، دستی کردن.» او گفت.
«تئوری را داشته باشید، خواندن را داشته باشید، که باید انجام شود، اما از آنها بخواهید آن را به کار گیرند. نه در یک مقاله یا در یک پایان نامه، بلکه در واقع با راه اندازی آن کسب و کار. این راهی است که آموزش و پرورش باید طی کند.»
وزارت آموزش در حال حاضر در حال همکاری نزدیک با کمیسیون اتحادیه اروپا در زمینه فناوری های دیجیتالی نوظهور مانند هوش مصنوعی است. یک سخنگوی تایید کرد که سیاست این بخش برای عدم تایید محصولات، انتشارات یا خدمات ارائهدهندگان منفرد است.
وی گفت: «انتخاب در مورد استفاده از مواد آموزشی، کتب درسی و سایر محصولات آموزشی و همچنین خدمات دیجیتال و آنلاین، که ممکن است به ارائه برنامه درسی کمک کند، توسط مدارس جداگانه و هیئتهای مدیریت آنها انجام میشود، نه توسط بخش. .